Wel DHCP op router maar pingen onmogelijk?

Pagina: 1
Acties:

• Spivvi
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 01-03 22:58
Ik heb hier een router staan van sitecom (wl-114) die tot voor kort altijd goed werkte. Ik moest hem gisteren alleen even verplaatsen en sinds dien doet hij een beetje vreemd.

Als ik een kabel er in steek krijg ik keurig een ipadres toegewezen van zijn dhcp server en stelt hij ook een standaardgateway in. Deze gateway is ook gewoon het ip van de router, compleet normaal dus. Alleen als ik vervolgens dat ipadres probeer te pingen krijg ik een time out.

Wat ik al geprobeerd heb:
- Alle 4 poorten op het modem
- ipconfig /release --> ipconfig /renew en dan krijg ik keurig weer een ipadres toegewezen.
- modem gereset
- verschillende kabels

• nhanssen
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 12-04 15:55

nhanssen

QVL is non-tweakers

ipconfig /flushdns al eens gedaan?

Spec's PC

Verwijderd

je kan in het ergste geval je router een hard-reset geven, of kijken of er al nieuwere firmware is. heb je overigens het ook met andere pc's geprobeerd? probeer eens een tracert om te zien waar het spaak loopt.

• Spivvi
Het is opgelost, maar niet echt met een oplossing die me aanstaat.

Het lampje van de derde poort op de router knipperde constant, dus dat vond ik een beetje vaag. Als ik op die poort ook een kabel aansloot kreeg ik als enige poort geen ip. Nu kom ik erachter dat als ik daar een loze kabel (nergens op aangesloten) insteek ik op de andere poorten de router wel kan bereiken.

Ik heb dus nu de firmware geupdate en de loze kabel er weer uitgetrokken. Nu blijft de verbinding wel, maar het lampje van de derde poort knippert nog steeds fanatiek terwijl er nu geen kabel inzit.

- flushdns deed niks
- hoe doe ik een harde reset?
- meerdere pc geprobeerd
- tracert geeft nu 1 hop, maar das logisch aangezien ik nu verbinding heb.

edit:
Hmmm, het viel nu dus weer weg, loze kabel er weer ingestoken en direct weer verbinding, ben dus bang dat ik voorlopig die loze kabel erin moet laten voor een stabiele verbinding :/ .

[ Voor 13% gewijzigd door Spivvi op 11-04-2006 11:18 ]

Verwijderd

weird, klinkt alsof dat poortje kortsluiting maakt, is dat met elke kabel dat hij weer werkt opeens? kijk ook een in dat poortje of niet perongeluk een paar connectors elkaar raken. Een harde reset is als je alle instellingen weer terug zet naar fabriekswaarden.

• Spivvi
Ja daar ben ik ook bang voor, ik heb net even in de logs van de router gekeken en die geeft deze error als ik de kabel er een tijdje uithaal:
dinsdag 11 april 2006 11:08:41 SB: no system buffer !!

Ik heb het ding even opengeschroefd, maar je kan ook nergens bij helaas alles is afgesloten.
Nouja als hij het blijft doen met die extra kabel erin dan moet dat maar...

Wat versta je dan onder zachte reset?
Pagina: 1