Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.
Toon posts:

Beltarieven vanuit Engeland met mobiel abonnement

Pagina: 1
Acties:
  • 120 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik probeer het nog maar eens (m'n vorige topic werd gesloten)

Om te beginnen weet ik niks van abbonementen, ik heb op het moment namelijk Prepaid:
Ik ga voor het komende half jaar naar Engeland dus ik wil een zo goedkoop mogelijk abbonement.
Ik ben bij verscheidene winkels geweest:

- KPN: Bij KPN betaal je 0,79 cent voor bellen vanuit engeland naar Nederland. (SMS 0,75)

- Orange: Bij Orange betaal je 1,15 cent voor bellen vanuit engeland naar NL (SMS 0,45)

- Vodafone: 0,99 cent (starttarief? ) + NL tarief?

- Het goedkoopste is om een prepaid kaart te kopen in Engeland maar dat is geen optie.

Tot zover lijkt KPN dus het voordeligste te zijn ... maar aangezien ik een newbie ben op het gebied van abbonementen ... mis ik nog addertjes onder het gras of andere dingen waar ik op moet letten?

• Canaria
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

Er zijn wat dingen waar je op moet letten.
Bij sommige providers worden de kosten voor het bellen vanuit het buitenland verrekend met je abonnement/belminuten/belbundel. Bij andere providers komen die kosten bovenop je abonnementskosten en is de belbundel alleen te gebruiken binnen Nederland.
Zo kan een provider wel lage buitenlandtarieven hebben, maar als die bovenop je abonnementskosten komen, is het helemaal niet zo voordelig. Je betaalt dan voor belminuten/sms'jes binnen Nederland, die gebruik je niet en vervallen na verloop van tijd.
Je kunt dan beter een provider kiezen die weliswaar iets hogere tarieven voor buitenlandse gesprekken hanteert, maar die wel verrekent met je belbundel. Zo kun je je belbundel opbellen vanuit het buitenland en betaal je niet voor iets wat je niet gebruikt.

Stel je betaalt 20 euro voor het abonnement en bij de ene provider betaal je 75 cent per minuut voor bellen vanuit Engeland maar komen die kosten daarboven, en bij de andere provider betaal je 100 cent per minuut voor bellen vanuit Engeland maar worden die kosten met je belbundel verrekend.

Dan kost 50 minuten bellen je bij de eerste provider 20 euro + 50x0,75 = €57,50.
Bij de tweede provider kost 50 minuten bellen je 50x1,00 = €50,00.

Waarom is een Engelse prepaidkaart geen optie? Het grote voordeel is dat je niet betaalt voor gebeld worden.

Apparticle SharePoint | Apps | Articles

Verwijderd

Topicstarter
Ik dacht dat is zo'n gedoe als je terug komt. Dan moet je het weer omzetten ofzo?
En ik heb op dit moment Hi Prepaid maar die is niet verkrijgbaar in Engeland denk ik.

• Stereotomy
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

Stereotomy

Dus.

Ik dacht dat is zo'n gedoe als je terug komt. Dan moet je het weer omzetten ofzo?
Wat moet je omzetten?

Alors.

Verwijderd

Topicstarter
Die Engelse prepaid?

Maar stel ik zou dat doen ... dan moet ik eerst in Nederland een prepaid kopen toch? (heb nu wel 1 maar ben wel weer toe aan een nieuwe telefoon)

• Stereotomy
  • Niet online

Stereotomy

Dus.

Waar héb je het over? Hoezo omzetten, naar wat? Je koopt een Engelse prepaid kaart en die Engelse prepaid gooi je dan toch gewoon in de kast als je terugkomt in Nederland?

Volgens mij kun je jezelf het best eerst even inlezen in wat prepaid eigenlijk inhoudt: doe dat op www.hi.nl , www.telfort.nl of welke site van een provider dan ook. Kijk ook op de sites van Engelse providers, zoals de Engelse Vodafone of O2.

[ Voor 31% gewijzigd door Stereotomy op 11-04-2006 16:21 ]

Alors.

Verwijderd

Topicstarter
Ik snap wel wat prepaid is maar...
Je bedoelt dat ik een telefoon EN prepaid kaart moet kopen in Engeland? En als ik terug ben in Nederland, dat ik dan een prepaid kaartje koop van bv. KPN?

• Stereotomy
  • Niet online

Stereotomy

Dus.

