Toon posts:

Hoge piep- en fluitgeluiden uit uitstaande LCD

Pagina: 1
Acties:
  • 109 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Zodra ik mijn Acer 1715 LCD in het stopcontact doe - maar UIT laat - komt er uit de achterkant een concert van piep- en fluittonen, wat week na week steeds luider aan het worden is.

Als ik de monitor aan zet, is er niks aan de hand en doet hij het keurig; zonder piepen en fluiten.

Nu heb ik het ding achter een schakelaar gezet en zet hem op die manier 'extra' uit, maar ik vind het toch wat verontrustend, vooral omdat het langzaamaan erger aan het worden is.

Of het iets is wat tot een kaduuk apparaat kan leiden, weet ik niet, maar het liefst los ik het wel op. Heeft iemand een idee?

• Mentalist
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 31-07 19:29

Mentalist

[avdD]

Moederborden hebben hier ook wel eens last van, zolang de processor belast is hoor je niks, zodra ie idle is gaat het piepen.

Als ik me goed herinner had het te maken met trillende spoelen, en de oplossing zou zijn om een scheutje lijm oid erop te doen zodat het niet meer kan trillen. Nu is dat met een monitor wat lastiger..

Heb je nog garantie? Want daar valt dit wel onder lijkt me :).

[edit]
@hieronder: dat vergeet ik dus steeds, die haal ik dan door elkaar.

[ Voor 11% gewijzigd door Mentalist op 11-04-2006 21:54 ]

Verstuurd vanaf mijn Computer®

• mr_petit
  • Laatst online: 22:49

mr_petit

opperprutser

bij mijn monitor (iiyama e435s) hoor ik allerlei sisgeluiden als ik de voeding er uit trek. (dus niet als de stroom er op staat).

Ik heb overigens nog niet gehoord van trillende condensatoren; wel trillende spoelen :)

"man is not truly one, but truly two,"

Verwijderd

Topicstarter
W3ird_N3rd schreef op dinsdag 11 april 2006 @ 20:44:
Heb je nog garantie? Want daar valt dit wel onder lijkt me :).
Voor zover ik weet heb ik alleen nog fabrieksgarantie. Als het niet 'hardware-bedreigend' is, los ik het liever zelf op dan op pad te moeten of de monitor weken te moeten missen.

Trillende spoelen zijn op zich niet moeilijk vast te zetten, lijkt me. Inderdaad wat lijm, of zelfs vast zetten door een strategisch geplaatst stukje hout. Nu nog de monitor openen ...en weer dicht krijgen 8)
bij mijn monitor (iiyama e435s) hoor ik allerlei sisgeluiden als ik de voeding er uit trek. (dus niet als de stroom er op staat).
Bedoel je op het moment dat je de voeding er uit trekt? Want dan is het bij mij ook het ergste, maar na een paar seconden houdt het op (niet gek natuurlijk, als er zonder stroom toch nog geluiden uit komen is er iets engers aan de hand...)

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 11-04-2006 22:00 ]

• mr_petit
  • Laatst online: 22:49

mr_petit

opperprutser

bij mij kan het wel 1 of 2 minuten duren. ik weet nog niet of het gesis nu uit de speakertjes komt, of uit een ander element.
Soms springt bij mij de backlight ook niet aan (moet ik een aantal maal de voeding loshalen). Waarschijnlijk heb ik dus problemen met de inverter oid. Probleem is dat ie het soms wel doet en soms niet (en dan lange perioden; maak dat maar eens duidelijk aan een monteur)

"man is not truly one, but truly two,"