Kom de BIOS niet in op MSI NEO2 + Athlon 3500+

Pagina: 1
Acties:

• Kwak
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 24-07-2025
Ik heb een:

MSI Neo2 nForce3 Platinum Edition
AMD Athlon 64 3500+
Seagate Baracuda 7200 SATA
Antec 550 watt
Ati Radeon 9800 XT (Molex aangesloten)
2X 512 Nanya 3200 geheugen
DVD rewriter

Ik krijg deze pc niet aan. De fan's gaan draaien, ik hoor de HD opspinnen maar ik krijg absoluut geen beeld. Ook als ik geen randapparatuur aansluit krijg ik geen beeld.
De videokaart heb ik getest in ander systeem en die doe het.

Wat zou het kunnen zijn?

Specs

• SAiN ONeZ
  • Registratie: April 2004
  • Nu online

SAiN ONeZ

Ⅎnll-Ԁɹooɟǝp Ⅎool

geheugenbanken wisselen, of één voor één testen, in je bios de sata instellingen nalopen...
misschien eens t2 instellen voor mem

suc6

edit: weet niet wat voor 3500+ is maar als het een venice (e4) rev is, moet misschien het bios geflasht worden...

[ Voor 30% gewijzigd door SAiN ONeZ op 11-04-2006 11:45 ]

N47h4N|The secret to creativity is knowing how to hide your sources| Dyslexic atheists don't believe in doG! | ˙ʞuɐlq ʇɟǝl ʎllɐuoᴉʇuǝʇuᴉ sɐʍ ǝɔɐds sᴉɥ┴ ®

• Kwak
helaas is het maar een Newcastle.

Ik heb al getest met een geheugenbank. Ik zal eens een ander reepje proberen.

[ Voor 57% gewijzigd door Kwak op 11-04-2006 11:47 ]

Specs

• bouwfraude
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Trukje met een ouder nforce mobo... Computer opstarten zonder videokaart, uitzetten en nogmaals opstarten met videokaart. iets met 8x agp wat niet werkte...

• Kwak
Helaas.

Wat wel opvalt is dat als ik via mij voeding even alle stroom van het zaakje afhaal met I/O knop en ik doe deze weer terug, dat het zaakje soms spontaan begint te draaien.

Specs

• SAiN ONeZ
  • Registratie: April 2004
  • Nu online

SAiN ONeZ

Ⅎnll-Ԁɹooɟǝp Ⅎool

heb je t mobo werkend gezien? dit was in t begin hét 939 socket agp oc board, maar de eerste rev.'s waren heel erg instabiel en heel veel DOA's.

Hoop niet dat jij er ook zo een hebt...

N47h4N|The secret to creativity is knowing how to hide your sources| Dyslexic atheists don't believe in doG! | ˙ʞuɐlq ʇɟǝl ʎllɐuoᴉʇuǝʇuᴉ sɐʍ ǝɔɐds sᴉɥ┴ ®

• Kwak
Nee heb het niet werkend gezien. Heb gekocht van iemand die van RMA een nieuw had gekregen. Hij had ondertussen een nieuwe gekocht en deze zat nog ongeopend in de doos.

DOA,s help me even wat is dat? Laat maar Google was voldoende, Dead on Arrival

[ Voor 21% gewijzigd door Kwak op 11-04-2006 12:02 ]

Specs

Verwijderd

dat iets nieuw is wil niet zeggen dat het ook altijd goed is. kan altijd een foutje inzitten.

Verwijderd

Ik heb precies hetzelfde probleem gehad,
bij mij lag het aan de voeding die overleden was.

Hij geeft dan nog wel genoeg stroom om de fans te doen laten draaien, maar een stabiele pc kun je vergeten. Gewoon een nieuwe voeding proberen, zou dan opgelost moeten zijn.

• Kwak
Meer suggesties dan kapot mobo? Die voeding is een redelijk nieuwe Antec 550 Watt. Dat lijkt mij het probleem niet.

[ Voor 58% gewijzigd door Kwak op 11-04-2006 12:11 ]

Specs

Verwijderd

probeer alleen es mobo cpu videokaart en geheugen ? de rest allemaal afkoppelen of er uit halen alleen de powerswitch aansluiten.

• Kwak
Al gedaan

Specs

Verwijderd

Heb je de bios al gereset? En heb je ook geprobeerd op te starten met 1 geheugenmodule? (zie manual welke geheugenslot je dan moet gebruiken)

Hoe oud is je antec?

