[PLASMA TV] Bestaan er al met digitale tuner

Pagina: 1
Acties:
  • 2.936 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• GenetiX
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 05-01 16:00
Bij mijn selectie van een nieuwe plasma tv ben ik actief op zoek gegaan naar tv's met een digitale tuner. Mijn voorkeur gaat uit naar een model van Philips, echter heb ik er nog geen kunnen vinden met zo'n tuner aan boord.

Iedereen weet dat de kwaliteit van het standaard analoge kabelsignaal nog wel eens tegen kan vallen en zeker op een LCD of plasma zie je dat goed.

Nu moet ik dus nog steeds gaan kijken via mijn UPC box, die ook nog eens ongelofelijk traag van kanaal naar kanaal schakelt. Ik overweeg dus of een losse digitale tuner van Philips te kopen die binnen 1 seconde van kanaal kan switchen.

Zijn ingebouwde digitale tuners nog toekomstmuziek of kan ik beter nog even wachten?

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 18:11

Wildfire

Joy to the world!

Ik weet iig dat Loewe zoiets biedt, maar ik weet niet of zij ook plasma-TV's hebben. Ik heb al wel LCD-schermen van ze gezien.

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

Verwijderd

Je zou ook eens naar Pioneer kunnen kijken. De PDP-436XDE is er een met een digitale tuner (42"). Het nadeel is echter (voor zover ik weet) dat het alleen geschikt is voor digitenne systemen. Een tuner voor kabel heeft vaak geen zin, omdat de tv doorsluizers een eigen systeem (encrypted?) hanteren, waardoor de tuner in feite waardeloos is. Iig voor UPC was/is dat het geval.

• GenetiX
Ik weet niet hoe dat werkt idd. Met een username/password combinatie of een versleuteld signaal. Ik heb Philips hier een mailtje over gestuurd, zodra ik een reactie heb post ik het hier ook.

Overigens is de pioneer met een aparte receiver http://www.pioneer.co.uk/...d=11144&taxonomy_id=62-63

Verwijderd

Ik denk dat iedereen gewoon af moet van het idee dat een tv op dit moment een eigen (digitale) tuner heeft.
vooral nu er zoveel veranderingen in uitzendland op stapel staan (HD anyone?) lijkt het me niet reeel om een tv te willen kopen die nu aan een van de onduidelijke standaard moet voldoen waar iedere kabelaanbieder ook nog eens zijn eigen trui van breidt met envryptie en dergelijke...

ik kan alleen maar hopen dat TV fabrikanten met een standaard zoals PCMCIA of expresscard komen en die verplicht in iedere TV in gaan bouwen. voeg daarbij een CI slot zodat je verplichte smart card (tof he nederland) ook past en je kunt bij aankoop van je tv gewoon kiezen of je een kabel, satelliet, DVB-T of IPtv tuner er in wilt plaatsen.
want zolang er op dat gebied niets gebeurd kunnen de TV fabrikanten wat mij betreft gewoon beter monitoren gaan verkopen met iedere mogelijke aansluiting X2 zodat ik mijn woud aan settopboxen en DVD-HD/Blueray spelers er op kan aansluiten, die analoge tuner gebruikt toch geen weldenkend mens met zijn net gekochte LCD/plasma van €2500,-?

• GenetiX
Connection panel Pioneer PDP-436X
Afbeeldingslocatie: http://www.pioneer.co.uk/images/products/plasmatv/pioneer/pdpr06xeback_large.jpg

Sorry voor het grote plaatje.

Achterop dus wel weer een digitale coax aansluiting.

• GenetiX
Verwijderd schreef op dinsdag 11 april 2006 @ 12:46:
Ik denk dat iedereen gewoon af moet van het idee dat een tv op dit moment een eigen (digitale) tuner heeft. ....
Daar heb je wel gelijk in, ik weet dus ook niet of er een "standaard" is voor digitale televisie. Blijkbaar niet dus...

Verwijderd

de "standaard"op dit moment is in europa het beste geregeld
  • DVB-C voor kabel
  • DVB-S voor satelliet
  • DVB-T voor digitenne
De ellende is alleen dat nederland (in tegenstelling tot de ons omringende landen) voor zowel kabel als digitenne een smartcard nodig is en dat bijvoorbeeld UPC een eigen (nagravision) encryptie heeft die het onmogelijk maakt om een andere dan door upc geleverde tuner te gebruiken. erg handig allemaal.

• GenetiX
Vandaag deze reactie van Philips gehad:

U heeft ons recentelijk gevraagd naar een Philips televisie met een digitale tuner.

Wij hebben de volgende modellen met een digitale tuner in ons
assortiment: 37PF9631D/10, 42PF9631D/10 en de 42PF9831D/10.

De modellen komen pas de aankomende drie maanden op de markt, nu blijft nog de vraag of dit daadwerkelijk werkt bij digitale TV van UPC.

Persbericht Philips:
http://www.press.ce.phili...0Range%20Fact%20Sheet.pdf

• Bigfoot
  • Laatst online: 20-02 12:29
Ik zou niet teveel verwachten van ingebouwde digitale tuners. Dit omdat bij de losse kastjes al vele varianten zijn elk met hun eigen kwaliteiten en nadelen.

Dus koop gewoon een los kastje, evt. plaats je die op afstand en plaats je een IR transmitter bovenop de Plasma TV voor de bediening.

• 911GT2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 02-02 17:01
GenetiX schreef op dinsdag 11 april 2006 @ 12:30:
Iedereen weet dat de kwaliteit van het standaard analoge kabelsignaal nog wel eens tegen kan vallen en zeker op een LCD of plasma zie je dat goed.
Verwacht van digitale TV geen wonderen, de compressie wordt soms erg hoog ingesteld, waardoor het signaal nog steeds bagger is :X

• Hoedje
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 18:55
911GT2 schreef op woensdag 03 mei 2006 @ 16:40:
[...]

Verwacht van digitale TV geen wonderen, de compressie wordt soms erg hoog ingesteld, waardoor het signaal nog steeds bagger is :X
I disagree, ik heb vrienden met zowel Multikabel als UPC en bij allebei is het signaal echt prima (lees: een stuk beter dan analoog). Dit in tegenstelling tot bijv. IPTV van Tele2, wat echt heel slecht is.

[ Voor 5% gewijzigd door Hoedje op 03-05-2006 16:50 ]

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

• Bigfoot
  • Laatst online: 20-02 12:29
Het hangt maar net van de provider c.q. de gebruikte bitrate af.

• 911GT2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 02-02 17:01
Bigfoot schreef op woensdag 03 mei 2006 @ 16:50:
Het hangt maar net van de provider c.q. de gebruikte bitrate af.
Dat bedoel ik dus. Er zijn hele goede maar ook zeker een paar minder goede bij 8)
Pagina: 1