Toon posts:

ASUS X850XT PE Garantie probleem

Pagina: 1
Acties:
  • 140 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb in Januari een ASUS X850XT PE bij Alternate gekocht voor de prijs van € 339,-
Nu is gisteren deze kaart kapot gegaan dus heb ik contact gezocht met Alternate,
na enig overleg werd besloten de kaart om te ruilen als deze nog op voorraad was.
Toen ik thuis kwam kon ik de originele doos niet meer vinden, hierna even opnieuw
contact opgenomen met Alternate en die melden mij dat dit geen probleem was.
Ik gistermiddag dus nog even naar Alternate en kreeg daar te horen dat ik geluk had
omdat ze er nog precies 1 gloednieuw in doos hadden liggen.
De werknemer heeft toen de losse kaart aan mij gegeven en ik heb op dat moment
de kaart niet gecontroleerd (Jah, dat is idd stom :X )
Eenmaal in de auto naar huis zag ik dat er schroefjes op de kaart missen en dat er
ook schroefjes doorgedraaid zijn bij de koeling.

Dus weer direct contact opgenomen met Alternate en die gaven mij toen de volgende
opties.

1. Gewoon pech, dus de 2e hands kaart gebruiken ook al mist hij de schroefjes
2. Kaart terugbrengen maar dan ben ik hem wel 3 maanden kwijt.

Helaas heb ik geen andere videokaart dus mijn vraag was, kan Alternate dit zomaar
doen ?

Sorry als ik dit verkeerd geplaats heb!

• Croga
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 01-08 07:02

Croga

The Unreasonable Man

Verwijderd schreef op dinsdag 11 april 2006 @ 10:38:
Helaas heb ik geen andere videokaart dus mijn vraag was, kan Alternate dit zomaar
doen ?
Ja, dat kunnen ze.....

Het feit dat ze de kaart om wilden ruilen is een coulance. In feite hadden ze je originele kaart kunnen innemen "ter reparatie" en dan was je hem een tijd kwijt geweest.

Ze bieden je nu de opties om de coulance te accepteren, hoewel deze niet helemaal perfect is, of de standaard garantie procedure in te gaan. Meer zijn ze ook niet verplicht aan je.

3 maanden is, aan de andere kant, wel weer heel erg lang. Wellicht kan Alternate geen invloed op deze periode uitoefenen in verband met afhankelijkheid van de eigen leverancier. Ik ga er echter van uit dat die 3 maanden redelijk uit de lucht gegrepen zijn. Als je de coulance echt niet wilt accepteren kun je altijd de kaart ter reparatie laten zenden en als het te lang duurt alsnog aan de bel gaan trekken. Wettelijk gezien dien je een "redelijke termijn" te bieden aan alternate om het probleem op te lossen en 3 maanden vindt ik, persoonlijk, niet echt redelijk.

Verwijderd

Topicstarter
Mjah, dat ben ik wel met je eens, maar Alternate zegt zelf ook al dat ASUS er niet veel mee kan,
omdat de kaart er simpelweg gewoon niet meer is. Dus dan vind ik het zo nutteloos om hem
dan wel zo lang op te sturen.

• StevenK
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 15:53
3 maanden is veel te lang; de wet zegt dat ze het probleem 'met zo min mogelijk overlast, gezien het gebruik' etc op moeten lossen.

Wat je in redelijk van hen kunt eisen:

1. Een tijdelijke vervangende kaart\
en
2. Reparatie van je 'eigen' kaart

Was advocaat maar vindt het juridische nog steeds leuk. Doet tegenwoordig iets in de metaal.

Verwijderd

Topicstarter
StevenK schreef op dinsdag 11 april 2006 @ 10:47:
3 maanden is veel te lang; de wet zegt dat ze het probleem 'met zo min mogelijk overlast, gezien het gebruik' etc op moeten lossen.

Wat je in redelijk van hen kunt eisen:

1. Een tijdelijke vervangende kaart\
en
2. Reparatie van je 'eigen' kaart
Een vervangende kaart doen ze niet zeggen ze, en mijn oude kaart is echt overleden :X

Verwijderd

tja, ik zou ook voor de zekerheid vragen OF er ooit een vervangende kaart verwacht kan worden aangezien de x850 serie al een poos uit productie is....