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 11-04-2006 12:18 ]

• Kwak
Geen effect. Die antec is ongeveer 1.5 jaar oud.

Net haalde de stekker uit mijn voeding, de I/0 knop op 0. Batterijtje eruit. Ruim 30 seconden wachten. Batterij erin. Stekker in voeding en I/0 knop en op I en hij ging direct draaien zonder dat ik op de aan uit knop drukte. Dit lijkt mij niet goed. Dus ik vrees dat het mobo niet goed is.

[ Voor 76% gewijzigd door Kwak op 11-04-2006 12:23 ]

Specs

Verwijderd

Dan zou ik zeker je voeding toch maar gaan checken, die van mij hield het geen jaar uit :(
(ook een antec)
Pc staat dan ook wel 24/7 aan

(ik had ook precies hetzelfde als jij.. wanneer ik er stroom op zette ging hij meteen aan)

[ Voor 32% gewijzigd door Verwijderd op 11-04-2006 12:28 ]

• Kwak
Bij een andere voeding ging die ook direct aan. Van deze voeding weet ik zeker dat ie goed is. Mijn Antec was denk ik ook nog wel goed. Hij heeft hele stabiele voltlijnen met minimale afwijkingen.

Specs

• BackSlash
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18-05 16:18
Heb ik ook wel es gehad, dat wanneer je de stroom eraan hangt hij gelijk gaat booten. Dat had ik met een nieuw mobo en een nieuwe voeding (tegelijk gekocht), en deze hardware werkt tot op de dag van vandaag prima. Dus dat is verder geen slecht teken ofzo dat ie gelijk gaat draaien :)

iMac Retina 5K 27” 2020 / i7 / 64GB / Radeon X5700 XT 16GB / 1TB SSD || Macbook Air 2020 M1 / 16GB / 1TB SSD || Synology DS415+ / 8GB / 48TB || iPhone 13 Mini 256GB

• Archimond
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 25-05 14:30

Archimond

Lopende Helpdesk

Als de pc speaker van het moederbord goed is aangesloten, dan krijg je als het goed is piepjes wanneer je geen processor en geheugen in hebt gedaan.

Als je geen piepjes krijgt is waarschijnlijk het moederbord kapot.

Je kan ook de andere onderdelen even apart testen in een andere computer om tot de boosdoener te komen.

• Kwak
ik hoor geen piepjes dus het mobo kon wel eens de boosdoener zijn.

edit: ik ga zo bij een vriend van me de CPU testen om deze uit te sluiten. Ik neem ook direct het geheugen mee. Ik kan trouwens ook mobo meenemen om deze te testen met zijn systeem. Als ik meer weet post ik wel weer. Tot dusverre bedankt.

[ Voor 65% gewijzigd door Kwak op 11-04-2006 13:20 ]

Specs

• Kwak
Heb de CPU getest in de pc van een vriend en daar ie boot ie ook niet. Het probleem moet dus haast wel de CPU zijn.

Specs

• Viper_4111
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 27-05 14:20
Wat je misschien kan doen is eens even een mail naar MSI sturen. Ik geloof dat je door hun een nieuwe bios kan laten maken voor je bord met de nieuwste versie. Misschien dat een andere bios je probleem oplost?

Geen informatie beschikbaar

• Jckx
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Als het goed is heb je bij je moederbord een bracket gekregen met 2x USB aansluiting en ernaast 4 ledjes. Die moet je even aansluiten. De kleuren die die ledjes geven kun je opzoeken in de manual en zo kijken wat het probleem is.

• Kwak
Ik denk het niet. Het is een spliksplinter nieuw bord met waarschijnlijk de nieuwste bios. Een Venice 3500+ deed het wel en mijn Newcastle 3500+ niet. Het lijkt mij dat een bios wel backwards compatible is. Daarnaast deed mijn CPU het ook niet in een Asus K8 N Sli. Hij komt uit een HP mediacentre (geloof ik). HP staat nu niet echt bekend om goede compatibiliteit. Zou dat het probleem kunnen zijn?

Specs

• Whiskey48
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 22:36
Als het goed is heb je bij je moederbord een bracket gekregen met 2x USB aansluiting en ernaast 4 ledjes. Die moet je even aansluiten. De kleuren die die ledjes geven kun je opzoeken in de manual en zo kijken wat het probleem is.
idd, die heb ik in die zak gestopt. Moet je maar even kijken. In de handleiding kan je vinden waar je hem op het moederboard moet aansluiten. ... Volgens mij onderin op een firewire aansluiting ... dacht ik. Maar dat weet ik niet zeker! Even goed in de handleiding kijken.

