Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Belastingaangifte doen als klein ondernemer

Pagina: 1
Acties:

• Kvn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 19-11 09:01
Hoi! Ik heb in 2005 met wat vrienden een klein bedrijfje gerund waarmee we onder kleine ondernemersregeling vielen. Kan ik nu wel of niet het gewone aangifteprogramma doen, en moet ik mijn inkomsten dan onder freelancewerk invullen?

De belastingdienstsite maakt het niet echt duidelijker en ik kan niet meer bellen vandaag :)

• SmartDoDo
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 01:30

SmartDoDo

Woeptiedoe

offtopic:
Dit hoort in WI en ik pas je titel gelijk even aan :)

• Kvn
Dankje :) Staat hier beter idd.. Geen rekening mee gehouden!

• Not Pingu
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20-11 21:40

Not Pingu

Dumbass ex machina

Als je voor de belastingdienst geregistreerd bent als ondernemer, heb je als het goed is ook een inlognaam en wachtwoord gekregen voor het electronisch aangifte doen voor ondernemers. Ik moet (op persoonlijke titel) aangifte doen met het programma voor ondernemers omdat ik vorig jaar een eenmanszaakje had.

Inkomsten uit onderneming zijn een aparte post op je aangifteformulier. Freelanceverdiensten vul ik altijd in onder 'Inkomsten overige werkzaamheden".

Certified smart block developer op de agile darkchain stack. PM voor info.

• Kvn
Maar ik heb dus wel de standaard uitnodiging + diskette gehad. Hier hoef ik niets mee te doen?
Gewoon via het zakelijk gedeelte van de site mn aangifte doen?

• Martijn
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 00:05
Kvn schreef op dinsdag 11 april 2006 @ 18:38:
Maar ik heb dus wel de standaard uitnodiging + diskette gehad. Hier hoef ik niets mee te doen?
Gewoon via het zakelijk gedeelte van de site mn aangifte doen?
Je moet aangifte voor ondernemers doen, voor april van dit jaar :+

Maarja, ik zou even de belastingdienst bellen...

Verwijderd

Kvn schreef op dinsdag 11 april 2006 @ 17:49:
Hoi! Ik heb in 2005 met wat vrienden een klein bedrijfje gerund waarmee we onder kleine ondernemersregeling vielen. Kan ik nu wel of niet het gewone aangifteprogramma doen, en moet ik mijn inkomsten dan onder freelancewerk invullen?
Als je voor de BD een ondernemer bent (als je een BTW-nr hebt -> en dan heb je ook een inlogcode gehad) kun je geen aangifte doen met het gewone formulier, dan moet je aangifte doen voor ondernemers via de site van de BD.

Als je geen inlogcode / BTW-nr hebt ziet de belastingdienst je niet als ondernemer en kun je 'gewoon' aangifte doen. Je kunt dan geen aanspraak maken op speciale regelingen voor kleine / startende ondernemers.
Pagina: 1