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op dinsdag 11 april 2006 @ 10:54:
tja, ik zou ook voor de zekerheid vragen OF er ooit een vervangende kaart verwacht kan worden aangezien de x850 serie al een poos uit productie is....
Jah, dat heb ik ook gedaan en het antwoord was waarchijnlijk niet. Ik heb ook al aangeboden
geef mij een andere kaart, ook al is het een goedkopere. Dat maakt me niets uit. Maar dat mocht
niet omdat ik doos niet meer heb :(

Dus als iemand nog een ASUS X850XT PE doos heb! :P

• Croga

Croga

The Unreasonable Man

Verwijderd schreef op dinsdag 11 april 2006 @ 10:46:
Mjah, dat ben ik wel met je eens, maar Alternate zegt zelf ook al dat ASUS er niet veel mee kan,
omdat de kaart er simpelweg gewoon niet meer is. Dus dan vind ik het zo nutteloos om hem
dan wel zo lang op te sturen.
Ofwel: De oplossing van ASUS zal hoogstwaarschijnlijk zijn dat ze je een X1800 of iets dergelijks terug sturen. Ik kan me niet voorstellen dat ze daar 3 maanden over gaan doen, en jij wilt toch best een paar weken wachten op een betere kaart?

• icecoolsniper
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 30-07 08:50

icecoolsniper

never run from a sniper!

ik betwijfel of de TS zo'n kaart gaat krijgen. meestal houden fabrikanten nog wel een voorraadje aan voor garantie gevallen.

http://www.tweakers.net/gallery/58175/sys

Verwijderd

Topicstarter
Croga schreef op dinsdag 11 april 2006 @ 10:57:
[...]

Ofwel: De oplossing van ASUS zal hoogstwaarschijnlijk zijn dat ze je een X1800 of iets dergelijks terug sturen. Ik kan me niet voorstellen dat ze daar 3 maanden over gaan doen, en jij wilt toch best een paar weken wachten op een betere kaart?
Ik ben bang dat dat niet gaat gebeuren...Ik heb al geprobeerd om contact te zoeken met
ASUS maar nergens een telefoon nummer of iets.

• Thrillseekah
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 13-07 07:38
Asus heeft nog meer dan genoeg x850`s liggen, standaart procedure voor rma`s. Zo heb ik bv onglans nog een 9800se aiw in de rma gedaan, kreeg een gloed nieuwe terug. Gevraagd hoe dat eigenlijk nog kon. Kreeg toen te horen dat het standaart protocool is modellen nog enkele jaren on stock te houden.

• icecoolsniper

icecoolsniper

never run from a sniper!

je moet een soort van account aanmaken en dan kan je berichten naar de support mensen sturen.

Verwijderd

Topicstarter
Mjah, kga vanmiddag nog wel even langs Alternate. Te klote dit :(

• Vidra
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 24-07 09:10

Vidra

Vragen?

Verwijderd schreef op dinsdag 11 april 2006 @ 11:01:
[...]

Ik ben bang dat dat niet gaat gebeuren...Ik heb al geprobeerd om contact te zoeken met
ASUS maar nergens een telefoon nummer of iets.
Het international Asus Support telefoonnummer is:

Technische Ondersteuning
Hotline: MB/Others: +49-2102-9599-0

Asus GmbH is het Europe hoofdkantoor en de support medewerkers spreken gewoon Engels :)

Succes.

Executive Director | aan mijn uitspraken kunnen geen rechten worden ontleend! | Build: AMD 7800X3D - 32GB - AMD RX 7900XTX

• icecoolsniper

icecoolsniper

never run from a sniper!

hier kan je asus contacten.

Motherboard / Notebook/VGA Support:
Email: http://vip.asus.com/eservice/techserv.aspx
Hotline: +31-(0)591-668190
Fax: +31-(0)591-666853

hier spreken ze tenminste nederlands :P

[ Voor 61% gewijzigd door icecoolsniper op 11-04-2006 11:08 ]

• icecoolsniper

icecoolsniper

never run from a sniper!

iig neem niet genoegen met die kaart die je kreeg. die kaart is zeer waarschijnlijk op de TD(kheb zelf ook wel eens wat gekocht daar, wat ook duidelijk gebruikt was om te testen) gebruikt, of het is een omruil kaart van een andere klant. opzich niks mis mee maar dan moeten ze je wel wat geld teruggeven ofzo.
die 3 maanden wachttijd is meer om de mensen af te schrikken.

