Toon posts:

Reclames zorgen voor hoge cpu-load in Firefox

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Weet niet of ik de enige ben maar als de Xerox reclame in beeld is heeft firefox opeens 70/80% CPUload nodig om te overleven. :?

En IE vind hem ook niet zo lief. Kan me haast niet voorstellen dat ik de enige ben die hier last van heeft.

Afbeeldingslocatie: http://www.surfhost.nl/xerox_thumb.jpg

[ Voor 53% gewijzigd door Verwijderd op 11-04-2006 11:42 . Reden: IE check ;) ]

• Harm
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Titel aangepast, zodat devvers er direct wat mee kunnen :) .

• KillerDream
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 03-12-2025
Ik zit hier op de 95% CPU load. (P4 3.06)
Ik heb mijn startpagina tijdelijk maar even verandert. ;)

• Bravo
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 14:41

Bravo

Second Best

Ik heb het probleem ook. Ik verwacht dat het ligt aan het renderen van het plaatje (ziet er mooi uit, maar kost blijkbaar ook heel wat) wat met de CPU gebeurt ipv met de grafische kaart. ;(

edit: Probleem doet zich ook voor in Internet Explorer. Dus ???

[ Voor 16% gewijzigd door Bravo op 11-04-2006 11:41 ]

Ioniq 6 LR Lounge 20" @ Elli Pro gestuurd door evcc
2700Wp SSW 30° @ SE2200 | 1720Wp SSW 5° @ HM-1500
Flickr | Canon 6D | 17-40mm f/4 + 50mm f/1.8 II + 70-200mm f/4 | 2x 430EX II | Sirui T005 + C10

• loodgieter
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 13-03 14:28

loodgieter

Mars Vs. zie hieronder :)

ik had ook al een topic geopent kon zo snel niet vinden dat er nog een topic over was. Maar ik heb er ook last van ook met IE6

nieuwe Xerox banners

PIII/Celeron 800MHz + 256MB

dank Harm :)

[ Voor 4% gewijzigd door loodgieter op 11-04-2006 11:42 ]

• ACM
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Harm schreef op dinsdag 11 april 2006 @ 11:36:
Titel aangepast, zodat devvers er direct wat mee kunnen :) .
Die kunnen er alleen niets mee... behalve aan webads doorgeven.

Zelf had ik net trouwens in diverse tabs in totaal 6x die banner... en FireFox was nogal onbruikbaar geworden. IE heeft trouwens hetzelfde probleem, dus is het niet browser-specifiek.

[ Voor 10% gewijzigd door ACM op 11-04-2006 12:37 ]

• eamelink
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

eamelink

Droptikkels

De banner ziet er in ieder geval uit alsof je stiekum met Folding aan het meerekenen bent :P

• ACM
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Men gaat er bij webads even achteraan.

• T.T.
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 22-01 14:13

T.T.

Sowieso

Ik weet niet of de Xerox-reclame bij anderen de enige reclame was die overlast veroorzaakte, maar ik had precies hetzelfde probleem zojuist (en gisteren ook). Processor 99% gebruikt door firefox.exe, browser super traag en na het sluiten van de tweakers tabbladen weer gewoon snel.

edit:de advertenties die draaiden:
top: transavia
right: microsoft
block: socom

Eén tab is al voldoende om m'n firefox op zn knieën te krijgen :'(

[ Voor 38% gewijzigd door T.T. op 14-04-2006 08:21 ]

• Phyxion
  • Registratie: April 2004
  • Niet online

Phyxion

_/-\o_

Ik had het zelf met Xerox geval ook, liep gewoon op tot 90% CPU, en ik maar denken, ik doe helemaal niks, nadat er een andere ad kwam door F5 was het over.

'You like a gay cowboy and you look like a gay terrorist.' - James May

Verwijderd

Lang leve abo ! B)

• oscar
  • Laatst online: 09-02 17:58
hier knalt firefox er al twee keer uit zodra de MS reclame (met helicopter) in beeld komt. erg vervelend...

• The Zep Man
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 22:35

The Zep Man

🏴‍☠️

Hiermee moet volgens mij uitgekeken worden: dit wordt (weer) een excuus om gebruik te maken van ad-blockers. Niet omdat de reclame teveel bling bling heeft aan de zijkant van het beeld wat het lezen irritanter maakt of omdat er irritante overlays worden gebruikt (eventueel met geluid), maar omdat het je CPU op 100% toeren laat draaien.

