Usb geluidskaart?

Pagina: 1
Acties:

• Ghannes
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 04-02 08:55
Beste heren,
sinds ik mijn desktop-pc niet meer gebruik, gebruik ik alleen nog maar mijn laptop met (zeer brakke) geluidskaart. Dit aangesloten op onderstaand setje is niet wat het zijn moet. Als ik een cd brand dan klinkt het veel beter _/-\o_

Afbeeldingslocatie: http://img.clubic.com/photo/00128412.jpg

Nu wil ik eigelijk dat (met name de bass) wat beter klinkt. Nu wilde ik dus eigelijk een usb of pcmcia geluidskaartje aanschaffen (of zelf maken).

Heeft iemand ervaringen of tips met het gebruik van externe geluidskaarten?
En zo ja, welke geluidskaart is een aanrader?

Op eBay bijvoorbeeld vind ik wat cheap Trust-spul... daar wordt je natuurlijk ook niet blij van.

• ThunderNet
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 20:17

ThunderNet

Flits!

In de Creative Audigy serie zitten een paar kaartjes. een PCMIA versie en een USB/Firewire versie dacht ik :)

Heb je liever vooraf, of achteraf, dat ik zeg dat ik geen flauw idee heb wat ik doe?

• Ghannes
die pcmcia is wel vrij prijzig... pricewatch: Creative Audigy 2 ZS Notebook (PCMCIA, 7.1)

ps het liefst GEEN 5.1 want heb maar een stereo ingang

[ Voor 29% gewijzigd door Ghannes op 11-04-2006 13:17 ]

• AtomicWing
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 20:10
Kijk eens hiernaar.... kwam pasgeleden langs...

https://www.univendi.com/...b24dc51c0ec90e565ffa0acbe

"Als je concurrentievoordeel afhankelijk is van mensen die iets waardevols of unieks moeten maken, dan mag je geen normaal personeel hebben" (Daniel M. Cable)

• Theo
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 20:35

Theo

moederbord

ik denk als de ts dat geluidssetje heeft gekocht, hij ook wel 105 euro overheeft voor een pcmcia variant van een geluidskaart van 70-75 euro.

Nu met WP, PV, EV en PC

• Afterburner79
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

Afterburner79

weak input?

(overleden)
Ik heb zelf een pcmcia kaartje van creative, de Audigy2.
Ben er erg tevreden over. Beschikt ook over aparte optisch in en out.
Verder een verloop naar 5.1 via 3x 3,5 jack plug (normaal dus.),
en een aparte 3,5 jack in en out.
Goed geluid, goede drivers, goede EQ. Aanradertje! B)

It seems like I'm always getting stuck, between the handshake and the f**k ! < Fulltime partytimer! >
Whatever happens, be a Buddha!

• ThunderNet
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 20:17

ThunderNet

Flits!

Ghannes schreef op dinsdag 11 april 2006 @ 13:15:
die pcmcia is wel vrij prijzig... pricewatch: Creative Audigy 2 ZS Notebook (PCMCIA, 7.1)

ps het liefst GEEN 5.1 want heb maar een stereo ingang
Dat de kaart 5.1 ondersteund, zegt gewoon dat ie dat maximaal kan. Mijn Audigy ondersteund 6.1, maar heb er ook maar stereosetje aanhangen, dus dat maakt niets uit.

Verder, sjah. Ik vind de prijs erg schappelijk voor zo'n kaartje, als ik dat usb kaartje van 11 euro zie. Denk ik niet dat je er in kwaliteit op voorruit gaat.

Heb je liever vooraf, of achteraf, dat ik zeg dat ik geen flauw idee heb wat ik doe?

• Ghannes
theodouma schreef op dinsdag 11 april 2006 @ 13:18:
ik denk als de ts dat geluidssetje heeft gekocht, hij ook wel 105 euro overheeft voor een pcmcia variant van een geluidskaart van 70-75 euro.
ik ben de ts. Zit setje heb ik gekocht voor dvdtjes te kijken én voor wat meer geluid door de kamer heen, ook van het televisie-gebeuren

• Ghannes
en hier kom je natuurlijk ook niet ver mee
http://cgi.ebay.nl/USB-2-...96488QQrdZ1QQcmdZViewItem

Verwijderd

Wat dacht je van zoiets?
Klik
Heb je:
-5.1
-AB
-Zowel analoog als digitaal/optisch :)
-Goeie bass altijd :)

• Ghannes
Verwijderd schreef op dinsdag 11 april 2006 @ 13:53:
Wat dacht je van zoiets?
Klik
Heb je:
-5.1
-AB
-Zowel analoog als digitaal/optisch :)
-Goeie bass altijd :)
komt al in de buurt denk ik. Is het de bedoeling dat je speakers rechtstreeks aansluiten op dit ding? Want daar heb ik mijn setje dus voor :*)

• Tekielja
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
in USB Audio Adapter

kwam ik pricewatch: Toshiba Toshiba Multimedia Center Audio / USB Hub (100Mbps, 4x USB 2.0, Sound) tegen.

bevalt me tot nu toe ook prima. geluid is veel beter dan dat van m'n interne geluidskaart.

Verwijderd

Ghannes schreef op dinsdag 11 april 2006 @ 14:11:
[...]

komt al in de buurt denk ik. Is het de bedoeling dat je speakers rechtstreeks aansluiten op dit ding? Want daar heb ik mijn setje dus voor :*)
Ja, je stopt gewoon de kabels van de speakers in die geluidskaart. En er komen ook 3 kabels uit die naar je PC gaan :).

• labeelen
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 29-09-2025
Aan Tekielja,

De Toshiba lijkt me interessant, maar ik kan op de officiele Toshiba websites nauwelijks informatie vinden.

Zou je me evt de electronische manual willen sturen ?

Verder ben ik benieuwd hoe 't zit met software/driver updates ... komen deze van Toshiba (zo ja, waar te downloaden ?) of werken de Creative drivers ook ?

Louis
Pagina: 1