hey,
nu heb ik weer een probleem met mijn nieuwe systeem
gister avond deed mijn pc het perfect nergens last van.
dus heb ik gisteravond de pc uitgezet stroom ervanaf gehaald.
maar toen ik vanmorgen mijn pc aanzetten gaf ie eerst al aan dat ie 1 van mijn HDs al niet zag
na flink wat gekloot in bios en jumpertjes enz heeft ie hem dan tog gevonden maar dan geeft ie echt een rare naam in de bios met allemaal chineese tekentjes.
nou ziet ie de HD ook in windows maar ..... bij zegt 0 byte beschikbaar en 0 byte staat erop
als ik de HD via deze computer open dan zegt ie dat ik hem eerst moet formateren en dan zegt ie dat de HD 1.1 TB word
ik wil nou graag mijn gegevens op die HD terug maar de vraag is hoe
alle hulp is welkom !
heb mijn pc zo aangesloten :
ide cabel : moederbord ------HD 1 [jumers master] --------- HD2 [jupers slave]
verder heb ik als mobo de Gigabyte GA-K8-SLI en ik heb ook al bios gereset cmos gecleared enz
alvast bedankt
EDIT : HD2 werkt dus niet
nu heb ik weer een probleem met mijn nieuwe systeem
gister avond deed mijn pc het perfect nergens last van.
dus heb ik gisteravond de pc uitgezet stroom ervanaf gehaald.
maar toen ik vanmorgen mijn pc aanzetten gaf ie eerst al aan dat ie 1 van mijn HDs al niet zag
na flink wat gekloot in bios en jumpertjes enz heeft ie hem dan tog gevonden maar dan geeft ie echt een rare naam in de bios met allemaal chineese tekentjes.
nou ziet ie de HD ook in windows maar ..... bij zegt 0 byte beschikbaar en 0 byte staat erop
als ik de HD via deze computer open dan zegt ie dat ik hem eerst moet formateren en dan zegt ie dat de HD 1.1 TB word
ik wil nou graag mijn gegevens op die HD terug maar de vraag is hoe
alle hulp is welkom !
heb mijn pc zo aangesloten :
ide cabel : moederbord ------HD 1 [jumers master] --------- HD2 [jupers slave]
verder heb ik als mobo de Gigabyte GA-K8-SLI en ik heb ook al bios gereset cmos gecleared enz
alvast bedankt
EDIT : HD2 werkt dus niet