Toon posts:

[alg] Ideeen voor Groot Graphics Groepsproject

Pagina: 1
Acties:
  • 247 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hoi!
Enige tijd geleden stond er hier een hele tijd een topic over een tekenproject, de 3D'ers hebben al lang een groepsproject en de rest... tja, de rest!

Aangezien ik altijd met veel plezier hier heb meegedaan aan de verschillende 2D-projecten/contests, leek het me best een idee om eens met zijn allen een groot project te doen, dus 2D en 3D!

Natuurlijk heb ik wel een idee hoe dat eruit zou moeten komen te zien, maar aangezien dat gisteren tijdens een uur durende sessie op een loopband is gebeurt, kan het zijn dat ik niet helemaal het goede idee te pakken heb, of wellicht hebben de echte heldere lichten hier wel een veeeeel beter idee :)

Mijn idee is een sequence zoals we eerder met de 2D-ers gedaan hebben. Alleen nu is iedereen vrij om te laten overvloeien....

Wat denken jullie vaste graphics-groupies?

(mocht ik echt de plan misslaan, hoor ik dat ook graag tuurlijk :))

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 11-04-2006 08:30 ]

• Larixk
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22-06-2024

Larixk

met xk, ja

Alleen nu is iedereen vrij om te laten overvloeien....
hoe bedoel je dit?

verder lijkt het me een goed plan om weer eens iets gezamenlijks te maken.

larixk

• jvo
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 04-10-2023

jvo

geen commentaar

Larixk schreef op dinsdag 11 april 2006 @ 08:34:
[...]

hoe bedoel je dit?

verder lijkt het me een goed plan om weer eens iets gezamenlijks te maken.
Tussen 2D en 3D waarschijnlijk.

Verwijderd

Topicstarter
Inderdaad, tussen het overvloeien :)

/me neemt nog een koffie... sorry, het was laat gisteren en vroeg vanmorgen :)

• Savantas
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 20:44
Goed idee! Was al van plan eens met 3D te gaan klooien, mooie aanleiding!

Ik denk niet zwart-wit, ik denk diapositief! ( ͡° ͜ʖ ͡°)

Verwijderd

Topicstarter
hmmm.. ik wilde het oude topic uit 2002 even ter referentie noemen, dit is helaas verloren gegaan :(

Zie voor de uitvoering: deze site!

• pagani
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
[rml][ photoshop] GOT Mural 2006[/rml]

Topic wat op dit moment voor de 2d-ers loopt over hetzelfde idee én al aan de loop is.

(Zoals je ziet werkt het over het algemeen moeilijk tot niet om dit voor elkaar te krijgen)

Verwijderd

Topicstarter
johnnyv.nl schreef op dinsdag 11 april 2006 @ 10:45:
[rml][ photoshop] GOT Mural 2006[/rml]

Topic wat op dit moment voor de 2d-ers loopt over hetzelfde idee én al aan de loop is.

(Zoals je ziet werkt het over het algemeen moeilijk tot niet om dit voor elkaar te krijgen)
In de HK? want ik kom er niet in :+

• pagani
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 11 april 2006 @ 10:47:
[...]

In de HK? want ik kom er niet in :+
In de HK ja :>
Resultaat so far:
http://www.garbage-bag.nl/got_mural/

Verwijderd

Topicstarter
Okido...

Denk dat het starten van een topic in "graphics" wel iets meer aanwas zal opleveren wellicht, aangezien niet alle 2D'ers+3D'ers ook in de HK komen toch?

Overigens zeg ik ook niet dat het perse een sequence moet zijn, het lijkt me gewoon tof om met zijn allen wat te doen hier! :)

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 11-04-2006 10:57 ]

• pagani
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 11 april 2006 @ 10:56:
[...]

Okido...

Denk dat het starten van een topic in "graphics" wel iets meer aanwas zal opleveren wellicht, aangezien niet alle 2D'ers+3D'ers ook in de HK komen toch?

Overigens zeg ik ook niet dat het perse een sequence moet zijn, het lijkt me gewoon tof om met zijn allen wat te doen hier! :)
Doel je eigenlijk op een sequence als zijnde een hele brede banner of op een videosequence?

Ik maak eigenlijk op een banner :)

[ Voor 7% gewijzigd door pagani op 11-04-2006 10:58 ]

• Tjeemp
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 03-01-2015

Tjeemp

BEER N TEA

mij lijkt het wel cool om eens met zijn allen een videosequence te produceren... ik wil zelf al een tijdje in aftereffects gaan duiken en dat lijkt me een mooie aanzet ervoor...

zo'n mural ding is al zo vaak gedaan en komt altijd weer op hetzelfde neer, met motion heb je toch wat meer vrijheid... bovendien kun je het ook zo doen dat er bepaalde mensen zijn die 2d stills aanleveren en dat anderen daar dan de motions aan toevoegen enzo...

trouwens, het niveau van die oude mural die jullie net posten ligt volgens mij wel wat hoger dan waar men nu aan bezig is...

www.timovanderzanden.nl | Beer 'n' Tea

Verwijderd

Topicstarter
timovdz schreef op dinsdag 11 april 2006 @ 11:20:
mij lijkt het wel cool om eens met zijn allen een videosequence te produceren... ik wil zelf al een tijdje in aftereffects gaan duiken en dat lijkt me een mooie aanzet ervoor...

zo'n mural ding is al zo vaak gedaan en komt altijd weer op hetzelfde neer, met motion heb je toch wat meer vrijheid... bovendien kun je het ook zo doen dat er bepaalde mensen zijn die 2d stills aanleveren en dat anderen daar dan de motions aan toevoegen enzo...
Klopt, dat is ook wel zo....
Alleen niet iedereen heeft AfterEffects tot zijn beschikking volgens mij?

