Nadat de hd overleden was heb ik MS W2003 Enterprise Edition ipv Webserver geinstalleerd. de rest van de configuratie is hetzelfde gebleven muv hd.
Na nieuwe installatie 2003 is er geen internetverbinding mogelijk
- Server zit achter een router, en heeft een vast netwerk ip
- ActiveDirectory geinstalleerd; volgens m'n boek netwerkbeheer met 2000 moest de DNS ingesteld worden op 127.0.0.1 dus heb dit ook gedaan
- in Domain Controller Security Settings heb ik onder IP Security policiies on active directory alle mogelijke verbindingen op permit gezet omdat ik zo wilde kijken waar het aan lag maar nog steeds geen verbinding
- het netwerk werkt volledig naar wens
- er kan wel op de router ingelogd worden / maar niet naar mijn internet ip gepingt worden.
(dit is een hobby projectje!)
Na nieuwe installatie 2003 is er geen internetverbinding mogelijk
- Server zit achter een router, en heeft een vast netwerk ip
- ActiveDirectory geinstalleerd; volgens m'n boek netwerkbeheer met 2000 moest de DNS ingesteld worden op 127.0.0.1 dus heb dit ook gedaan
- in Domain Controller Security Settings heb ik onder IP Security policiies on active directory alle mogelijke verbindingen op permit gezet omdat ik zo wilde kijken waar het aan lag maar nog steeds geen verbinding
- het netwerk werkt volledig naar wens
- er kan wel op de router ingelogd worden / maar niet naar mijn internet ip gepingt worden.
(dit is een hobby projectje!)