Remote reset via telnet

Pagina: 1
Acties:

• Fido
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 08:03

Fido

C:\> park

Topicstarter
Ik ben op zoek naar een middel waarbij het mogelijk is dat ik d.m.v. m'n linux server via telnet een router automatisch kan resetten. Dit via telnet omdat alleen telnet beschikbaar is.
Dus eigenlijk een script achtig iets dat via telnet inlogt, en een reset uitvoert.
Ik heb zelf al gekeken of dit standaard met telnet kon, maar zag geen optie. Ook met google heb ik geen resultaten gevonden.
Hier moet vast iets voor zijn. maar wat...

• sariel
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 24-03 12:54
Met telnet is dit volgens mij niet mogelijk. Je kan geen commando's doorgeven via een parameter aan telnet om dit uit te voeren. tevens zou je dit eigenlijk ook niet willen: stel iemand hackt je pc. gevolg: toegang tot je router. en van daar uit....tsja....the sky's the limit, he?

Copy.com

• Fido
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 08:03

Fido

C:\> park

Topicstarter
Ik snap de risico's, en die accepteer ik dan ook. Als het gewoonweg niet mogelijk is houdt het natuurlijk op.

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

[google=netcat] ? :)

• Abom
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12-04 08:28
Kan dat niet met stdin, stdout en stderr?

Verder moet je natuurlijk weten of je router (welke is het uberhaupt) met telnet geconfigureerd kan worden.

• Nitroglycerine
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 12-04 17:23

Nitroglycerine

Autisme: belemmering en kracht

Je wil telnet gebruiken om in te loggen, en vervolgens een commando op de prompt van de router te geven wat een reboot tot gevolg heeft? Binnen Linux kun je gebruik maken van deutility "expect". Expect verstuurt iets, en verwacht een antwoord. Krijgt ie het antwoord, dan verstuurt ie het volgende pakketje. Dit geheel verpak je in een script.

Hier kon uw advertentie staan

• JackBol
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

JackBol

Security is not an option!

wat is er mis met netcat? gewoon lekker onbezonnen data tegen een poortje aangooien :+

Opbrengst van mijn Tibber Homevolt met externe kWh meter. | Opbrengst van mijn Tibber Homevolt volgens de Tibber Data API.

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 12-04 22:59

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Fido schreef op dinsdag 11 april 2006 @ 14:47:
Ik ben op zoek naar een middel waarbij het mogelijk is dat ik d.m.v. m'n linux server via telnet een router automatisch kan resetten. Dit via telnet omdat alleen telnet beschikbaar is.
Dus eigenlijk een script achtig iets dat via telnet inlogt, en een reset uitvoert.
Ik heb zelf al gekeken of dit standaard met telnet kon, maar zag geen optie. Ook met google heb ik geen resultaten gevonden.
Hier moet vast iets voor zijn. maar wat...
Wat wil je nu in hemelsnaam :?

Je wilt :

- Vanaf PC A naar je linux server (via welke weg dan ook)
- Vanaf je linux server telnetten naar een router
- Via telnet een reboot/reset commandor geven

Tenzij ik je verkeerd begrijp is dit veel te abstract om daar iets over te kunnen zeggen.
Define router ? Een soho NAT doos of een Cisco router die 2 epacity lijnen met elkaar verbind :?
Is het altijd dezelfde 'router' ? Staat de router op je local LAN of ergens aan de andere kant van NL :?
Ergens kan ik me niet indenken dat je default onder linux geen voorgeschreven input tekst file aan telnet mee kan geven.

Move SN > NT

Tijd voor een nieuwe sig..

Pagina: 1