Edit: lees dit eens: Policy: Alle regels die op het forum gelden
[ Voor 55% gewijzigd door Arnout op 11-04-2006 09:09 ]
Ooit van specificatie en implementatie gehoord? RFID is een lowlevel technologie die vastgelegd is een spec en werkt niet met een bepaalde taal. Net zo min als dat bijvoorbeeld USB of Ethernet met XML werkt.
"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein
Dat was het verhaal dus.
RFID is niet gebonden aan 1 taal of techniek als XML of Java. Het is een specificatie van hardware en die kun je met eender welke software/programmeertaal gebruiken. Sterker nog, RFID heeft helemaal niets met XML of Java te maken.
De RFID spec (die ik niet heb gelezen) zegt m.i iets als: "Een RFID tag moet radiosignalen ontvangen op frequentie x die op manier y gemoduleerd zijn. Daarop stuurt de tag een respons op frequentie z, die data a bevat, gemoduleerd op manier b". Hoe je dat als fabrikant realiseert moet je zelf weten, zowel in de hardware als software ben je vrij.
[ Voor 37% gewijzigd door Gerco op 11-04-2006 09:06 ]
- "Als ik zou willen dat je het begreep, legde ik het wel beter uit!" | All number systems are base 10!
"If you don't know where you are going, any road will take you there"
Ik denk dat je nog wat meer onderzoek nodig hebt voordat je hier een vraag kunt stellen. Voor het selecteren van een programmeertaal zijn andere dingen veel belangrijker.
XML is ook geen scripting
Oops! Google Chrome could not find www.rijks%20museum.nl
RFID programmeertalen > RFID icm met SAP makkelijk mogelijk? *
---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate
Nee. SAP's marketing afdeling bepleit wel erg dat SAP out-of-the-box RFID ondersteuning biedt (voor het soort gegevens dat je via RFID kan krijgen).Verwijderd schreef op dinsdag 11 april 2006 @ 09:00:
RFID werkt waarschijnlijk veel met SAP?
http://searchsap.techtarg...2,sid21_gci990659,00.html
Ik ben bang voor een gevalletje klok-klepel, koop ajb. een of meer van deze boeken.
XML is pertinent geen scripting.Ik ben me er nog aan in het verdiepen en ik ben geen programmeur. Ik moet wel wat java leren voor school en idd dat is wel een taal en xml is scripting
Het werkt met vele apps. En met geen. Het is maar hoe je het bedoelt. En het is geschreven in de taal Engels: www.epcglobalinc.orgmaar ik vroeg me af met wat voor apps RFID veel werkt en in welke talen die geschreven zijn.
"RFID software", wat is dat? Dat klinkt een beetje alsof je een bedrijfje wilt starten "dat iets met beton doet". Natuurlijk, je kunt het proberen en het kan een goede leerervaring zijn. Ook wordt/is RFID iets van een hype dus misschien valt er nog brood in te verdienen ook. Maar je uitgangspunten rammelen imho te veel (voor zover ik kan zien via wat zinnetjes tekst).Ik wil adviseren in RFID oplossingen en we willen misschien een programmeur in huis halen om eigen software solutions te bouwen.
Heb je toevallig enige relatie met de topicstarter van Goede opbouw avies ?
Voor jou geldt imho vooralsnog hetzelfde. Niet doen aangezien je naar het (b)lijkt nogal wat teveel basiskennis mist
'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)
Voor bijvoorbeeld palletzendingen zijn de kosten beter te verantwoorden, en een RFID tag zou in principe als unieke palletverzendcode (SSCC code) gebruikt kunnen worden, maar zolang de grote afnemers dat nog niet echt gaan eisen zullen weinig bedrijven de grote investeringen gaan doen. Naast apparatuur en tags moet je o.a. ook rekening houden dat je een retoursysteem van RFID pallets opzet.
Er zijn natuurlijk wel nuttige toepassingen voor RFID, bij ons op het bedrijf is alle bedrijfsklededing door de externe leverancier voorzien van een RFID tag, dit gebruiken ze om de kleding na het wassen goed uit te sorteren, en te faktureren. In het geval van kleding kan het ook uit omdat de RFID tag jarenlang gebruikt zal worden.
Concreet zul je dus eerst moeten afvragen of je wel RFID wilt. Welke toepassing had je in gedachten?
Trouwens, SA --> Online Trends en Hypes
Overigens heb ik grote vermoedens dat de relatie tussen dit topic en dat topic wel erg groot is. Ik denk dat het erg gewaardeerd wordt als er in dat topic ook even een reactie komt op de mensen die daar (en hier) hard met je/jullie meedenken
[ Voor 69% gewijzigd door F_J_K op 11-04-2006 11:09 ]
'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)
de specifieke richting dus bijvoorbeeld alleen die biebsystemen heb ik nog niet voor ogen, want dan zou ik de kansen van andere oplossingen afsluiten voor me. Ik wil dus onderzoeken of het rendabel is om RFID toe te passen binnen bedrijven bijvoorbeeld voor interne logistiek. Vervolgens kijken wat het kost en oplevert en eventueel complete systemen vervolgens implementeren. Daarbij zou de hardware dan komen van externe leveranciers maar de software op maat zou dus door een samenwerkende programmeur geschreven worden.
De markt biedt veel potentie en ik heb ook al in vele artikelen gelezen dat er een gat is tussen de leverancier die je van alles aan probeert te smeren en de eindgebruiker.
Voor de daadwerkelijke implementatie binnen de logistiek is RFID maar een minimaal gedeelte van een totale oplossing. Het is niet een of andere taal, een kant en klaar systeem of oplossings methodiek. Het is enkel een labeltje.
Daarnaast lijkt me de insteek die je voor ogen hebt niet helemaal juist. Je gaat uit van een oplossing en gaat daarbij pogen problemen te zoeken.
Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'
Verwijderd
Dit picken gebeurt door het scannen van een streepjescode op de box en vervolgens gaat dit signaal draadloos naar een ontvanger die vervolgens vol automatisch alles in SAP verwerkt.
Ik ga er even van uit dat dit is waar je naar op zoek bent..
Verwijderd
Yep. Dat is inderdaad de betekenis die ik er aan gegeven heb.P_de_B schreef op woensdag 12 april 2006 @ 08:18:
Dit is volgens mij hetgeen waar Spookster het over heeft.