Toon posts:

Schofterig behandeld door telebyte

Pagina: 1
Acties:
  • 44 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik was drie jaar lang lid bij telebyte, waar ik 65 euro betaalde voor een abbonement met 8 Mbit down en 1 Mbit up. Met de huidige prijsontwikkelingen is dat niet meer van deze tijd en dus besloot ik in maart over te gaan stappen.

Ik belde telebyte op en vroeg welke stappen ik daarvoor moest doorlopen. **************** van de klantenservice (cenk ik) verzekerde mij dat het verzenden van een fax voldoende was om op te zeggen, wel moest ik rekening houden met een maand opzeg termijn. Voor de zekerheid vroeg ik nog of de opzegging per datum dat de fax binnen kwam inging, of per de eerste van de eerstvolgende maand. Het betrof het laatste. Als ik per 1 april op zou zeggen zou ik per 1 mei geen internet meer via telebyte hebben. sofar sogood.

Op 29 maart verstuurde ik de fax, en op 30 maart kreeg ik hun bevestiging binnen.
Op 1 April viel de lijn ineens weg. Omdat het weekend was kon ik bij telebyte niemand bereiken en moest ikw achten tot 3 april voor ik meneer *********** weer aan de lijn kreeg.

Ik vroeg of hij kon nakijken of er soms een storing was. Hij begon te lachen en vertelde mij dat de enige storing die hij kon zien de opzegging was die hij had verwerkt en dat de lijn per direct was gecancelled. Ik verzekerde hem dat dat een misverstand moest zijn, daar ik een maand opzeg termijn had. Dat klopte volgens hem ook. Het abbonement liep nog een maand door, en ik kon gebruik blijven maken van mijn email, maar de lijn werd per direct stop gezet.

Ik werd kwaad. Ik zei dat het redelijk lomp was om dat zomaar te doen zonder even te overleggen. Immers had ik nu dus een maand geen internet. zijn antwoord was dat ik dan eens naar buiten kon gaan en dat ik niet als een nerd altijd achter mijn pc hoefde te zitten. Dit was volgens hem veel gezonder.

Ik voreg of hij de lijn niet gewoon weer kon activeren. Dat kon, als ik weer een jaar abbonement zou nemen....
In mijn kwaadheid heb ik toen iets gezegd dat ik heir beter niet herhaal.. het resultaat was dat hij de verbinding lachend verbrak met de woorden dat niet hij, maar ik nu genaaid was...

Mijn vriendin belde een dag later met een poging om alsnog een verbinding te krijgen, en toen gebeurde er iets dat ik van geen enkel bedrijf had verwacht. Hij stelde voor dat hij de lijn wel wilde activeren als mijn vriendin een sexuele tegenprestatie zou doen, in alle andere gevallen had ik pech.

U snapt het al.. ik heb dus pech. Maar dit is toch wel het top punt van schofterigheid....

[ Voor 2% gewijzigd door bjck op 14-04-2006 14:35 . Reden: Geen namen, dat is niet netjes. ]

• Raku
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23-09-2022

Raku

Mental Aid

Opnieuw contact opnemen met het bedrijf , gesprek opnemen en het hogerop zoeken bij dat bedrijf? Ik kan me haast niet voorstellen dat dit de algemene sfeer bij welk bedrijf dan ook is , dus het minste wat je kunt doen is zorgen dat die vent mooi een nieuwe baan kan gaan zoeken. Afgezien van het feit over je verbinding natuurlijk , puur even de reactie van desbetreffende persoon. Dat je verbinding misschien een maand "weg" is zou je misschien nog wel als miscommunicatie kunnen zien , maar die reactie is dan ook wel zo zo :/

Ik hoop overigens wel dat je aantuigingen een beetje kloppen , ik kan me voorstellen dat , als dit niet het geval is , de persoon in kwestie niet erg blij zal zijn met zijn naam op het internet enzo. Maar dat terzijde :)

[ Voor 51% gewijzigd door Raku op 11-04-2006 17:25 ]

Raku

• T-Blizzard
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12-02 13:28
Tis jammer dat je dat gesprek niet opgenomen hebt, zou je alsnog kunnen doen... Door nog een keer terug te bellen.
Echt heel schofterig.. dan ben je instaat die persoon even op te gaan zoeken...

