[PHP] Array vullen met waarden uit MySQL

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een database met twee tabellen. In de eerste tabel staan in een kolom de kolomnamen vermeld van tabel nr 2. Ik wil de laatste waarden uit bepaalde cellen van tabel 2 in een array hebben om er een grafiek van te kunnen maken.

Ik heb het volgende gedaan een Recordset gemaakt die in tabel 1 zoekt naar de juiste kolomnamen en een vervolgens een soort loop die elke keer Recordset2 aanspreekt om zo de laatste waarde in een bepaalde cel te vinden. Alleen krijg ik het niet op de juiste manier in een Array die JPGraph slikt.
PHP:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
$query_Recordset1 = "SELECT COLUMN_NAME FROM mijntabel1 WHERE mijntabel1.ENTRY_UNIT='X' '";
$Recordset1 = $adodbverbinding->SelectLimit($query_Recordset2) or die($adodbverbinding->ErrorMsg());
$totalRows_Recordset1 = $Recordset1->RecordCount();
$arr2 = $Recordset1->GetArray();
$n2 = count($arr2);
for ($i2=0; $i2<$n2; $i2++) {
$variable = $arr2[$i2][0] ;

$query_Recordset2 = "SELECT $variable FROM mijntabel2 ORDER BY DATE_LOCALTIME DESC LIMIT 1";
$Recordset2 = $adodbverbinding->SelectLimit($query_Recordset2) or die($adodbverbinding->ErrorMsg());
$totalRows_Recordset2 = $Recordset2->RecordCount();
$arr = $Recordset2->GetArray(); //Dit levert 1 waarde op van 1 cel, en we zoeken er meer...Dus loopen
$n = count($arr);

$result = array_map($i2, $arr2, $arr); // dit werkt dus niet!!

}

In mijntabel2 staan dus getallen in de desbetreffende cellen. mijntabel2 heeft geen indexen, alleen een kolom met de datum. De waarden met de laatste datum zoek ik dus en die staan achterin de database.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 11-04-2006 09:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
het is mischien erg omslachtig gedaan, maar zo werkt het:

PHP:
1
2
3
4
5
6
7
8
$temp = $result;
$result = array_merge_recursive($temp, $arr);
}
$base = array();
for ($i2=0; $i2<$n2; $i2++) {
$base = array_merge($base, $result[$i2][0]); //base wordt gevuld met alleen de waarden
//echo "<br \>";
}

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Equator
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 09-09 15:29

Equator

Crew Council

#whisky #barista