Toon posts:

pocket pc - wifikaartje - thuis LAN

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben al sinds gisteren aan het klooien, googlen, forumsearchen maar ik kom er niet uit:

ik heb hier een windows xp sp2 desktop pc draaien die aangsloten staat op een LAN. Op dit netwerk zitten nog 10 clients (huisgenoten) die allemaal via 1 server toegang hebben tot internet. Deze server wijst automatisch een ip toe aan de clients. Heeft de admin zo ingesteld op deze linux server.

Nu heb ik de MDA vario pocket pc en wil ik via WIFI internetten en bestanden benaderen op deze desktop pc. Ik heb dus een e-tech (ook wel Ralink)11mbit wireless pci netwerkkaartje geinstalleerd.
HNierbij kwam een tool waarin ik profiles kon aanmaken.

Ik heb een profile aangemaakt met de volgende instellingen:

SSID: bartje
Network type: AdHoc
Preamble: auto
TX rate: auto

en deze geactiveerd.

Op mijn pocket pc vind ie dan een wifi netwerk genaamd bartje en maakt verbinding. Ook krijgt mijn ppc een ip adres togewezen. In de tool van wireless kaart zie ik onder de noemer "site survey" de verbinding verschijnen.

Ok dacht ik fijn mijn pocket pc heeft verbinding met mijn wireless kaart... maar verder krijg ik het niet voor elkaar deze wireless kaart toegang te geven tot ons LAN netwerk en/of de internetverbinding van mijn desktop waar de wireless kaart inhangt.

Ik weet zeker dat ik iets makkelijks over het hoofd zie. Of iets nog niet ingesteld heb maar ik weet niet wat. Ik zie de optie "bridge" netwerkkaarten staan maar weet niet of dit de oplossing is en kan het niet uitvoeren. Ook de optie deel deze internet verbinding in de "advanced" tab werkt niet.

Kan iemand mij uitleggen wat ik fout doe? ik heb ook een topic lopen op www.pocketinfo.nl maar daar krijg ik ook niet echt reactie waar ik verder mee kom.

greetz bartje.

• Krypt
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 12-02 20:18
Je kunt ICS (Internet Connection Sharing) starten op je XP client via netsetup. Nadeel is dat je dan NAT over NAT. Wil meestal wel werken, dus dat zou ik eerst proberen. Je shared dan je LAN adapter met je WLAN adapter.

Wat je ook kunt doen is het volgende:
Selecteer in je WinXp bij je netwerkverbindingen zowel je LAN als je WLAN kaart en creeer een network bridge.

Pvouput live

Verwijderd

Topicstarter
als ik die setup draai dan zegt ie dat mijn wireless kaartje diconnected is... moet ik "ignore disconnected network hardware" aanvinken?

ik ga ook ff kijken of ik kan bridgen

edit: ok heb nu mijn high speed lan / internet connection verbinding gebridged met de wireless verbinding

ik kan echter nog steeds niks met de pocket pc... alles natuurlijk ge-reboot

[ Voor 37% gewijzigd door Verwijderd op 11-04-2006 16:57 ]

Verwijderd

Topicstarter
niemand een idee wat ik fout doe?

Verwijderd

Topicstarter
ik haat bumpen maar ik wil toch graag kunnen wifi'n :(

• Krypt
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 12-02 20:18
Je moet bij instellen ICS inderdaad op Ignore klikken; of eerst connectie maken met je Vario.

Heb je verder wel een IP adres gekregen op je Vario? Wifi settings opvragen bij via de Comm Manager, en dan de instellingen van je WLAN bekijken.

Pvouput live

Pagina: 1