• Xanthium
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 25-07-2025
ik zou zeker proberen om een manager van die afdeling die iig boven dat ventje staat te pakken te krijgen

• Angeloonie
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 12:28

Angeloonie

Cheeseburger Addict

Volgens mij kan je nu zelfs aangifte doen van sexuele intimidatie, of zit ik hier fout? Dit lijkt me toch echt niet kunnen.

Uplay: Angeloonie - Battletag: Angeloonie#2758 - Steam: Angeloonie

• rick77
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 23-01 18:46

rick77

... get to the point!

Verwijderd schreef op dinsdag 11 april 2006 @ 17:16:
zijn antwoord was dat ik dan eens naar buiten kon gaan en dat ik niet als een nerd altijd achter mijn pc hoefde te zitten. Dit was volgens hem veel gezonder.
In mijn kwaadheid heb ik toen iets gezegd dat ik heir beter niet herhaal.. het resultaat was dat hij de verbinding lachend verbrak met de woorden dat niet hij, maar ik nu genaaid was...
Hij stelde voor dat hij de lijn wel wilde activeren als mijn vriendin een sexuele tegenprestatie zou doen, in alle andere gevallen had ik pech.
zelfs al betreft het mij op geen enkele wijze, ik kan hier zoooooo pissig van worden...

• yohan
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 07-02 13:05
Het lijkt mij iig correct hier geen namen van bepaalde personen te noemen. Hij handelt namens het bedrijf.

"I'm not a cynic. I get up every morning hoping to find an honest man." - [Jack McCoy, Law & Order]

• SeatRider
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 10:33

SeatRider

Hips don't lie

Yohan schreef op dinsdag 11 april 2006 @ 17:44:
Het lijkt mij iig correct hier geen namen van bepaalde personen te noemen. Hij handelt namens het bedrijf.
Ik mag toch hopen dat hij enkele van de hierboven gedane uitspraken op persoonlijke titel heeft gedaan, ik neem niet aan dat het in de voorwaarden van Telebyte staat dat abusievelijk afgesloten lijnen pas na het uitvoeren van fellatio opnieuw aangesloten kunnen worden.

Nederlands is makkelijker als je denkt

Verwijderd

Bijna elk bedrijf dat gebruik maakt van een telefonische helpdesk (ook hypotheek adviseurs en dergelijk) nemen alle gesprekken op. Daar zijn de telefonisten van bewust en dat staat ook als het goed is in de voorwaarden.

Ik zou dus even contact opnemen met de manager / aangetekende brief opsturen en vragen naar dit telefoongesprek wat jou gebeurd was. Wat die telefonist deedt / zei over sexueele tegenprestatie is het meest verboden wat er is in een callcenter/helpdek. Ontzettend schofterig idd :/

Verwijderd

wat jammer dat je niet door een telefoon kan slaan (alleja, toch niet dat het aan de andere kant te voelen is 8)7 )

Verwijderd

Dit staat ook al op forum.fok.nl
Bezig met een lastercampagne?

• jvvv
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 04-11-2025
Op zich zou je moeten oppassen. Want stel (stel) die andere persoon (helpdesk man) leest dit, en ziet zijn naam.. kan hij je evengoed aanklagen voor 'laster en eerroof' :+

Maargoed, op zich zou ik een mailtje sturen naar het bedrijf en meer niet. Uiteindelijk ga je niet veel bereiken. Wees blij dat het opzeggen van je abbo zo snel is gegaan :+.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op dinsdag 11 april 2006 @ 17:55:
Dit staat ook al op forum.fok.nl
Bezig met een lastercampagne?
lastercampagne.. is het laster als het waar is dan? Ik wil gewoon me verhaal kwijt, en omdat ik hier en op fok het meeste kom wilde ik het in het forum delen. Dat mag toch wel?

