Toon posts:

digitale camera of digitale camcorder

Pagina: 1
Acties:
  • 198 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
hey

ik ben op zoek naar een digitale toestel waaarmee je zowel foto's als films kan opnemen...
nu weet ik niet wat het beste is een camcorder die foto's kan maken of camera die kan filmen?

• martin2005
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 13-01 13:38
Verwijderd schreef op dinsdag 11 april 2006 @ 14:09:
hey

ik ben op zoek naar een digitale toestel waaarmee je zowel foto's als films kan opnemen...
nu weet ik niet wat het beste is een camcorder die foto's kan maken of camera die kan filmen?
Waar ligt je nadruk op? Kwaliteit voor beide (foto en video) in één apparaat gaat niet lukken. Voor goede video neem je een camcorder, voor goede foto's een fotocamera. Waar dan je keuze door bepaald wordt, ligt ook aan wat je er mee wil gaan doen: hobby, vakantiekiekjes, werk, etc, etc.

Meer info over je wensen zou wel helpen, denk ik.

Verwijderd

Topicstarter
binnekort komt er een kindje en het is voor wat foto's en video's hiervan te nemen en dan dvd'tjes te maken van vakanties of uitstapjes.. met zowel foto's als video...
ik heb nu een sony dsc f505 het is een goed apparaat voor foto's maar video niet (veel te klein formaat en max 15 seconden)...
Bedoeling is om 1 apparaat te moeten meenemen ipv 2... (draagbaarheid is dus wel een punt !! mijn schoonouders hebben een canon 20d en 300d en canon xm2, maar als ze op reis gaan hebben ze dus wel 15 kg aan fotomateriaal bij, iets wat ik niet elke keer wil meesleuren ondanks de goede kwaliteit van deze spullen)
ik denk dat de nadruk op foto's zal liggen en de rest video (60/40)

ik heb eens aan het kijken geweest en dacht aan de canon powershot s80 of de sony dsc w100...
maar ik weet totaal niet of dit degelijke toestellen zijn en/of er betere zijn voor video

Ik ben dus op zoek naar hét toestel dat van beide functies de beste combinatie is....
(ofwel een camera die video kan opnemen, of een camcorder die foto's kan maken, dat maakt niet zo uit)

• Kanarie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 23:57

Kanarie

תֹ֙הוּ֙ וָבֹ֔הוּ

Verwijderd schreef op dinsdag 11 april 2006 @ 16:44:
binnekort komt er een kindje en het is voor wat foto's en video's hiervan te nemen en dan dvd'tjes te maken van vakanties of uitstapjes.. met zowel foto's als video...
ik heb nu een sony dsc f505 het is een goed apparaat voor foto's maar video niet (veel te klein formaat en max 15 seconden)...
Bedoeling is om 1 apparaat te moeten meenemen ipv 2... (draagbaarheid is dus wel een punt !! mijn schoonouders hebben een canon 20d en 300d en canon xm2, maar als ze op reis gaan hebben ze dus wel 15 kg aan fotomateriaal bij, iets wat ik niet elke keer wil meesleuren ondanks de goede kwaliteit van deze spullen)
ik denk dat de nadruk op foto's zal liggen en de rest video (60/40)

ik heb eens aan het kijken geweest en dacht aan de canon powershot s80 of de sony dsc w100...
maar ik weet totaal niet of dit degelijke toestellen zijn en/of er betere zijn voor video

Ik ben dus op zoek naar hét toestel dat van beide functies de beste combinatie is....
(ofwel een camera die video kan opnemen, of een camcorder die foto's kan maken, dat maakt niet zo uit)
Kijk eens naar de Canon S2. Deze fotocamera kan behoorlijk goede filmpjes maken. Hoge resolutie, goede kwaliteit. De filmpjes worden wel aan de grote kant, maar een grote geheugenkaart kan dat enigszins oplossen.

We're trapped in the belly of this horrible machine. And the machine is bleeding to death.

• Pinin
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 03-12-2025

Pinin

Historie | Luxe | Duurzaam

De S2 wordt/is opgevolgt door de S3, maar dat terzijde.

