Ik wil een UPS kopen

Pagina: 1
Acties:
  • 114 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Bulldog
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Binnen niet al te lange tijd wil ik een UPC kopen van het merk APC. Ik heb er zelf totaal geen verstand van, wellicht kan iemand mij hier helpen. Met de APC selector op de website van APC kom ik er niet helemaal uit. Welke kan ik nu het beste aanschaffen ?

Het is voor het volgenden systeem

- Asus P3B-F
- Celeron 500@563
- 300 Watt voedig
- 3 IDE harddisken
- 1 SCSI harddisk
- 1 SCSI cd speler
- 1 SCSI cd writer
- Geoforce Videokaartje
- Diverse koeling
- Diverse andere kaarten o.a. netwerk, geluid, tv kaart

Verder nog dingen waar ik rekening mee moet houden ?

Hij moet stroom kunnen leveren om in ieder geval nog 10 min te kunnen draaien. Wie kan mij advies geven ?

Tips en andere opmerkingen zijn van harte welkom.

Greetz,
Bulldog

• Kaj.
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

Kaj.

1 LED is niet genoeg

Juist. Je mailde me zelf al wat threads waar eerder een UPS aan de orde is geweest.
Daarin heb ik ook mijn computer beschreven.
De uptime is totaal afhankelijk van het verbruik van je computer, en die van mij haalt een kwartier als de monitor aanstaat.

Aangezien je er een GeForce en wat SCSI-spul in hebt zitten, ben jij meer een kandidaat voor de Smart-UPS 650.
Die kost aardig wat munten, maar dan heb je ook wel wat in huis. :)
Kaj.

• Kaj.
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

Kaj.

1 LED is niet genoeg

In dit draadje-> http://gathering.tweakers.net/Forum4/HTML/005325.html staan mijn bevindingen met de mijne, een Smart-UPS 420.

Verwijderd

Wij nu bezig deze UPS'en naar .NL te krijgen.
www.chroma.com.tw/ups/upslist.htm
of www.chroma.com.tw

• SiGNe
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 18-06 00:01

SiGNe

Ook hoi!

Ik heb zelf een oude Smartups600, doet het 18 minuten met monitor en in elk geval 3 kwartier zonder monitor.
Ik heb alleen nog en seriele kabel nodig om tussen m'n pc en ups te doen.
is dit een gewone seriele kabel?
volgens mij niet namelijk.
en waar zou ik zo'n kabel kunnen krijgen?

Niet?
[Specs]

• Pjotrik
  • Laatst online: 27-08 21:56

Pjotrik

Wat ben je aan het doen?

Bulldog:
Ik denk dat een Back-UPS Pro 280 Part Number: BP280SI wel een goed ideetje voor je is. Staat bij Buyitdirect voor Hfl 266,26 ex.
Deze heeft ook software om de pc bij hoge nood uit te zetten.
Op het werk hebben we zwaardere ups-en van APC, over deze ben ik zeer tevreden en hebben ons al meerdere malen gered. De reserve stroom van deze apparaten is ook zeer constant, je kan er op rekenen hoeveel tijd het kost voordat deze leeg is.

• Pjotrik
  • Laatst online: 27-08 21:56

Pjotrik

Wat ben je aan het doen?

Is het nog wat geworden Bulldog?

• FrankGuthrie
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 27-08 21:36

FrankGuthrie

I Wanna Be Kate

Wat is UPS en wat kan je er mee :D, niet meteen gaan schelden.

Russian Blue Neji
Kate Bush
Blue Horizon(a website about Star Trek & Babylon 5)

Verwijderd

www.whatis.com
A UPS (uninterruptible power supply) is a device that allows your computer to keep running for at least a short time when the primary power source is lost. It also provides protection from power surges. A UPS contains a battery that "kicks in" when the device senses a loss of power from the primary source. If you are using the computer when the UPS notifies you of the power loss, you have time to save any data you are working on and exit gracefully before the secondary power source (the battery) runs out. When all power runs out, any data in your computer's random access memory (RAM) is erased. When power surges occur, a UPS intercepts the surge so that it doesn't damage your computer.

Software is available that automatically backs up (saves) any data that is being worked on when the UPS becomes activated.
Pagina: 1