• ToFast
  • Laatst online: 25-01-2025
Verwijderd schreef op dinsdag 11 april 2006 @ 18:03:
[...]
lastercampagne.. is het laster als het waar is dan? Ik wil gewoon me verhaal kwijt, en omdat ik hier en op fok het meeste kom wilde ik het in het forum delen. Dat mag toch wel?
Je hebt groot gelijk gast. Ik zou die gast mooi terug pakken. Stuur maar een shitload aan faxen. Met zijn naam erop. En met de tekst:

Als jouw vriendin mij p*pt, dan stuur ik geen faxen meer:) Dat is gezonder voor je fax, anders moet je de fax maar even BUITEN laten afkoelen.

Misschien kunnen we hem een handje helpen _/-\o_ En niet allemaal gaan zeuren oooh dat mag niet, dan doe je hetzelfde... (Als iemand mij wil neersteken en ik krijg dat mes in handen. Wedden dat ik hem neersteek, ookal zou het niet hoeven. Zelfverdediging?? Houwat oprotten met die gasten.)

[ Voor 23% gewijzigd door ToFast op 11-04-2006 18:12 ]

Verwijderd

ToFast schreef op dinsdag 11 april 2006 @ 18:07:
[...]
Misschien kunnen we hem een handje helpen _/-\o_
zijn we dan niet de eerste internetcommunitie die een DoS (of toch een variant erop) uitvoert op een faxtoestel B)

• daanski82
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 21-11-2025
Mocht je een gesprek willen opnemen MOET je de medewerker van te voren op de hoogte stellen.
mocht je dit willen gebruiken in het gerecht en dat komt niet aan de orde dan wijst de rechter dit bewijs stuk af.

Sorry voor wat spelfouten heb last van dyslectie. graag hier over geen opmerkingen.

• ToFast
  • Laatst online: 25-01-2025
daanski82 schreef op dinsdag 11 april 2006 @ 18:12:
Mocht je een gesprek willen opnemen MOET je de medewerker van te voren op de hoogte stellen.
mocht je dit willen gebruiken in het gerecht en dat komt niet aan de orde dan wijst de rechter dit bewijs stuk af.
Dat kan je wel op een subtiele manier zeggen terwijl je opneemt(==gelijk bewijs dat je het wel degelijk gezegd hebt)

• Pjottski
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 12-02 17:17

Pjottski

🦍 Monkey 🦍

daanski82 schreef op dinsdag 11 april 2006 @ 18:12:
Zolang je zelf aan het gesprek deelneemt, dan hoeft dit niet van te voren gemeld te worden.

[ Voor 4% gewijzigd door Pjottski op 11-04-2006 18:31 ]

Dit is mijn uitspraak en daar zult u het mee moeten doen

• LoneGunman
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Gezien de laatste alinea van je verhaal zou dit bedrijf en/of persoon alleen nog via een advocaat en/of politie van mij horen.

Je zou wellicht iets rustiger kunnen beginnen door een brief richting de directie te sturen om eens over dit incidentje te komen praten, kan me niet voorstellen dat dit soort zaken getolereerd worden.

• Fietsbel
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

Peedjeeh schreef op dinsdag 11 april 2006 @ 18:31:
[...]

Zolang je zelf aan het gesprek deelneemt, dan hoeft dit niet van te voren gemeld te worden.
nee, dit moet vermeld worden.

[ Voor 77% gewijzigd door Fietsbel op 11-04-2006 18:34 ]

39

• mithras
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
LoneGunman schreef op dinsdag 11 april 2006 @ 18:34:
Gezien de laatste alinea van je verhaal zou dit bedrijf en/of persoon alleen nog via een advocaat en/of politie van mij horen.

Je zou wellicht iets rustiger kunnen beginnen door een brief richting de directie te sturen om eens over dit incidentje te komen praten, kan me niet voorstellen dat dit soort zaken getolereerd worden.
Helemaal juist. Niet meer naar de helpdesk bellen. Eisen om de directie én vertellen dat je aangifte zal gaan doen. Dit is te schofterig :|

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 03-01 20:09
Je bent je verhaal kwijt, vervelend zal het best zijn inderdaad al klinkt het behoorlijk onwerkelijk. Als je boos bent ergens om of op altijd uitkijken dat je het niet gaat aandikken natuurlijk.

Wij sluiten het topic omdat het verder nergens naartoe gaat buiten dat je even je verhaal kwijt wilde.

[ Voor 29% gewijzigd door bjck op 13-04-2006 12:10 ]

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.