Oude spelletjes onder W2K pro?

Pagina: 1
Acties:

• Orbit
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15-02 13:01
Ik wou gisteren nog eens enkele van m'n oude spelletjes spelen zoals Tomb raider 1,2&3, screamer 2 ...

Maar niks werkte, iemand een oplossing?

• KoeKk
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 18-02 18:58
Oude (dos) spelletjes draaien niet onder win2k omdat deze gen real-mode dos heeft.

Dus voor je oude spelletjes is het balen of
opstarten met een dos boot flop (je hd mag _niet_ NTSF geformateerd zijn)

• Orbit
shit,

nu dacht ik toch echt van DOS af te zijn, niet dus.

Pfffff, dat wordt dus puzzelen met drivers enzo om alles aan de praat te krijgen onder dos.

• maartena
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08-09-2025
Valt wel mee...

Ik heb ook Windows 2000, maar ik heb een multiboot met Windows 98 en die kan in DOS mode.

Als je dat niet kan, dan is er nog een oplossing, en dat is een bootflop. (moet je wel FAT32 hebben, en geen NTFS) Op die bootflop zet je alleen je opstart files en je autoexec/config etc. Eventueel maak je een bootmenu met verschillende opties. Alle drivers laadt je gewoon van een directory op de C-schijf. En zo kun je weer DOS spelen starten....

Ik doe dit ook met Transport Tycoon Deluxe DOS versie. Ik heb nu ook een DirectX versie, maar die schijnt niet te werken onder Windows 2000... ik ga dat van de week even testen, ik heb em alleen nog maar in een ISO formaat van 40 Mb die ik nog moet isobusteren of branden.

"I reject your reality and substitute my own!"
Proud to be an American.
Hier woon ik

Verwijderd

Windows 98 Cd in je pc doen.. rebooten.. en DOS ingaan.. en vanaf daar opstarten

• Orbit
tja, dat rebooten heb ik weinig zin in.

Is er geen soort van DOS simulatie?

Verwijderd

hoezo geen dos spelletjes?

Ik heb laatst indiana jones and the fate of atlatis gespeeld, wolf3d, larry 1 etc allemaal met geluid.

Verwijderd

Op woensdag 24 januari 2001 15:25 schreef Orbit het volgende:
Ik wou gisteren nog eens enkele van m'n oude spelletjes spelen zoals Tomb raider 1,2&3, screamer 2 ...

Maar niks werkte, iemand een oplossing?
In een andere thread, noemde iemand al de site www.ntcompatible.com, zeker voor de Tombraider spellen moet je daar kijken want die schijnen nogal wat trucs te vergen om onder W2K te draaien.

Voor DOS-spellen met eigenwijze geheugenbeheerders of directe hardware aansturing is uiteraard geen plaats onder W2K.
Pagina: 1