Maar evenwel een leuke wending qua idee, je kunt dan inderdaad in groepen gaan werken :)

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 11-04-2006 11:37 ]

• pagani
  • Niet online
Je zou ook 2d en 3d in één beeld kunnen combineren dan :)

• XangadiX
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 18-01 18:46

XangadiX

trepanatie is zóó kinderachtig

Hoewel ik dit soort projecten altijd aanmoedig natuurlijk hoort er eigenlijk eerst toestemming voor grote groepsprojecten gevraagd te worden. Omdat dit eerder een soort verzameltopic van ideeen is laat ik hem gewoon open, maar ik heb de titel even aangepast. Overigens liep er nog een topic met ideeen voor een groepsproject: [rml][ Tekenproject] Tijd voor een groepsproject?[/rml] maar dat was alleen tekenen.

Stoer; Marduq

• DonMetal
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 16-01 15:11
misschien een pixel-art groepsproject als GOT-city oid waar ik over gehoord heb.
maar dan ipv een stad proberen een lange huizenrij, of hoge flat te maken ofso.

Verder zou ik wel mee willen doen ik een groepsproject.

Joejoe!

Verwijderd

Topicstarter
XangadiX schreef op dinsdag 11 april 2006 @ 17:02:
Hoewel ik dit soort projecten altijd aanmoedig natuurlijk hoort er eigenlijk eerst toestemming voor grote groepsprojecten gevraagd te worden. Omdat dit eerder een soort verzameltopic van ideeen is laat ik hem gewoon open, maar ik heb de titel even aangepast. Overigens liep er nog een topic met ideeen voor een groepsproject: [rml][ Tekenproject] Tijd voor een groepsproject?[/rml] maar dat was alleen tekenen.
_/-\o_ excusé :)
Titel dekt inderdaad beter de lading zo! Vandaar dat ik er ook geen toestemming voor heb gevraagd, waarvoor excuses :D

Persoonlijk vind een pixelstad/huis/dorp weer teveel grens... Ik vind het motion-idee wel een erg tof alternatief voor een sequence, alleen zit je dus met een tekort aan mensen met echte After Effects (oid) ervaring denk ik?

• DonMetal
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 16-01 15:11
Er zijn hier denk ik meer mensen die ervaring hebben met photoshop en daarom denk ik dat je dat beter als uitgangspunt kun gebruiken voor zo'n project, want dat is denk ik de software waarmee de meeste mensen hier ervaringen hebben.

Joejoe!

Verwijderd

Topicstarter
DonMetal schreef op woensdag 12 april 2006 @ 11:29:
Er zijn hier denk ik meer mensen die ervaring hebben met photoshop en daarom denk ik dat je dat beter als uitgangspunt kun gebruiken voor zo'n project, want dat is denk ik de software waarmee de meeste mensen hier ervaringen hebben.
Ja en nee, ik fiets hier regelmatig binnen en zoals je ziet lopen de 3D-topics echt als een jekko...

De afgelopen week komen er ineens ook allerlei audiovideofielen (;)) uit de kast en we hebben inderdaad een grote Photoshop-base naast alle tekenaars :)

Een motion waar bij er een groep stills (3d, getekend, Photoshop) aanlevert en een andere groep hier mee gaat freaken in Afters Effects (oid) is dus wel mogelijk...>

Een sequence kan ook, alleen sla je dan de motion'ers over, of ze moeten een bepaald begin en eindshot maken waar dan de volgende op door kan....

Verwijderd

Of we kunnen een 1 minute (2d/3d) animatie maken...

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op woensdag 12 april 2006 @ 11:51:
Of we kunnen een 1 minute (2d/3d) animatie maken...
Je bedoelt zoals al genoemd staat hierboven of begrijp ik je verkeerd?

• equationunequal
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21:36
Semi off-topic: we waren al weer wat verder :P

GoT Mural

Helaas ligt die volledig stil atm... :/

[ Voor 10% gewijzigd door equationunequal op 12-04-2006 14:51 ]

[ equationunequal.nl - portret & model fotografie ] [ newskin.nl - socials ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 12 april 2006 @ 12:41:
[...]

Je bedoelt zoals al genoemd staat hierboven of begrijp ik je verkeerd?
Nee ik bedoel echt een animatie... met een verhaal erin... een short.

Verwijderd

Toendertijd die GoT city was leuk! met veel interesse zitten bekijken toen!

• 2mb
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 26-01 20:09

2mb

Hankey schreef op woensdag 12 april 2006 @ 14:50:
[...]

Semi off-topic: we waren al weer wat verder :P

GoT Mural

Helaas ligt die volledig stil atm... :/
Jammer inderdaad (ik deed zelf ook mee). Misschien een idee om het topic naar GFX te verplaatsen? Ik denk dat er hier genoeg mensen zijn wel mee willen werken :)

Dit topic dus: [rml][ photoshop] GOT Mural 2006[/rml]

[ Voor 6% gewijzigd door 2mb op 14-04-2006 14:17 . