Toon posts:

[2003] Internetverbinding werkt er niet op*

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Nadat de hd overleden was heb ik MS W2003 Enterprise Edition ipv Webserver geinstalleerd. de rest van de configuratie is hetzelfde gebleven muv hd.
Na nieuwe installatie 2003 is er geen internetverbinding mogelijk

- Server zit achter een router, en heeft een vast netwerk ip
- ActiveDirectory geinstalleerd; volgens m'n boek netwerkbeheer met 2000 moest de DNS ingesteld worden op 127.0.0.1 dus heb dit ook gedaan
- in Domain Controller Security Settings heb ik onder IP Security policiies on active directory alle mogelijke verbindingen op permit gezet omdat ik zo wilde kijken waar het aan lag maar nog steeds geen verbinding
- het netwerk werkt volledig naar wens :)
- er kan wel op de router ingelogd worden / maar niet naar mijn internet ip gepingt worden.

(dit is een hobby projectje!)

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Hoe bedoel je je kan niet naar je internet ip pingen? Kan je wel naar bv. een ander IP address (bv. dat van google?) pingen? :)

Verwijderd

Topicstarter
nee naar geen enkel ip adres buiten mijn router kan ik pingen

• elevator
  • Niet online

elevator

Wat geeft een traceroute naar 212.204.204.20 ? :)

Verwijderd

Active Directory geinstalleerd -> houdt dus in dat de Server is ingesteld als eerste (enigste) DNS Server. DNS forwarders naar de DNS Servers van je provider instellen. In Administrative Tools - DNS - eigenschappen van de Server - tabblad Forwarders. Hier moet je de DNS servers (IP adressen) van je provider invoeren. Dit zou moeten werken

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 11-04-2006 15:04 ]

Verwijderd

Topicstarter
Traceing route to 212.204.204.20 over max of 30 hops

1 Destination host unreachable.

Trace complete.

- persoonlijk heb ik het idee dat ik ergens moet kijken waar ik nog niet gekeken heb en daar Windows moet vertellen dat hij verbindingen moet accepteren

• mutsje
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19-02 13:21

mutsje

Certified Prutser

Lees onderstaande howto eens door. Dit geld zowel voor windows server 2000 als 2003.

[rml][ windows2000] dns forwarding[/rml]

[ Voor 38% gewijzigd door mutsje op 11-04-2006 15:06 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ga hier even naar kijken

als ik de zoveelste ben geweest die om iets dubbels vroeg sorry had geen idee waar ik op moest zoeken....

• elevator
  • Niet online

elevator

Volgens mij heb je gewoon geen gateway ingevuld staan op je server? Post anders eens een "route print" ? :)

• elevator
  • Niet online

elevator

Je hebt geen defaulte gateway ingevuld dus - doe eens?

Verwijderd

Topicstarter
dank u, het werkt ga vanavond nog even finetunnen dus u hoort nog van mij
Pagina: 1