Toon posts:

DFI NB cooler lawaai

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Heb dus een DFI Lanparty NF4 mobo, alles leuk en aardig, maar de laatste tijd begint die NB cooler steeds meer herrie te maken, nu begint het gewoon reuze irritant te worden. en dat terwijl alle andere fans superstil zijn.

heb ook een 6800GT kaart, en die is dus behoorlijk lang, past net over de NB cooler. nu ben ik ff gaan kijken naar andere coolers, maar kom er niet echt uit, allemaal te hoog, iemand nog een idee welke cooler ik kan gebruiken. NB temperatuur hangt normaal rond de 50, maar als ie echt bezig is dan komt ie dus boven de 55 en gaat de fan weer harder draaien = meer lawaai. :(

• Aapenootjes
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 22-01 00:41
Misschien is dit een idee :P (gemaakt van een artic freezer 4, niet door mij overigens)

Afbeeldingslocatie: http://vangisbergen.demon.nl/pieter/mapje/hpim0528lite4np.jpg

Mja anders kun je proberen een zalman koelblok te pakken en daar de vinnen ze van om te buigen dat het wel past, wellicht dat je een paar vinnen weg moet knippen. Het is dan wel aan te raden er iets van een fan in de buurt te hebben.

Verwijderd

Topicstarter
beetje overkill. nee ik zoek een betere oplossing.

• DWattel
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 28-01 16:23
Ziet er wel vet gaaf uit hoor. :9~

BF1 Stats, GoT - System Specs

• Dirk Diggler
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 20-12-2025
Je kan er een passive cooling opzetten... Ik heb een tijdje geleden een ZM-NB47J heatsink van Zalman op m'n NB gedraaid, en die koelt zeer snoepi. Wel zien dat er genoeg airflow overgaat.

Verwijderd

Topicstarter
Dirk Diggler schreef op dinsdag 11 april 2006 @ 15:39:
Je kan er een passive cooling opzetten... Ik heb een tijdje geleden een ZM-NB47J heatsink van Zalman op m'n NB gedraaid, en die koelt zeer snoepi. Wel zien dat er genoeg airflow overgaat.
jij hebt dezelfde moederbord, en een kaart die net over de nbcooler past?

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Processors, Mobo's & Geheugen » Tweaking & Cooling Algemeen

Kijk gewoon naar zo'n passief Zalman NB heatsinkje :)

Verwijderd

Topicstarter
ja maar zo'n heatsinkje is wel ff te hoog. als er iets nieuws wordt opgezet, kan hij niet hoger zijn dan een PCI-e slot. en dan zit de cooler van mn gfx kaart ook nog eens voor een deel in de weg. en als ik zo'n ZM-NB47J gebruik kan ik eerst de helft ervan afzagen, en dan maar afwachten of het wel cool genoeg blijft...

wat een kneuzen bij DFI, hoe komen ze erop om dat ding juist daar te plaatsen.. :(

iemand die me kan helpen? :'(

Verwijderd

zet je vga kaart in de onderste pci slot, en die zalman past zonder te zagen

• r.marijnissen
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 01-02 21:55

r.marijnissen

sapphire512mb

Zalman blokje kopen En wat pinnetje eraf breken die in de wegzitten.

Verwijderd

aapenootjes schreef op dinsdag 11 april 2006 @ 15:12:
Misschien is dit een idee :P (gemaakt van een artic freezer 4, niet door mij overigens)

[afbeelding]

Mja anders kun je proberen een zalman koelblok te pakken en daar de vinnen ze van om te buigen dat het wel past, wellicht dat je een paar vinnen weg moet knippen. Het is dan wel aan te raden er iets van een fan in de buurt te hebben.
Goed idee zeg _/-\o_ Die Nforce's kunnen heel warm worden en die zalman zit vaak net in de weg. Maar deze zit ook gewoon in de schroefgaten vast? Of met zalman's thermisch geleidende lijm? :+Zie het al :)

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 15-04-2006 23:28 ]

• WoutF
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 10:28

WoutF

Hoofdredacteur
Ik had hetzelfde probleem en heb toen een zalman blokje erop gezet.
Mijn grafische kaart werd heel warm in het 2e PCI-E slot omdat hij de warme lucht niet kwijt kon.
Dus hij moest toch weer naar slot 1, en dat is mogelijk.

Wil toch wat meer OC'en en ga weer voor actieve koeling (Revoltec fannetje)
Afbeeldingslocatie: http://shop.freezinghardware.nl/productimages/1054-1092G.JPG
Die komt volgende week binnen, hoop dat ik daarmee de NB wat koeler kan houden dan de 55c die ik met de Zalman haal.

• sapphire
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 09:15

sapphire

Die-hard pruts0r

Gewoon die zalmen halen en paar pinnen wegknippen, emt een beetje flow in je kast werkt dit prima.
Ikzelf heb de 45 graden load nog neit gehaald hiermee ;)
Verwijderd schreef op dinsdag 11 april 2006 @ 17:53:

wat een kneuzen bij DFI, hoe komen ze erop om dat ding juist daar te plaatsen.. :(
Kan jij het beter ? mail DFI dan ff emt je compleete Mobo design zou k zeggen.

[ Voor 48% gewijzigd door sapphire op 16-04-2006 21:43 ]

Gabriël AM5

• Vandread
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 04-02 11:46
DFI mailen en zeggen dat je chipset veel herrie maakt.....
Wellicht sturen ze een nieuw blok/fannetje
Verwijderd schreef op dinsdag 11 april 2006 @ 17:53:
Wat een kneus ben jij met zo'n opmerking :/
Tis namelijk niet geheel DFI's schuld: Nvidia reference design

editde-edit: Sapphi ik was eerst *harhar*
Of je geeft gewoon wat meer uit en koopt de Expert als het niet goed is :+

[ Voor 108% gewijzigd door Vandread op 16-04-2006 21:46 ]

Pagina: 1