Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

zhopaizdupla.exe : erg nieuw, of hoax?

Pagina: 1
Acties:

• Dido
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 30-11 15:08

Dido

heforshe

Topicstarter
zhopaizdupla.exe lijkt geheel tevoldoen aan de beschrijving op deze pagina:

http://fileinfo.prevx.com...037/ZHOPAIZDUPLA.EXE.html

maar dat lijkt de enige vermelding tot op heden volgens google. Eerste signalering was op 5 april, maar is 6 dagen niet lang voordat de grote jongens het oppikken? Of is mijn collega er gewoon heel erg goed in gloednieuwe virussen te ontdekken (of op te lopen) die niemand anders heeft?

Wat betekent mijn avatar?

• Henk007
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 06-04 00:29
Heb je hem al eens door de engines van Jotti heengehaald ?

• Dido

Dido

heforshe

Topicstarter
Ik heb de betreffend collega die tip gegeven, maar hij heeft dat ding thuis, niet hier (werk). Zal hem eens schoppen om dat vanavond te doen.

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 10:45

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Ik denk ook dat je collega een ster is in het vinden van nieuwe virussen :X
Wat je ook even moet doen, is de desbetreffende virus opsturen naar een anti-virus bedrijf (zoals kaspersky)

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad)

• Dido

Dido

heforshe

Topicstarter
Betreffende collega is er ff niet, maar ik vond dit in mijn mailbox. Probleem is opgelost :)
[...]ik wilde even doorgeven dat mijn Panda-virusscanner het ding automatisch heeft gevonden en verwijderd.
Het was daar bekend onder Gagar.D en het was een Trojan.
Toch even spannend. Heb het idee dat het inderdaad gloednieuw was en dat Panda er net een update (ik heb de automatieke aanstaan) voor had. Toch fijn zo'n ZoneAlarm die aangeeft wat er naar buiten wil.