Hee, ik heb een nieuwe zalman cooler op mijn videokaart geschroefd. Maar nu zie ik tot mijn grote verbazing dat het oppervlak aan de onderkant de chip niet helemaal raakt.. Het lijkt me beter dat hij hem wel raakt, dan kan hij de warmte beter wegblazen. Maar de schroeven zitten er al erg strak op.. Wat moet ik doen? Zo laten zitten of iets anders bedenken?
Je TS is een beetje onder de maat....
Welke koeler is het?
Welke videokaart?
Heb je alles netjes volgens het boekje gedaan?
Foto?
Welke koeler is het?
Welke videokaart?
Heb je alles netjes volgens het boekje gedaan?
Foto?
[ Voor 5% gewijzigd door Groever op 11-04-2006 17:13 ]
Hou er rekening mee dat als je de kaart in een pc stopt en aanzet dat de core doorfikt als de koeler de core niet raakt.
Edit : Op de Zalman site staan trouwens guide's die goed aangeven hoe je de boel moet monteren.
Edit : Op de Zalman site staan trouwens guide's die goed aangeven hoe je de boel moet monteren.
[ Voor 33% gewijzigd door PilatuS op 11-04-2006 17:16 ]
Verwijderd
Zonder wat extra info kunnen we je niet helpen.
Zet iig je specs ff neer en als het kan ook een foto want dat helpt altijd zoals al gezegt is
Zet iig je specs ff neer en als het kan ook een foto want dat helpt altijd zoals al gezegt is
Ati x550
Zalman VF700-Cu
Fotos heb ik helaas niet, alleen webcam maar dat zie je niet.. Mss als ik die rubbertjes onder die schroefjes vandaan haal?
Precies zo gedaan als op de zalman site.
Zalman VF700-Cu
Fotos heb ik helaas niet, alleen webcam maar dat zie je niet.. Mss als ik die rubbertjes onder die schroefjes vandaan haal?
Precies zo gedaan als op de zalman site.
[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 11-04-2006 17:29 ]
Lijkt me nou niet bepaald een goed idee. Ik heb hier zelf een VF700AlCu op mijn XFX6600GT en heb ook niet het idee dat de Al en de Cu de hele core raken, kan je daadwerkelijk onder de koeler en over de core kijken? En past een VF700Cu uberhaupt wel op een X550 (neem aan van wel)?
Ja hoor, volgens de computerwinkel past hij.. Hij zit ook gewoon goed. Aan een kant raakt hij de core net.. en aande linkerkant niet.Kan ik aan de linkerkant dat rubbertje er niet tussenuit halen? Hij zit er als het ware een beetje schuin op. de onderkant raakt de core wel een beetje, maar aan de bovenkant (de waaier) niet, en kan ik eronder kijken.Groever schreef op dinsdag 11 april 2006 @ 17:30:
Lijkt me nou niet bepaald een goed idee. Ik heb hier zelf een VF700AlCu op mijn XFX6600GT en heb ook niet het idee dat de Al en de Cu de hele core raken, kan je daadwerkelijk onder de koeler en over de core kijken? En past een VF700Cu uberhaupt wel op een X550 (neem aan van wel)?

Ik zie het al, ij zit tegen zon zwarte weerstand aan.. Ojee ojee, hoe los ik dit op? De laatste 3 staven leuenen erop.. Kan ik het beste eraf halen dnek ik
[ Voor 35% gewijzigd door Verwijderd op 11-04-2006 17:40 ]
Te laat
[ Voor 84% gewijzigd door TommyboyNL op 11-04-2006 17:44 ]
Waarom, als je zo weinig verstand hebt van PC's als jij (met alle respect), zet je zelf een andere koeler op je VGA kaart?
Je hebt de oorzaak gevonden.Verwijderd schreef op dinsdag 11 april 2006 @ 17:31:
[...]
Ik zie het al, ij zit tegen zon zwarte weerstand aan.. Ojee ojee, hoe los ik dit op? De laatste 3 staven leuenen erop.. Kan ik het beste eraf halen dnek ikDit maakt niet veel uit, neem ik aan?
De oplossing, paar stukjes koper wegvijlen of breken, lijkt me perfect.
Die weerstandjes laten zitten natuurlijk.
Succes zou ik zeggen.
"There's just a nice looking, quiet computer..." | Mac mini 1.42 | AMD 64 dual core power! | pc specs
Eeeehmm, ik voel me niet aangevallen ofzo maar ik heb toch best wel wat verstand van PC's.. Ik ben inderdaad nieuw in de tweaking wereld, maar van andere aspecten weet ik wel redelijk veel.. En als ik het niet vraag, word ik nooit een ervaren tweakerExorcist schreef op dinsdag 11 april 2006 @ 18:01:
Waarom, als je zo weinig verstand hebt van PC's als jij (met alle respect), zet je zelf een andere koeler op je VGA kaart?
Als je kaart op de compatibility list staat gemeld als niet compatible dan heb je pech.
Is dit niet het geval, dan heb je dat ding gewoon verkeerd gemonteerd.
(op mijn kaart zou hij in principe op 4 manieren erop kunnen, hoewel hij op 1 manier maar echt contact maakt).
Is dit niet het geval, dan heb je dat ding gewoon verkeerd gemonteerd.
(op mijn kaart zou hij in principe op 4 manieren erop kunnen, hoewel hij op 1 manier maar echt contact maakt).
jah maar die comp. list is ook bullshit
want volgens zalman past de vf700 niet op een 6600GT terwijl ik hem er toch echt op heb
want volgens zalman past de vf700 niet op een 6600GT terwijl ik hem er toch echt op heb
KPN - Vodafone Ziggo Partner
Hoe kom je daar nou bij. volgens de lijst past hij juist prima.CrankyGamerOG schreef op woensdag 12 april 2006 @ 10:59:
http://www.zalman.co.kr/p...0_compatiblelist_eng.html
inderdaad, 'gewoon' die vinnen wat verbuigen/knippen/vijlen, kijk wel goed uit dat hij hem niet ergens anders ook raakt
verder wees zuinig met koelpasta (een zeer dun laagje is genoeg, met meer koelt hij slecht tot niet meer
) en houd de eerste tijd de temperaturen in de gaten (ook monitoren met bijvoorbeeld Rivatuner onder games) om na te gaan of hij echt goed zit.
veel succes
veel succes
Bikemounts.nl Zelf ontworpen & op maat gemaakte houders voor bikeradars & fietscomputers.
Ook weer niet te weinig, omdat ik op GoT iedereen altijd hoor roepen dat er weinig koelpasta op moet, had ik op mijn 6600GT'tje bij het vervangen van de koeler door een VF700AlCu maar heel weinig van die goedkope meuk die er standaard opzit opgedaan ==> veel te hoge temps... de core moet helemaal bedekt zijn, en je moet alleen nog wit zien... maar zeker niet meer dan dat
Pagina: 1