SMC netwerk probleem

Pagina: 1
Acties:

• visie
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Ik heb Win XP SP2 en een SMC ethernetbridge en SMC PCMCIA kaart. Via bedraad internet gaat het prima maar via draadloos gaat bv het downloaden van een bestand van 100mb de eerste 15 seconde goed en daarna valt de verbinding weg. van 1,03 mb/s naar 0,0 kb/s. wie heeft een idee waar het aan ligt? ik heb zowel de ethernetbridge gereset als de driver van de pcmcia kaart vernieuwd. Waar kan het aan liggen???
Ik heb WPA ingesteld en een tijdje erna ging het mis. Ook als ik geen beveiliging gebruik doet ie het niet meer

EDIT:
De verbinding tussen de ethernetbridge en de pcmcia kaart blijft bestaan. Deze valt niet weg (gezien de knipperende lampjes op de ethernetbridge en XP geeft geen uitval aan)
Afbeeldingslocatie: http://img132.imageshack.us/img132/6243/smcwcbtg6mo.jpg

EDIT 2:
Inmiddels alles opnieuw geïnstalleerd en ander channel gebruikt... Even als voorbeeld wat er met internet gebeurd. Ik heb als test een 100mb file gedownload. In het eerste gele vak ging het goed, totdat hij er mee stopt zonder reden. Ik annuleer de download en probeer opnieuw: het tweede gele vak. Vervolgens gebruik ik internet via de kabel en dan gaat het allemaal perfect zonder stop download het bestand in 1 keer.
Afbeeldingslocatie: http://img223.imageshack.us/img223/3468/smcwcbt5ve.jpg

[ Voor 63% gewijzigd door visie op 11-04-2006 20:06 ]

• visie
  • Niet online
niemand?

• yGiDoRp
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 15-03 12:57

yGiDoRp

Sawasdee

Kijk met Network Stumbler of er geen andere APs in de buurt zijn die op het zelfde kanaal als jij zitten. Zo ja, zet je eigen WLAN dan op een ander kanaal.

Kijk ook even naar de plaatsing van je AP. Een meter verplaatsen kan al een grote impact hebben.

[ Voor 7% gewijzigd door yGiDoRp op 11-04-2006 20:52 ]

Stay far away from the TV and turn the lights on when watching this program. Mixcloud | Facebook | SHOT

• visie
  • Niet online
Geen ander op het zelfde kanaal... en met 1 meter afstand (als test) lijkt me dat geen probleem..

[ Voor 13% gewijzigd door visie op 11-04-2006 21:12 ]