En om mensen een abonnement af te laten sluiten om hun CPU gebruik te minderen... :/

Yar har, wind in your back, lads, wherever you go!

• Borromini
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Ik heb een tijdje terug gelezen dat het een probleem met JavaScript was, die voor die hoge belasting zorgde in Firefox... Mogelijk? Ik ben geen programmeur hé

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

• Daimanta
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 23-10-2025
Borromini schreef op zaterdag 22 april 2006 @ 09:05:
Ik heb een tijdje terug gelezen dat het een probleem met JavaScript was, die voor die hoge belasting zorgde in Firefox... Mogelijk? Ik ben geen programmeur hé
Kan goed kloppen, Java houdt er nogal van om veel geheugen te gebruiken.

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:24

crisp

Devver

Pixelated

Daimanta schreef op zaterdag 22 april 2006 @ 13:44:
[...]

Kan goed kloppen, Java houdt er nogal van om veel geheugen te gebruiken.
java != javascript, en daarbij gaat in in dit soort gevallen meestal om flash wat weer iets heel anders is ;)

Intentionally left blank

• Four
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Four

I void warranty

We hebben liever niet dat je dat zo pontificaal meldt. Bannerblocken is niet toegestaan.

[ Voor 78% gewijzigd door Superdeboer op 25-04-2006 14:28 ]

dwyslexy != luiheid !! Taalpuristen sla uw slag

• oscar
En weer loopt mijn FF 1.5.0.2 vast op de reclame van Microsoft (jep die over SQL server met die helicopter). Normaliter erger ik me helemaal niet aan de ads op t.net, maar dit slaat toch wel alles! :(

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:24

crisp

Devver

Pixelated

oscar schreef op dinsdag 25 april 2006 @ 14:02:
En weer loopt mijn FF 1.5.0.2 vast op de reclame van Microsoft (jep die over SQL server met die helicopter). Normaliter erger ik me helemaal niet aan de ads op t.net, maar dit slaat toch wel alles! :(
Ik vermoed dat daar iets anders aan de hand is en dat het niet puur aan de reclame-uiting ligt aangezien ik dit specifieke probleem (ja, het is eerder gemeld) op diverse PC's met Firefox niet kan reproduceren...

Intentionally left blank

• oscar
crisp schreef op dinsdag 25 april 2006 @ 14:06:
Ik vermoed dat daar iets anders aan de hand is en dat het niet puur aan de reclame-uiting ligt aangezien ik dit specifieke probleem (ja, het is eerder gemeld) op diverse PC's met Firefox niet kan reproduceren...
Het gebeurde me zojuist weer, de fout is voor mij moeilijk te onderzoeken, daar de advertenties dynamisch op t.net worden getoond. Ik zie de advertentie dus maar ongeveer 1x per dag en ja, telkens loopt FF vast. Dat terwijl FF hier verder nooit vastloopt en toch de hele dag in gebruik is. Mocht je een directe url naar de MS advertentie hebben, dan ga ik er wel even mee aan de slag om te kijken waar het fout gaat. Hoeft niet via dit forum, mag natuurlijk ook even off-line.

• Comp_Lex
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 25-03 09:06
Mijn FF loopt alleen maar vast op de reclame van Socom.

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23:29

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Wellicht wordt het probleem veroorzaakt door een combi van FF met bv een bepaalde plugin oid?

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

• Scorpion1984
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 09-03 13:34
Bor de Wollef schreef op woensdag 10 mei 2006 @ 23:26:
Wellicht wordt het probleem veroorzaakt door een combi van FF met bv een bepaalde plugin oid?
Neej want IE heeft het dus ook.

Verwijderd

crisp schreef op dinsdag 25 april 2006 @ 14:06:
:+ Da's normaal bij veel bug- of probleemmeldingen.
Als ontwikkelaar kan ik vaak problemen ook niet reproduceren, en als ik dan met een tester of gebruiker meekijk, kunnen zij 't ook niet reproduceren.
Totdat ik niet meer meekijk, dan treedt het probleem vaak direct en spontaan weer op.

Niet te debuggen, maar er wordt wel van je verwacht dat 't opgelost wordt...
Pagina: 1