[ Voor 58% gewijzigd door icecoolsniper op 11-04-2006 11:13 ]

• Vidra

Vidra

Vragen?

icecoolsniper schreef op dinsdag 11 april 2006 @ 11:07:

Daar verwijzen ze je door naar het Duitse nummer want het bovengenoemde nummer is alleen voor Notebooks:
ASUS Holland B.V. (Nederland)
Technische Ondersteuning
Notebook Hotline: +31-(0)591-668190
E-mail: http://vip.asus.com/eservice/techserv.aspx (alleen Notebook)
E-mail: http://vip.asus.com/eservice/techserv.aspx (alleen Moederbord)
E-mail: http://vip.asus.com/eservice/techserv.aspx (alleen VGA)
WWW: http://www.asus.com/index.htm
FTP: ftp://ftp.asus.com.tw/pub/asus/pub/ASUS

Executive Director | aan mijn uitspraken kunnen geen rechten worden ontleend! | Build: AMD 7800X3D - 32GB - AMD RX 7900XTX

• icecoolsniper

icecoolsniper

never run from a sniper!

je kan altijd nog een account aanmaken via de asus VIP membership ofzo. Dan kan je e-mail sturen. Ze reageren best snel op die mailtjes(in het nederlands :) )

• StevenK
Leuk om TS naar Asus te verwijzen, maar het is de winkelier die het probleem op moet lossen.

Voor TS:zoek op www.overheid.nl even artikel 21 van boek 7 van het burgerlijk wetboek op. Hier staat in lid 3 beschreven dat ze het probleem 'zonder ernstige overlast' op moeten lossen.

Print even dat hele artikel uit; doen ze moeilijk, dan wijs je ze op lid 6 en vertel je ze dat je dan het probleem tijdelijk oplost door een pc te huren (te kunt tenslotte geen losse kaart huren) en dat die kosten op basis van dat artikel voor hun rekening komen.

Was advocaat maar vindt het juridische nog steeds leuk. Doet tegenwoordig iets in de metaal.

• Croga

Croga

The Unreasonable Man

StevenK schreef op dinsdag 11 april 2006 @ 11:18:
Leuk om TS naar Asus te verwijzen, maar het is de winkelier die het probleem op moet lossen.

Voor TS:zoek op www.overheid.nl even artikel 21 van boek 7 van het burgerlijk wetboek op. Hier staat in lid 3 beschreven dat ze het probleem 'zonder ernstige overlast' op moeten lossen.

Print even dat hele artikel uit; doen ze moeilijk, dan wijs je ze op lid 6 en vertel je ze dat je dan het probleem tijdelijk oplost door een pc te huren (te kunt tenslotte geen losse kaart huren) en dat die kosten op basis van dat artikel voor hun rekening komen.
Vervolgens zegt Alternate:
"Zoek het maar uit met je wetboek, daar doen wij niet aan"

De enige oplossing hiervoor is vervolgens naar de rechter stappen, en dat duurt gegarandeerd langer dan 3 maanden, kost je meer geld en zeker meer moeite en frustratie.

Leuk, dat wetboek, maar je hebt er helemaal niets aan.....

Verwijderd

klinkt lullig van alternate, ze moeten advies geven gebaseerd op een redelijke schatting, niet zomaar 3 maanden roepen

[ Voor 75% gewijzigd door Verwijderd op 11-04-2006 11:57 ]

• Bor
  • Laatst online: 20:58

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

icecoolsniper schreef op dinsdag 11 april 2006 @ 11:07:

Yep maar leveren ze geen support op motherboards en vga kaarten. Dat is het support nummer voor notebook gerelateerde zaken namelijk.

Alternate hanteerd die 3 maanden ook voor kaarten die nog gewoon in productie zijn hoor. Ik heb het namelijk ook al een keer te horen gekregen toen ik problemen had met een Asus EN7800GT. Het lijkt bijna een ontmoedigingstactiek.

