[flash8] Door embed flash is pagina onscrollbaar

Pagina: 1
Acties:

• pim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 06-02 05:55
Ik heb hier een flash file van iemand anders, die ik wil aanpassen om in te zetten op mijn site..
Probleem is alleen dat wanneer ik een keer op de swf geklikt heb, het scrollen in mijn browser niet meer werkt..

Voorbeeld, klik maar op het witte gedeelte, en scroll met je muiswieltje.. werkt niet meer..
http://www.skateboarden-denbosch.nl/scroll.html

Dit is de actie die het veroorzaakt:

code:
1
2
3
mousecontroll = new Object();
mousecontroll.onMouseUp = function() {}
Mouse.addListener(mousecontroll);

Ik heb niet zo veel verstand van scripting.. Maar weet iemand misschien een alternatief of oplossing voor dit stukje code?

Verwijderd

Ik zie helemaal niets :? In FF kan ik gewoon scrollen hoor...

• Kayshin
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 09-03-2018

Kayshin

Bl@@T @@P!!!

Omdat je focus op het flash-filmpje zit kan je idd niet meer scrollen. Dit is omdfat je ook in flash filmpjes regelmatig een scrollbaar gebied hebt, en dan wil je niet dat de hele pagina gaat scrollen.

Dit is niet meer dan een normaal effect ;)

My personal videoteek: -Clique-; -NMe- is een snol!

• pim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 06-02 05:55
In FireFox en in IE werkt het scrollen niet meer, nadat je op het witte (flash) vlak hebt geklikt.

Als ik bovenaan dit forum de focus op de banner leg, d.m.v. bijv. rechtermuisknop --> Zoom in, dan kan ik nog steeds door het forum scrollen..

Iemand anders moet dit probleem toch ook wel eens hebben gehad?

• -Skyhawk-
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Heb het zelfde probleem. Ik heb een menu in flash wat uitklapt. En die bij sommige paginas heb ik dus een scroll. En ik kan die scroll pas gebruiken onder de bottom van het flash menu.

Terwijl het flashmenu dus links zit, en de scroll rechts. En daar tussen zit nog ruimte.

code:
1
2
3
4
[-------flash-----------] [html / img ] [ scrollbar > kan deze niet aanklikken. ]
[---uitklap ruimte--]                   [ scrollbar > kan deze niet aanklikken. ]     
[---uitklap ruimte--]                   scrollbar > kan deze niet aanklikken.
[------html------------]                   scrollbar > EN VAN DIT PUNT KAN IK HEM WEL AANKLIKKEN!

Hoop dat jullie het snappen. :P
En anders maak ik nog wel een screenshot. B)

[ Voor 3% gewijzigd door -Skyhawk- op 19-06-2006 21:38 ]