• Kwak
hij blijft steken op vier lampjes en dat heeft als begeleidend schrijven:

Sytem power ON
The D-LED wil hang here if the processor is damaged or not installed properly

Dus het zaakje lijkt mij nu wel helder. En mijn mobo geeft aan een dode CPU aan en bij testen in een ander mobo doet de CPU ook niks. Ik kan niets anders concluderen dat een dode CPU.

Specs

• Chrono Trigger
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 15-05 13:32
Ik heb ongeveer hetzelfde probleem met een Neo2 bord alleen dan van een R480 chipset, namelijk de MSI RD480 Neo2, ik kan hier wel in het BIOS komen, maar de mobo heeft standaard een BIOS die geen S-ATA hdd's ondersteund, ik heb momenteel een Samsung 250GB S-ATA erin die het niet doet, ik heb dus windows geinstalleerd op een 80GB IDE Hdd'tje :S. De BIOS kan ik namelijk niet flashen.

5950X // 32GB DDR4-3000 // Gigabyte B550 Aorus Elite V2 // RX7900XT // 5TB M.2 + 47TB HDD

• Kwak
Is het niet toevallig een SATA II. Die worden niet ondersteunt,

Specs

• Chrono Trigger
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 15-05 13:32
NEE DAT MEEN JE NIET!! :| AAAAAAAAAAAAAAAAARGH GVD! K*nk*r m'n ouders hebben zich kkhard laten oplichten bij Alternate :S.

5950X // 32GB DDR4-3000 // Gigabyte B550 Aorus Elite V2 // RX7900XT // 5TB M.2 + 47TB HDD

Verwijderd

Chrono Trigger schreef op woensdag 12 april 2006 @ 13:20:
NEE DAT MEEN JE NIET!! :| AAAAAAAAAAAAAAAAARGH GVD! K*nk*r m'n ouders hebben zich kkhard laten oplichten bij Alternate :S.
beetje heftige reactie.....
wat is er gebeurt dan?

• Kwak
Ik heb zo de indruk dat Chrono Trigger of zijn ouders de trotse eigenaar zijn van een niet compatibel SATA II schijfje.

Specs

Verwijderd

dkwakkel schreef op woensdag 12 april 2006 @ 14:06:
Ik heb zo de indruk dat Chrono Trigger of zijn ouders de trotse eigenaar zijn van een niet compatibel SATA II schijfje.
Is daar niet iets aan te doen dan? Alternate is toch niet zo slecht?

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 12-04-2006 14:30 ]

• Archimond
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 25-05 14:30

Archimond

Lopende Helpdesk

Dit is de link van de MSI RD480 Neo2 fabrikant: http://www.msi.com.tw/pro...ro_mbd_detail.php?UID=697

Als er een aansluiting op het moederbord is voor S-ata dan moet het werken. Op sommige harde schijven kan je een jumper omzetten om het in S-ata I mode te laten werken.

Ik heb even de handleiding bekeken:
Ga naar de bios, naar Integrated Peripherals, SATA Devices Configuration:
Zet Serial ATA controller op Enable
Zet RAID function op Disabled

Nu ga je naar: Advanced BIOS Features, Boot Sequence, Hard Disk Drives
Daar selecteer je de juiste harde schijf. Als je nu teruggaat naar Boot Sequence menu, moet er in het Boot Device rijtje jou harde schijf staan als die goed wordt herkent.

• Whiskey48
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 22:36
SATA ondersteund hij wel. Hij heeft 4 sata poorten. SATA 3&4 zijn gelockt, 1&2 echter niet. Dus als je je systeem hebt overgelockt (cpu ook maar met een paar mhz omhoog), werkt SATA 1 & 2 niet meer. ... 3 & 4 dus wel nog!

Ik heb trouwens voor iemand anders een Hitachi 80gig SATA II hardeschijf gekocht voor op een asus pundit barebone (sata I) ... hij werkt wel maar hij maakt echt belachelijk veel lawaai ... en diskeeper doet er wel ERG verdacht lang over!! ... zou dit misschien ook een probleem zijn van niet backwards compatible/??

[ Voor 44% gewijzigd door Whiskey48 op 12-04-2006 18:42 ]

Pagina: 1