Hallo allen,
Ik heb een probleem met het maken van thumbs ik heb een tijd geleden een class geschreven die thumbs aanmaakt als er een afbeelding wordt geupload. Alles werkt perfect met gif alleen met jpg bij afbeeldingen groter dan 300kb en afbeeldingen met een resolutie van 1600x1200 of hoger krijg ik een pagina die niet geladen kan worden. Ik had ook al zitten denken dat er een limit staat in de php.ini, maar aangezien de host in safe mode draait kan ik hier niks aan veranderen.
Iemand?
Ik heb zitten zoeken en volgens mij ligt het probleem bij imagecreatefromjpeg(); maar wat en waarom, miss. dat iemand van jullie het weet hieronder de code:
Alvast bedankt,
Ik heb een probleem met het maken van thumbs ik heb een tijd geleden een class geschreven die thumbs aanmaakt als er een afbeelding wordt geupload. Alles werkt perfect met gif alleen met jpg bij afbeeldingen groter dan 300kb en afbeeldingen met een resolutie van 1600x1200 of hoger krijg ik een pagina die niet geladen kan worden. Ik had ook al zitten denken dat er een limit staat in de php.ini, maar aangezien de host in safe mode draait kan ik hier niks aan veranderen.
Iemand?
Ik heb zitten zoeken en volgens mij ligt het probleem bij imagecreatefromjpeg(); maar wat en waarom, miss. dat iemand van jullie het weet hieronder de code:
PHP:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
57
58
59
60
61
62
63
64
65
66
67
68
| <?php class clsImageResize { var $iWidth; var $iheight; var $iNewWidth; var $iNewHeight; var $iMaxWidth=230; var $iMaxHeight=230; var $imagePath; var $iQuality; function clsImageResize($sImagePath,$iQuality) { list($this->iWidth,$this->iHeight) = getimagesize($sImagePath); $this->imagePath = $sImagePath; $this->iQuality = $iQuality; $this->set_size(); } function set_size() { if ($this->iWidth > $this->iMaxWidth || $this->iHeight > $this->iMaxHeight) { $this->iNewWidth = $this->iMaxWidth; $this->iNewHeight = round(($this->iHeight / $this->iWidth) * $this->iMaxHeight); } else { $this->iNewWidth = $this->iWidth; $this->iNewHeight = $this->iHeight; } } function resize_image($newPath,$imageType) { if (is_numeric($this->iNewWidth) && is_numeric($this->iNewHeight)) { $newImage = imagecreatetruecolor($this->iNewWidth, $this->iNewHeight); $type = $this->setExtension($imageType); imagecopyresampled($newImage,$type, 0, 0, 0, 0, $this->iNewWidth, $this->iNewHeight, $this->iWidth, $this->iHeight); imagejpeg($newImage,$newPath,$this->iQuality) or die ("Mogelijk heeft de betreffende map niet de juiste chmod rechten!"); } } function setExtension($imageType) { switch ($imageType) { case "jpg": $type = imagecreatefromjpeg($this->imagePath); break; case "jpeg": $type = imagecreatefromjpeg($this->imagePath); break; case "png": $type = imagecreatefrompng($this->imagePath); break; case "gif": $type = imagecreatefromgif($this->imagePath); break; } return $type; } } ?> |
Alvast bedankt,
[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 11-04-2006 11:02 ]