Toon posts:

5.1 speaker configuratie

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Is er een programma waarmee de geluidsniveaus van verschillende speakers zijn af te stellen?
Ik heb namelijk het probleem dat als ik voor mijn PC zit, het geluid van achter relatief tot het gluid van voren te zacht is. Als ik op de bank een filmpje kijk is het precies andersom.

Verwijderd

Als je windows hebt, kun je met die geluidsinstellingen voor, achter, center en sub aanpassen. Deze kun je bij eigenschappen onder afspelen aanvinken.

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 11-04-2006 16:01 ]

Verwijderd

Topicstarter
kijk eens aan, bedankt.
Is het ook mogelijk om verschillende instellingen op te slaan? Zo dat ik niet steeds hoef te kloten als ik ergens anders ga zitten?

Verwijderd

Nee, maar zo'n programma zoek ik ook wel :) Overigens vind ik het nogal jammer dat ik bij muziek geen geluid uit alle boxen krijg maar alleen uit de twee fronts en me sub. Ik gebruik Winamp 5.21 Pro en bij een oudere versie kwam het geluid wel uit alle boxen :/

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb wel geluid bij winamp 5.21, alleen heb ik geen pro.
Zit nu te tweaken om mezelf echt in het 'midden' te zetten. Best lastig.
Trouwens wel koel als je surround hebt: http://www.lynnemusic.com/surround.html <- gratis surround muziek

• Nohead
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 16-02 10:46

Nohead

PSN ID: Nohead

Verwijderd schreef op dinsdag 11 april 2006 @ 16:09:
Nee, maar zo'n programma zoek ik ook wel :) Overigens vind ik het nogal jammer dat ik bij muziek geen geluid uit alle boxen krijg maar alleen uit de twee fronts en me sub. Ik gebruik Winamp 5.21 Pro en bij een oudere versie kwam het geluid wel uit alle boxen :/
Dit kan je meestal instellen bij je preferences en dan audio out.
Ik heb zelf een NF2 mobo met soundstorm chip er op. Standaard staat hij op primaire stuurprogramma. Als ik em hardinstelt op Nvidiasoundstorm drivers speelt hij wel 5.1(kloon) geluid af. Uiteraard zijn bij de soundstorm instellingen op kloon ingesteld zodat hij de rears+center ook meeneemt.

• P4uluz
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 12-01 14:25
Verwijderd schreef op dinsdag 11 april 2006 @ 16:09:
Dat probleem had ik eerst ook, heb ik opgelost door muziek stereo af te spelen ipv 5.1. Toen kwam het geluid uit alle 5 de boxen + de subwoofer.

Verwijderd

Topicstarter
Nohead schreef op dinsdag 11 april 2006 @ 16:22:
[...]

Dit kan je meestal instellen bij je preferences en dan audio out.
Ik heb zelf een NF2 mobo met soundstorm chip er op. Standaard staat hij op primaire stuurprogramma. Als ik em hardinstelt op Nvidiasoundstorm drivers speelt hij wel 5.1(kloon) geluid af. Uiteraard zijn bij de soundstorm instellingen op kloon ingesteld zodat hij de rears+center ook meeneemt.
Ik heb AC97, geen soundstorm..

Verwijderd

(beetje off topic of nie ben beetje noobie) Ik heb een crative sounblaster live 5.1 maar ik krijg met mijn windows media player mn middelste speaker niet aan de praat:( Please help!

Verwijderd

Ik heb ook AC97 en kan het nergens vinden.. niet in Winamp, niet in me instellingen.

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 11 april 2006 @ 16:35:
(beetje off topic of nie ben beetje noobie) Ik heb een crative sounblaster live 5.1 maar ik krijg met mijn windows media player mn middelste speaker niet aan de praat:( Please help!
Als je windows hebt, kun je met die geluidsinstellingen voor, achter, center en sub aanpassen. Deze kun je bij eigenschappen onder afspelen aanvinken.
Probeer dat eens.. misschien staat ie gedempt of laag.

Verwijderd

Wihoe ik heb weer lekker door alle 6 speakers sound... Ik keek bij Winamp bij plug-ins en daar heb ik bij audio out oid. de instelling primair stuurprogramma voor geluid veranderd naar AC97

[ Voor 1% gewijzigd door Verwijderd op 11-04-2006 16:42 . Reden: typproblemen:) ]

Verwijderd

Nee hij staat voluit aan aleen er komt geen NOOT muziek uit :'( Help me please! 9het is een logitec x530 :o :)

Verwijderd

Het kan zijn dat er bij afspelen van muziek geen muziek uit de center-speaker komt. Een vriend van mij heeft dit ook, terwijl hij wel muziek door de rest van de speakers hoort. Hoor je er wel gewoon muziek uit tijdens games of dvd's?

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 11 april 2006 @ 16:21:
Ik heb wel geluid bij winamp 5.21, alleen heb ik geen pro.
Zit nu te tweaken om mezelf echt in het 'midden' te zetten. Best lastig.
Trouwens wel koel als je surround hebt: http://www.lynnemusic.com/surround.html <- gratis surround muziek
Bij Volumeregeling kun je onder eigenschappen bij afspelen ook Side selecteren... Het lijkt mij dat als je die lager zet, het geluid meer naar het midden gaat.
Pagina: 1