Toon posts:

7200rpm schijf omzetten naar 5400rpm

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hey beste tweakers,

Ik heb eens gehoord dat het mogelijk is bij maxtor harde schijven om ze omtezetten van 7200rpm naar 5400rpm en dit software matig.Nu is mijn vraag kan iemand me hier meer info over geven als dit al dan niet werkelijk wel kan?

Ik zou dat graag doen met een hd voor een MCE pc maar als het niet mogelijk is dan moet ik een nieuwe harde schijf aanschaffen.
Ik wil dat doen voor minder lawaai hinder te hebben, ik haat het als die hd veel lawaai begin te maken!

Greetz and thanx!

• AirX
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 26-02 22:49

AirX

Tweak Guru

Ik zou even naar powermax zoeken. Dat is een diagnostics programma van Maxtor en volgens mij kun je hem daarmee op Silent zetten. Ik betwijfel het echter of het aantal RPM omlaag gaan. Meestal wordt alleen de snelheid van de lees/schrijfkoppen verlaagd.

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 24-02 21:46

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Je wijzigt niet zozeer het toerental, maar met een tooltje kun je de schijf instellen voor perfomance of geluids reduktie. Dit laatste bedoel je waarschijnlijk. Ik zou zeggen kijk even op de site van Maxtor.

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

• PD2JK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 07:00

PD2JK

ouwe meuk is leuk

Bedoel je 'Acoustic Management' ?

De schijf wordt hierdoor alleen stiller van tijdens het seeken. Het blijft gewoon een 7200rpm schijf.

Zoek eens met google naar amset.exe.

Doe dan dit:
code:
1
amset.exe /quiet

Ik weet niet of dit werkt in de command van 2k/xp. Zo niet, dan moet je even een bootdisk downloaden van www.bootdisk.com en installeren op zo'n ouderwetse 3,5" 1.44MB floppy. ;)

[ Voor 31% gewijzigd door PD2JK op 11-04-2006 12:05 ]

Heeft van alles wat: 8088 - 286 - 386 - 486 - 5x86C - P54CS - P55C - P6:Pro/II/III/Xeon - K7 - NetBurst :') - Core 2 - K8 - Core i$ - Zen$

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

Een schijf langzamer laten draaien kan niet. Wat wel kan is inderdaad de HD op 'silent' zetten waardoor de bewegingen van de kop langzamer gaat.

ARME AOW’er

Verwijderd

Topicstarter
Ik dank jullie voor de snelle reacties.

Ik ga alles eens testen direct nadat mijn windows er weer opstaat (ben hem nu aan het installeren) hopelijk helpt dat.

Ik dacht ook als dat het werkelijk verlagen van de toeren onmogelijk was, maar op silent zetten kan ik nu wel eens testen.

thanx

• Dukey
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 28-02 18:33

Dukey

Ik heb dit getypt hier -->

Verwijderd schreef op dinsdag 11 april 2006 @ 12:09:
Ik dank jullie voor de snelle reacties.

Ik ga alles eens testen direct nadat mijn windows er weer opstaat (ben hem nu aan het installeren) hopelijk helpt dat.

Ik dacht ook als dat het werkelijk verlagen van de toeren onmogelijk was, maar op silent zetten kan ik nu wel eens testen.

thanx
HD "los" ophangen in speciale rubber's of zelfs normale elastiekjes kan ook wonderen doen en is ook stukken goedkoper :+ . Want wat je hoort is dat je kast meeresoneert op de bewegingen van de kop, als je die verbinding weg neemt dan is het geluid ook stukken minder. Maar het geeft ook wel aan dat je een iets minder kwalitatieve kast hebt (no offense).

Ook wel de allergrootste _ _ _ _ _ (vul in met blokletters)

Verwijderd

Topicstarter
Djoekie schreef op dinsdag 11 april 2006 @ 12:18:
[...]

HD "los" ophangen in speciale rubber's of zelfs normale elastiekjes kan ook wonderen doen en is ook stukken goedkoper :+ . Want wat je hoort is dat je kast meeresoneert op de bewegingen van de kop, als je die verbinding weg neemt dan is het geluid ook stukken minder. Maar het geeft ook wel aan dat je een iets minder kwalitatieve kast hebt (no offense).
Daar heb je gelijk in, Ik ben net 18 zit nog op school het moet dus goedkoop zijn. Deze kast is van het jaar 2000 ofzo als het niet ouder is. standaar atx tower dus helemaal geen kwaliteit. Maar met rubber iets maken is wel een goed idee eerst ga ik de andere dingen proberen mijn MCE is net geinstalleerd eerst drivers nog en dan al de andere tools eerst proberen.

thanx for the help

Verwijderd

Topicstarter
onder de hd ligt nu rubber en dit vangt nu de trillingen op ik ben voor deze oplossing gegaan want met de tools lukt het niet. :( maar het werkt nu toch ;) !

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 24-02 21:46

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Verwijderd schreef op dinsdag 11 april 2006 @ 19:01:
onder de hd ligt nu rubber en dit vangt nu de trillingen op ik ben voor deze oplossing gegaan want met de tools lukt het niet. :( maar het werkt nu toch ;) !
Ik begrijp dat de behuizing van de hardeschijf nu helemaal niet meer is vast geschroefd aan de Pc Case zelf? In dat geval raad ik je aan om even een draadje te leggen, welke je aan het eene uiteinde onder een schroef draait die je in de hardeschijf draait en het andere uiteinde onder een schroef welke in je Pc Case geschroeft wordt. Dit wordt namelijk ook gedaan bij de daarvoor gemaakte heatsinks en rubberen ophangen zoals de heatpipe van Zalman.

Dit draadje dient voor de aarding van het omhulsel/behuizing van de hardeschijf.

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

Verwijderd

Topicstarter
dat is wel een goeie tip, kga dat morgen doen.

hij is nu wel lekker still

thanx

Verwijderd

Samsung kun je kopen :)

mocht je een nieuwe willen.

De beweegreden van mijn schijf was dat ik het lawaai zat was.

Silentmax hd silencer eromheen bouwen met een samsung. Dat zou ideaal zijn
Pagina: 1