HD werkt niet meer na reboot PC

Pagina: 1
Acties:

• Nano2009
  • Registratie: Maart 2006
  • Nu online
hey,

nu heb ik weer een probleem met mijn nieuwe systeem :'(

gister avond deed mijn pc het perfect nergens last van.

dus heb ik gisteravond de pc uitgezet stroom ervanaf gehaald.
maar toen ik vanmorgen mijn pc aanzetten gaf ie eerst al aan dat ie 1 van mijn HDs al niet zag :?
na flink wat gekloot in bios en jumpertjes enz heeft ie hem dan tog gevonden maar dan geeft ie echt een rare naam in de bios met allemaal chineese tekentjes.

nou ziet ie de HD ook in windows maar ..... bij zegt 0 byte beschikbaar en 0 byte staat erop

als ik de HD via deze computer open dan zegt ie dat ik hem eerst moet formateren en dan zegt ie dat de HD 1.1 TB word :S

ik wil nou graag mijn gegevens op die HD terug maar de vraag is hoe :?

alle hulp is welkom !

heb mijn pc zo aangesloten :

ide cabel : moederbord ------HD 1 [jumers master] --------- HD2 [jupers slave]

verder heb ik als mobo de Gigabyte GA-K8-SLI en ik heb ook al bios gereset cmos gecleared enz :?

alvast bedankt :)

EDIT : HD2 werkt dus niet

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 00:28

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
Heb je nog een andere IDE kabel om mee te testen?
Misschien is je kabel brak :)

Edit:Niet echt waarschijnlijk omdat hij het gister nog deed.... :+

[ Voor 33% gewijzigd door Gonadan op 11-04-2006 12:40 ]

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | RF 24-70 f/2.8 L | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

• TeXiCiTy
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 27-02 13:03
Als ook die bios fouten geeft moet er dus ergens een hardwarefout zitten. Kijk eens of bijvoorbeeld een Cdrom speler wel werkt op de primary slave. Dan kunnen een rotte IDE kabel of rotte IDE controller al uitgesloten worden.

Voor datarecovery tools is er een hoop de vinden op google dus dat wordt even zoeken.

Weet je zeker dat de power goed in je HDD2 zit? Als de IDE controller een schijf ziet maar er wordt niks van gelezen krijg je wel eens rare dingen.

Hoop in ieder geval dat ie niet stuk is. Spint ie wel op enzovoort? Geen getik ...

“A designer knows he has achieved perfection not when there is nothing left to add, but when there is nothing left to take away.” —Antoine De Saint-Exupery

• Bravo
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 28-02 18:29

Bravo

Second Best

Heb je je hd's wel in de primary IDE aansluiting zitten en niet je DVD/CDROM?
Dit gaf bij mij ook problemen, hoewel de pc de eerste keer gewoon is opgestart vertikte hij het elke volgende keer.
De foutmelding was ook niet altijd gelijk, de ene keer 'no bootable device' tot gewoon niets. :?
Maar omdraaien gaf de oplossing voor mij, hoe stom kon ik zijn |:(

Ioniq 6 LR Lounge 20" @ Elli Pro gestuurd door evcc
2700Wp SSW 30° @ SE2200 | 1720Wp SSW 5° @ HM-1500
Flickr | Canon 6D | 17-40mm f/4 + 50mm f/1.8 II + 70-200mm f/4 | 2x 430EX II | Sirui T005 + C10

• keur0000
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 29-09-2024

keur0000

-------- N O N E --------

Zet de slave HD op het tweede IDE kanaal van je mobo en haal de CD/DVD's e.d. er af zodat hij er alleen op zit. Bios de boel laten detecten en kijken of hij nu benaderbaar is...................... Suc6

2e optie; booten met linux from CD (bijv Knoppix) en kijken of je er nu wel bij kan ;)

[ Voor 20% gewijzigd door keur0000 op 11-04-2006 12:49 ]

Bron: SR. Engineer met +40 jaar ontwerp/werkervaring in het bouwen van o.a. datacenters ;)