COAX kabeltjes goed vast maken

Pagina: 1
Acties:

• gcb
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 24-07 10:14
Ik heb zelf mijn coax kabeltjes van stekkertjes voorzien. Maar die dingen zitten nou niet bepaald stevig vast. Het werkt wel. En voorlopig voldoet plakband nog, maar is er geen betere oplossing?

Bedankt

-edit- Spijt! |:( Ik heb nog even een search gedaan. Krimptang dus. Maar dit zijn aardig duur. Kan je dat niet doen met een gewone tang? -edit-

• mossel
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Nee, kan niet met een gewone tang. Je knijpt het zaakje dan plat, terwijl het 6-hoekig moet zijn om goed in het "stekkertje" te passen. Bovendien kan je alles dan veel minder hard aanknijpen, omdat het ijzertje knapt: dus het zakkje zit dan nog steeds los.

Als ik jou was zou ik trouwens niet investeren in een krimptang voor coax, maar een mooie tang voor UTP kopen.

Ik snap het wel, maar ik begrijp het niet. [q]Bassie[/q]

Verwijderd

Als je binnen loopt bij de plaatselijke electronica boer, zul je ontdekken dat er ook een variant bestaat met een schroefje, stekkertjes zijn een duppie duurder maar werken (bij mij althans) prima :)

• white_panther
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 30-04-2023

white_panther

Campzone here we come....

je kunt ook proberen aan stekkers te komen die je gewoon op de coaxkabel kunt draaien/schroeven (bij mij zitten ze muurvast)

achja wat zal ik zeggen .................. ik zeg wel niks............... voor de handleiding van dpad klik hier

• redguy
  • Registratie: Augustus 2000
  • Niet online

redguy

Can Cow come out to to play ?

Of ff m'n krimptang lenen ? woon je in de buurt van Rotterdam toevallig ?

IP Rocks