converteren naar dot pitches

Pagina: 1
Acties:

• hydex
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 18-01 01:00
Hoe kan ik een image omzetten in dot pitches. Voor de mensen die dot pitches niet begrijpen. Dot pitches zijn grote rondjes, rood, groen of blauw.

dit zijn dot pitches:

Afbeeldingslocatie: http://i.i.com.com/cnwk.1d/i/ba/bg/mntr/ss04_dotpitch.gif

Voor de mods: Ik heb het hele internet afgestruind uren lang en kan het niet vinden. Toch weet ik dat het bestaat omdat ik ooit in een ver verleden plaatjes heb gezien in dot pitches. Waarom wil ik dit? Omdat ik hiermee duidelijk kan maken hoe een monitor werkt. Een plaatje ingezoomd in dot pitches en vervolgens uitzoomen om een gezicht tevoorschijn te toveren.

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Voor de volledigheid: dit is geen dot pitch. De Dot pitch is gewoon de afstand tussen pixels van dezelfde kleur. (Zoals ook aangegeven in je plaatje trouwens).

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

• Mr_Kite
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 30-10-2025

Mr_Kite

Alles van waarde is weerloos

Wellicht bedoel je Sub-pixels? (in tegenstelling to dot pitch, wat gewoon de afstandsmaat is)
Overigens is het volgens mij onzin dat een monitor met die rondjes werkt (tenzij je het over een ouderwetse CRT hebt), en zijn het gewoon vertikale staafjes || || || die een pixel vormen. (zoek bijvoorbeeld eens op cleartype).

voor CRT heet het "phosphor triads" of "phosphor dots".

[ Voor 49% gewijzigd door Mr_Kite op 11-04-2006 12:59 ]

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Mr_Kite schreef op dinsdag 11 april 2006 @ 12:52:
Overigens is het volgens mij onzin dat een monitor met die rondjes werkt (tenzij je het over een ouderwetse CRT hebt), en zijn het gewoon vertikale staafjes || || || die een pixel vormen. (zoek bijvoorbeeld eens op cleartype).
Bij LCD's zijn 't altijd vertikale lijnen, maar bij CRT's heb je twee soorten. De trinitron's (en diamondtron en nog wat namen, afhankelijk van vendor) en dit soort monitoren. Trinitron doet 't op dezelfde manier als LCD's.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

• Willem
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 13:54
Komt Filter > Pixelate > Color halftone een beetje in de buurt? (in Photoshop)

• Ramzzz
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

Ramzzz

Ziet alles :|

Maak 3 maskers (gaatjes-rasters) in illustrator, dus één voor rood, één voor groen, één voor blauw, en plak die als masker in Photoshop, in je RGB-foto, 1 per laag/kleurkanaal. Doe selectie -> omkeren met behulp van dat masker, en gooi de rest uit je laag. Dit resulteert in wat je bedoelt, op zwarte ondergrond. Je kunt, met enig geduld ook één 'honingraatraster' maken met cirkeltjes in zwart, en die op de juiste wijze selecteren in die laag in Photoshop, dat scheelt je een paar maskers maken ;)

Min of meer het omgekeerde als je het op wit wilt...

(lastig uitleggen, doen is gemakkelijker)

En als je de geselecteerde rondjes van je masker per kleurkanaal selecteert, krijg je de luminantie van dat stukje van je foto en die zijn samen dan met de andere kleurkanalen je plaatje in RGB-raster...

Afbeeldingslocatie: http://img132.imageshack.us/img132/72/voorbeeldjergb2px.jpg
(dit is even zonder de omliggende pixels/rasterruimte te deleten en in een ireële resolutie...)
Afbeeldingslocatie: http://img104.imageshack.us/img104/1102/voorbeeldjergb22cy.jpg
En hier is dan het omliggende gebied leeggemaakt/gevuld met zwart.

B)

[ Voor 61% gewijzigd door Ramzzz op 11-04-2006 15:21 ]

"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan

Pagina: 1