[ Voor 21% gewijzigd door Bor op 11-04-2006 11:59 ]

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

• StevenK
Croga schreef op dinsdag 11 april 2006 @ 11:51:
Leuk, dat wetboek, maar je hebt er helemaal niets aan.....
Nee, gewoon over laten lopen, dat schiet op...

Verwijderd

Veel mensen zeggen dat 3 maand lang is voor een RMA, maar voor Asus niet. werk zelf in een computerwinkel, asus notebooks geen probleem stuur je naar emmen en je heb em binnen een week terug, maar videokaarten en moederborden worden verstuurt naar asus en dan is het afwachten wanneer het terug komt en dat kan bij asus egt wel 3 maand duren.

Verwijderd

Ik zou precies toch niet met dat wetboek langs gaan. Weinig kans dat ze zich er iets van aantrekken, en als je het doet gaan ze in ieder geval nog moeilijker doen. Om eerlijk te zijn denk ik dat doordat je de doos kwijt bent, je niet erg veel te zeggen hebt.
Probeer gewoon zo vriendelijk mogelijk met die mannen om te gaan, en samen naar een oplossing te zoeken. Werkt naar mijn ervaring meestal het beste.
Die termijn van drie maand is gewoon iets dat ze voor de zekerheid zeggen, zodat je zeker niet kan komen klagen dat het te lang duurt. Heeft er niemand in je kennisenkring nog een kaartje liggen?

• StevenK
Verwijderd schreef op dinsdag 11 april 2006 @ 12:09:
Ik zou precies toch niet met dat wetboek langs gaan. Weinig kans dat ze zich er iets van aantrekken, en als je het doet gaan ze in ieder geval nog moeilijker doen.
Ja, waarom zou je een beroep doen op de rechten die je hebt 8)7
Om eerlijk te zijn denk ik dat doordat je de doos kwijt bent, je niet erg veel te zeggen hebt.
Juridische kolder.
Probeer gewoon zo vriendelijk mogelijk met die mannen om te gaan, en samen naar een oplossing te zoeken. Werkt naar mijn ervaring meestal het beste.
Helemaal mee eens.

• MeMoRy
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 08-05 16:42
Als er schroefjes uit de kaart zijn, zal de gebruiker voor je de koeling er wel afgehaald hebben...
Is dus ook een RMA kaartje...
Misschien zelfs ge-DI of LN2.... niet vertrouwen, zodadelijk sluit het je mobo kort...

U vraagt, wij antwoorden.

• Vidra

Vidra

Vragen?

Bor de Wollef schreef op dinsdag 11 april 2006 @ 11:57:
[...]

Yep maar leveren ze geen support op motherboards en vga kaarten. Dat is het support nummer voor notebook gerelateerde zaken namelijk.

Alternate hanteerd die 3 maanden ook voor kaarten die nog gewoon in productie zijn hoor. Ik heb het namelijk ook al een keer te horen gekregen toen ik problemen had met een Asus EN7800GT. Het lijkt bijna een ontmoedigingstactiek.
Tja, dat heb ik een uur geleden ook al gezegd dat dat genoemde nummer niet geschikt is voor problemen met VGA maar dat genoemde Duitse nummer is wel de juiste

• Nox
  • Registratie: Maart 2004
  • Nu online

Nox

Noxiuz

Vidra schreef op dinsdag 11 april 2006 @ 12:27:
[...]

Tja, dat heb ik een uur geleden ook al gezegd dat dat genoemde nummer niet geschikt is voor problemen met VGA maar dat genoemde Duitse nummer is wel de juiste
Spreken die duitsers geen engels dan ? :)

overigens, wetboek is leuk maar:

Je recht hebben is 1 ding, maar om vervolgens gelijk te krijgen is een heel ander verhaal.

Je kan bij de lokale politie een aanklacht indienen van oplichting of hoe het ook heet. das iig gratis. Dat er wat aan gedaan word weet ik niet. Maar als er teveel mensen zijn die dit doen zal er denk wel een actie komen.

Overigens is de belbus oid ook een zeer goed alternatief :) gratis, half nederland ziet het.

Alternate's "goede naam" zou desnoods in 1 klap weg kunnen zijn als ze je niet helpen.