Je schoonouders hebben een canon XM2, dat is een goed ding, (semi-prof) maar niet echt een compact huis en tuin camcordertje.

Een groot nadeel van filmen met je digicamera is dat hij niet kan zoomen TIJDENS het filmen.
Een groot nadeel van foto's maken met een camcorder is de enorm brakke kwaliteit en de hoeveelheid ruis in de foto. (oja Megapixels in een camcorder zegt NIETS over de kwaliteit)

Dus of je film is niet goed of foto's. :'(

Maar je kan ook voor 1kg slagen als je beide los koopt.

[ Voor 3% gewijzigd door Pinin op 11-04-2006 17:12 ]

www.casarodriguillo.com

• MadMarky
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

Er zijn zeker wel digitale camera's die kunnen zoomen tijdens het opnemen van een film, neem de Panasonic DMC-TZ1. Deze kan ook onbeperkt video opnemen in een resolutie tot 848*480 (widescreen), mits de gebruikte geheugenkaart snel genoeg is en over voldoende capaciteit beschikt.

🖥️ | 🚗

• Pinin
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 03-12-2025

Pinin

Historie | Luxe | Duurzaam

Oh? Weer wat geleerd.
Ik zou eerder een filmpje met een digicam maken dan andersom. Omdat je TV toch al zo grof is qua "resolutie" valt het niet echt op. Een foto van je camcorder afdrukken of nog erger bekijken op je monitor is geen pretje.

www.casarodriguillo.com

• voodooless
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 31-01 18:20

voodooless

Sound is no voodoo!

Alles beter dan filmen met een fotocam of foto's amken met een filmcam. Het is beiden gewoon ruk.

Koop gewoon een degelijke filmcam, en bij de aldi een fotocamera voor 100 euro. Is altijd beter dan beide andere opties.

Do diamonds shine on the dark side of the moon :?

• kickassmen
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 23-12-2025
Ik heb onderstaande Sony DVD Camcorder laatst gezien bij iemand en ik kan je vertellen, de foto's zijn best van goede kwaliteit, 3 mp. Scherp en geen ruis. Ze worden opgenomen op een memorystick. Ik zou kiezen voor een videocamera, fotocamera's met video zijn vaak minder bij weinig licht. Kies er dan wel een met 3 mp. Volgens mij kost deze sony zo'n 800 euro.

Het makkelijkst is natuurlijk allebei, maar daar vraagt de topicstarter niet om ;)

http://www.sony.nl/view/S...category=CAM+DVD+Handycam

Less is more

Verwijderd

Topicstarter
bedankt voor al de reacties...
vermits ik denk iets van een60/40 verhouding foto/video te gebruiken denk ik dat het beter is een digitaal fototoestel te nemen.... dit moet dan wel beter zijn dan men sony dsc f505, waar ik heel content van ben !
Ik heb eens wat opzoekwerk gedaan en volgende kwam uit de bus:
Canon Powershot S2 IS
Hiermee kan je ook zoomen en stereo opnemen.. volgens een review van letsgodigital.org
enige minpunt is dat je na 8 minuten al 1 GB hebt als je aan de beste kwaliteit filmt..
(dit is de limietwaarde)

heeft iemand ervaring met dit toestel?
en weet er iemand iets van een eventuele opvolger? ( want de review is al van april vrorig jaar)

ik zou het tegen augustus pas kopen vermits de kleine pas in september komt.. en je weet maar nooit wat er nog uitkomt tege dan eh ;o)

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 12-04-2006 10:54 ]

• voodooless
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 31-01 18:20

voodooless

Sound is no voodoo!

Check voor reviews ff www.dpreview.com ! De Powershop S2 IS staat er ook bij.

[ Voor 32% gewijzigd door voodooless op 12-04-2006 10:53 ]

Do diamonds shine on the dark side of the moon :?

Verwijderd

Topicstarter
net gelezen dat de opvolger klaar is en in mei uitkomt:
canon powershot s3 is
http://www.dpreview.com/news/0602/06022111canons3is.asp

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 12-04-2006 11:21 ]

Pagina: 1