Toon posts:

[Office 2000] lees/schrijfbewerking op geheugen mislukt

Pagina: 1
Acties:
  • 139 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Het is een tijd geleden dat ik hier wat gepost heb. :)
Toch ga ik schaamteloos een beroep op jullie expertise doen. Ik heb een user hier, die bij het openen van Office bestanden (voornamelijk Word en Excel) de volgende foutmelding krijgt:

"De instructie op 0x035d59e4 verwijst naar geheugen op 0x06cc3d4. De lees- of schrijfbewerking ("read")
op het geheugen is mislukt."

Dit krijgt ie niet bij ieder office document, maar wel bij veel documenten die hij probeert te openen, zowel vanaf een netwerkschijf, als lokaal.

De specs van het werkstation:
- HP Notebook. NX8220
- Office 2000
- 512 Mb Ram
- OS = Windows XP, servicepack 2

Wat heb ik geprobeerd:
- Office uninstalled en weer opnieuw geinstalleerd.
- geheugen getest met memtest --> leek goed.
- pagefile vergroot
- pagefile op een andere lokatie gezet (D:\ ipv C:\ )
- gezocht op support.microsoft.com --> geen resultaat met de foutmelding
- "gegoogled" --> geen hits op deze foutmelding
- gechoocheld tot ik een ons woog --> geen resultaat, alleen zakt mn broek nu van mn reet.

Ik word een beetje radeloos...... :'(

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Nu online

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
Windows opnieuw installeren? ;)

Dat is het nadeel van foutmeldingen, je snapt er geen kont van.
Hij crasht omdat er iets niet lukt, maar wat?
Het kan aan word/excel liggen, aan windows, misschien een conflict met een ander programma (erg theoretisch).
Misschien staat er wel een optie aan in je officeprogramma's die een bugje heeft.
En hebben andere gebruikers die optie niet aan staan.
Het kan van alles zijn, en ik heb geen flauw idee wat het precies is :)

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | RF 24-70 f/2.8 L | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Front verplichte underscores

Wat ik even mis, is alle patches over Office heen gooien :P

Maar goed. Misschien enige plugins zoals van Acrobat? En daarnaast printerdrivers (in ieder geval bij Word een aandachtspunt). Zet eens andere printer(drivers) als standaard, als test dan.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Verwijderd

Topicstarter
F_J_K schreef op dinsdag 11 april 2006 @ 10:59:
Wat ik even mis, is alle patches over Office heen gooien :P

Maar goed. Misschien enige plugins zoals van Acrobat? En daarnaast printerdrivers (in ieder geval bij Word een aandachtspunt). Zet eens andere printer(drivers) als standaard, als test dan.
Ik ben nu net de Office servicepacks aan het downloaden.
Was ik toch nog even vergeten.
Ik laat het weten.
:)

Ok, Service Pack 3 geinstalleerd, geen resultaat helaas.
snik.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 11-04-2006 11:31 ]

Verwijderd

Topicstarter
God, wat is het toch eigenlijk een ondankbare pokkebaan die ik heb. :(
Alle dingen die ik wel weet en oplos zijn de normaalste zaken van de wereld blijkbaar en dit weet ik even niet op te lossen en dan ben je een prutser...... :/

Ik ga maar lekker kroegbaas worden denk ik. :*)

• F_J_K
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

:o
offtopic:
Als je na jaaaren nog steeds niet die patches (incl. security patches!) hebt geinstalleerd ben je inderdaad verkeerd bezig als sysadmin ;)

Wat ik trouwens ook nog mis, is of je normal.dot etc. wel hebt weggegooid. Dat en enige userspecifieke settings worden nl. niet verwijderd bij een un/reinstall.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Verwijderd

Topicstarter
F_J_K schreef op dinsdag 11 april 2006 @ 13:20:
:o
offtopic:
Als je na jaaaren nog steeds niet die patches (incl. security patches!) hebt geinstalleerd ben je inderdaad verkeerd bezig als sysadmin ;)

Wat ik trouwens ook nog mis, is of je normal.dot etc. wel hebt weggegooid. Dat en enige userspecifieke settings worden nl. niet verwijderd bij een un/reinstall.
hoho
op t image staan wel degelijk alle service packs geinstalleerd, maar ik had het office pakket natuurlijk opnieuw geinstalleerd.
Daarom was het eigenlijk ook onzin om te denken dat dit de oplossing zou zijn, omdat de fout er dus al was met het geinstalleerde servicepack, maar goed.
Normal.dot weggooien is een opmerking die dan wel weer hout snijdt. ;)
En dat ga ik maar even proberen.

HHmm, bij nader inzien: de fout treedt ook op bij excel documenten. Dus dat zal t ook niet zijn.
Heeft excel eigenlijk ook iets van een normal.dot??
Weet ik eigenlijk geeneens. Want dat start natuurlijk ook gewoon op met een default lege sheet.
:?

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 11-04-2006 13:43 ]

• F_J_K
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

OK dan :+

Excel heeft een tegenhanger van n.d ja, Persnlk.xls in de XLStart directory (al weet ik niet zeker dat het in Off2k ook zo heet).

Je hebt de regbomen na uninstall al verwijderd en er is geen bokkende printer/printerdriver?

Verwijderd

Topicstarter
registry heb ik inderdaad opgeschoond, maar even over die printer:
ik heb bij hem weleens in het verleden een PDFCreator progje geinstalleerd. Die maakt een (virtuele) printer aan waarmee hij Word documenten nasar PDF converteert.
Daar zou dus volgens jou de krux kunnen liggen?

Helaas, helaas.....dit programma tijdelijk, (hij heeft t immers nodig) verwijderd. Ook de aangemaakte printers verwijderd.
Maar nakko..... :'(

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 11-04-2006 14:38 ]

Pagina: 1