1 roaming profile, 2 computers waar op ingelogd wordt.

Pagina: 1
Acties:
  • 114 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Mriceke
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 19-02 09:15
Op mijn werk heb ik een collega met een vaste pc en een laptop.
aangezien hij heel veel op zijn bureaublad opslaat duurt het inloggen vaak erg lang. Ik heb hem nu gevraagt om zijn bureaublad wat op te schonen en desnoods snelkoppelingen maakt naar zijn locale schijf. Nu heeft hij gisteren alles opgeschoont en uitgelogd. voor de zekerheid heb ik nog een keer in en uitgelogd zodat hij alles goed sync't.
Vervolgens logd hij in op zijn vaste systeem, staan alle bestanden die hij verwijderd had weer terug op zijn bureaublad.

Ook als ik nu weer inlog op de laptop staat alles er weer.
Hoe moet ik dit oplossen? Slaat hij het profiel ook lokaal op, en gebruikt hij dit als er opgestart wordt en sync't hij dit weer met de server?

Ik heb ook nog geprobeerd om het vaste systeem op te schonen en in en uit te loggen maar ook dit mocht niet baten.

we maken gebruik van Windows Server 2003 en XP clients.

Alvast bedankt

Maurice

• Beamer
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 07-02 19:47

Beamer

Return of the legend

Gewoon map op server weg gooien. Dan synct hij wel zijn nieuwe bureaublad.

20 jaar "tweaker" weliswaar low profile maar nog steeds geinteresseerd

Verwijderd

En even een policy door de systeembeheerders laten aanpassen zodat de desktop naar %homedir%\Desktop verwijst ;)
Dan moet ie hem daarna niet meer meekopiëren en áls het roaming profile over de kop gaat, dan is er geen man overboord.

• djluc
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 18-02 18:57
Verwijderd schreef op dinsdag 11 april 2006 @ 13:06:
En even een policy door de systeembeheerders laten aanpassen zodat de desktop naar %homedir%\Desktop verwijst ;)
Dit heb ik een tijdje gedaan maar software als Word ging hiermee totaal over de flos. Ik had diverse problemen met locking van bestanden e.d. Verder is het enorm traag omdat de desktop vaak ververst wordt. Beter kan je gewoon al je bestanden opslaan in je mijn documenten welke uiteraard naar een share verwijst.

• Ook
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14-12-2025

Ook

Yes I can!

djluc schreef op donderdag 13 april 2006 @ 11:00:
[...]
Dit heb ik een tijdje gedaan maar software als Word ging hiermee totaal over de flos. Ik had diverse problemen met locking van bestanden e.d. Verder is het enorm traag omdat de desktop vaak ververst wordt. Beter kan je gewoon al je bestanden opslaan in je mijn documenten welke uiteraard naar een share verwijst.
Werkt bij ons perfect hoor; desktop online is prima zolang de netwerk link constant aanwezig is. Ech totaal geen problemen en idd veel kortere aan- en afmeld times.

Wees consequent, maar niet altijd

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 19-02 14:37

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Kijk eerst eens voor de zekerheid of op 1 van de 2 systemen het profile niet op local gezet is (lijkt me niet, anders kan hij ze niet aan de server terug geven).
Vervolgens even op beide systemen profiles wegmikken zodat die op de profile share leading is.
Dan op 1 systeem aanloggen, profile schonen en uitloggen. Kijken op de server (fysiek, dus niet door weer aan te loggen) of de files nu goed zijn.
Indien niet : aanloggen met ander account op de laptop, inhoud van de profile dir op de server legen, inhoud van profile op de laptop kopieren naar de profile op de server.\Dan aanloggen op de andere PC met het account en kijken of dat wel werkt.

Eerlijk gezegd hat ik toch wel wat meer van dit soort truuken verwacht als je dit probleem hebt.

Tijd voor een nieuwe sig..

Verwijderd

Mriceke schreef op dinsdag 11 april 2006 @ 09:00:
Slaat hij het profiel ook lokaal op, en gebruikt hij dit als er opgestart wordt en sync't hij dit weer met de server?
Je moet de localsettings van de user dus ook even verwijderen..

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 14-04-2006 11:29 ]

Verwijderd

djluc schreef op donderdag 13 april 2006 @ 11:00:
[...]
een profiel verwijzen naar een homedir is idd het domste wat je kan doen. het leidt alleen maar tot problemen, die je niet hebt als je het profiel gewoon verwijst naar een aparte share (al doe je het alleen maar vanwege rechten, admins moeten vaker bij een profiel dan bij een homeshare). My docs redirecten naar een homeshare is natuurlijk wel aan te raden...

• djluc
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 18-02 18:57
Ik had dit ook op een aparte share gedaan. Uiteraard met full control getest e.d. maar toch nog problemen. Uiteindelijk ben ik er maar gewoon vanaf gestapt. Het verschil in mijn situatie was wel dat het over 2 users met 1 desktop ging.[/offtopic]

Ik denk dat ik maar eens naar homedirs moet gaan kijken. Die gebruik ik nu nog niet, ik map alleen de mijn documenten naar een servershare zoals in de KB beschreven staat.
Pagina: 1