Toon posts:

bedrijfsnetwerk ???

Pagina: 1
Acties:
  • 115 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik wilde graag weten of je thuis met een gewone internetverbinding { adsl } kan inloggen in een willekeurig bedrijf met een wide area network bv je eigen gemeente ???
Mijn beroep heeft niks met computers of dergelijke te maken maar ben thuis wel vaak op mijn notebook aan het surfen en ben gewoon nieuwsgierig naar nieuwe techniek.
Wat ik wel weet is dat computers op en bedrijf zijn aangesloten op een server / en intranet is een intern comunicatie systeem .
Maar die server op een bedrijf heeft die ook een internet verbinding ???
En kan bv een medewerker bij zich thuis via internet inloggen { verbinding maken } met zijn bedrijf ????

• WeirdEye
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 08-04 13:27

WeirdEye

Eindbaas

Je hebt hier al vaker een topic over geopend, en dat is ook al gesloten.
(En vele van je andere topics ook al..)

• Mishmash
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 13-12-2023
Ja dat is mogelijk. Doormiddel van VPN (Virtual Private Network). Je maakt dan verbinding met een LAN over het internet.

• SPee
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 11:13
Hangt ervan af hoe het in je eigen bedrijf geregeld is.
Bij bedrijf A bieden ze die mogelijkheid wel. Bij bedrijf B bieden ze dat niet. Bij bedrijf C bieden ze dat alleen voor speciale werknemers.
Dus bij A kan het wel en bij B niet. Bij C alleen als je een speciale werknemer bent.
Nu kijken of je zelf bij bedrijf A, B of C werkt. :)

let the past be the past.

Verwijderd

Topicstarter
Ik weet nu genoeg over bedrijfsnetwerken maar ik heb er verder geen bedoelingen mee.
Gewoon nieuwsgierigheid hoe de nieuwe techniek werkt en dat groeit alleen maar met computers.