De macht van consumenten kan heel groot worden, zolang je het er niet zomaar op laten zitten.

Hoewel gewoon met de verkoper er normaal over babbelen ook iets is waar je zeker mee moet beginnen. Gaan ze erg onredelijk doen dan bel je de consumentenbond ed. organisaties maar af.

ook even een negatieve shopsurvey invullen.

Overlever van KampeerMeet 4.1
"Als David Attenborough een film van jou zou moeten maken zou hij het moeilijk krijgen." - TDW

• StevenK
noksiejus schreef op dinsdag 11 april 2006 @ 12:48:
Je kan bij de lokale politie een aanklacht indienen van oplichting of hoe het ook heet. das iig gratis.
Nee, dat kan niet; je kunt alleen aangifte doen van strafbare feiten, niet van civielrechtelijke disputen.

Verwijderd

Topicstarter
Hey, ok dit is er gebeurd, contact opgenomen met ASUS in NL.
Die hielpen mij perfect, ze vroegen om een paar foto's en die heb ik hun
gestuurd van de kwaliteit van de kaart. Al snel belden ze mij terug met
de mededeling dat dit belachelijk was en dat ASUS helemaal nix om
de doos geeft...

Vervolgens kreeg ik de mededeling nog 1 x zelf naar Alternate te bellen
met dit verhaal en anders zou ASUS dit voor mij doen!

Verhaal verteld aan Alternate medewerker en die schrok van ASUS zijn
verhaal en kreeg € 320 terug voor mijn kaart. 9 € bijgelegd en heb nu een
7800GS Extreme van XFX. Eind goed al goed dus :)

Bedankt voor jullie tips!!!

PS Het eerste wat ik gedaan had was praten met de verkoper, geheel vriendelijk
en zelfs aangeboden om bij te betalen of zelfs een goedkopere kaart te nemen.
Hier werkte Alternate niet aan mee...

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 11-04-2006 18:06 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 11 april 2006 @ 10:57:
[...]

Jah, dat heb ik ook gedaan en het antwoord was waarchijnlijk niet. Ik heb ook al aangeboden
geef mij een andere kaart, ook al is het een goedkopere. Dat maakt me niets uit. Maar dat mocht
niet omdat ik doos niet meer heb :(

Dus als iemand nog een ASUS X850XT PE doos heb! :P
Ik heb nog een doos van dezelfde kaart, ook gekocht bij alternate in februari, wat geef je ervoor?

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op dinsdag 11 april 2006 @ 19:07:
[...]

Ik heb nog een doos van dezelfde kaart, ook gekocht bij alternate in februari, wat geef je ervoor?
Een klap op je kop ermee vanwege het niet lezen

• Hammetje
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 21:13
Verwijderd schreef op dinsdag 11 april 2006 @ 19:30:
[...]

Een klap op je kop ermee vanwege het niet lezen
rofl... owned _/-\o_

anyway, Ik koop regelmatig wat bij Alternate, en zelf een paar maanden terug een gemolde audigy 2 omgeruild, geen probleem... Kreeg gelijk een nieuwe mee... Ik heb zoiets nog nooit meegemaakt... iig hop ik dat dat niet bij mij zal gaan gebeuren in de toekomst... anyway, tis ook een beetje geluk hebben wat voor een verkoper je tegen komt en om wat voor product t gaat natuurlijk.

"Het is pas haute cuisine als het de frituurpan heeft gezien" - @VanRoyal (2021)

• Bene
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 26-05 20:35

Bene

list incomprehension

Nou, ik ben nog in de weer dus wacht het resultaat even af voordat ik het hele verhaal in de shop survey zet, maar ik kreeg als "vervanger" van mijn ASUS 6800GT vorige maand een andere kapotte kaart toegestuurd van Alternate. Bedankt!

Zo te zien hebben ze het ook stervensdruk, misschien dat ze daardoor wat steken laten vallen de laatste tijd.

• Bor
  • Laatst online: 20:58

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

[b][message=25569851,noline]

Zo te zien hebben ze het ook stervensdruk, misschien dat ze daardoor wat steken laten vallen de laatste tijd.
En het is normaal dat de klant daarvan de dupe word?

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

Pagina: 1