Waar zie je mij over een nieuwe telefoon praten? :{

Je gaat met je telefoon naar Engeland. Daar koop je een prepaid SIM en gooit dat in je telefoon. Je belt er rustig op los, en ook je ouders kunnen je goedkoop bellen vanuit Nederland. Als je weer terug bent in Nederland gooi je je Engelse prepaid SIM in de lade van je bureau en stop je je oude, Nederlandse prepaid SIM weer in je telefoon.
Die Engelse prepaid?
En nu mijn vraag weer aan jou: wat wil je omzetten aan die Engelse prepaid als je weer terug in Nederland bent?

[ Voor 6% gewijzigd door Stereotomy op 11-04-2006 16:28 ]

Alors.

Verwijderd

Topicstarter
Zoals ik al zei ben ik toe aan een nieuwe telefoon...dus ik wil zowieso een nieuwe telefoon...die ga ik dan in Nederland kopen. (maakt niet uit welke provider? of is Orange makkelijker omdat dat ook Engels is).
Dan ga ik in Engeland een kaartje kopen (van bv. wederom Orange), bel er rustig op los en als ik terugkom gooi ik mijn Engelse kaartje in de kast en doe ik mijn Nederlandse kaartje erin :)

• Stereotomy
  • Niet online

Stereotomy

Dus.

Zoals ik al zei ben ik toe aan een nieuwe telefoon...
:{ ... zegt hij tussen haakjes in zijn derde post.

Nou, succes ermee dan. :7

Alors.

Verwijderd

Topicstarter
Maar ik heb het nou dus goed? Is het echt zo simpel?
Waar kan ik vinden hoe duur het is om dan van Eng naar NL te bellen?
En in Frankrijk moest ik over een Frans paspoort beschikken als ik in Frankrijk Prepaid wou kopen, is hier iets over bekend hoe dit in Engeland gaat?

• Canaria
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

Wat ik je zou aanraden als je een nieuwe telefoon wilt:
een abonnement afsluiten met een simlockvrije telefoon bij een provider waar de belbundel onbeperkt geldig is en dus niet na één pf twee maanden vervalt. Het bijbehorende simkaartje leg je in de kast en met de telefoon vertrek je naar Engeland waar je een prepaid simkaartje koopt voor in je telefoon.
Na terugkomst heb je al een half jaar aan belbundels opgespaard op je Nederlandse abonnement die je de rest van het jaar kunt gebruiken.

Het voordeel is dat je de telefoon gratis of met flinke korting krijgt. Een losse telefoon kopen is doorgaans duurder dan de abonnementskosten tijdens het contract.
Prepaid telefoons zijn ook wel voordelig, maar het nadeel is dat de keuze beperkter is en je aan een Nederlandse telefoon in Engeland en andersom niks hebt, vanwege de simlock. Ook al heeft het netwerk dezelfde naam, de simlocks zijn gebonden aan het netwerk in één land.

Apparticle SharePoint | Apps | Articles

Verwijderd

Topicstarter
Ik voel toch meer voor het idee van Sterotomy, omdat ik in Nederland niet overdreven veel bel, dus als ik me belminuten opspaar heb ik er toch niks aan omdat ik niet veel bel.

Als ik voor dat idee ga, moet ik dan bij een prepaid telefoon ook kijken of ie Simlock vrij is? Of is dat standaard zo bij Prepaid toestellen?

[ Voor 83% gewijzigd door Verwijderd op 11-04-2006 16:55 ]

• Stereotomy
  • Niet online

Stereotomy

Dus.

No_nickname, vergeet ook niet zelf onderzoek te doen. Wil je weten hoe duur het is om met een prepaid O2 kaart vanaf Engeland naar thuis te bellen, kijk dan op de site van O2. Da's ook wat meer zelfwerkzaam dan wachten totdat iemand het antwoord voor jou opzoekt.

Ook kun je denken aan een tweedehands, sim-unlocked toestel. Zo kun je toch een hele mooie telefoon krijgen zonder er teveel voor te betalen.

Alors.

Verwijderd

Topicstarter
Uiteraad...ik ben druk bezig met onderzoeken...
Ik denk wel dat ik eruit ben nou...gewoon een pre-paid kaartje in Engeland kopen dus.
En een 2ehands simlock vrij is idd mogelijk, maar dan moet ik nog even zien.
Ik zoek nog even uit hoe duur het is om te bellen vanuit engeland en of dat kan met een NLs paspoort.
Dan heb ik nog 1 vraag:
- Als ik hier in NL een prepaid telefoon ga kopen (nieuw) moet ik er dan nog op letten of ie Simlock vrij is zodat ik (als ik bv. een KPN prepaid neem) in Engeland een Engelse (bv O2) prepaid kaartje kan kopen?
Pagina: 1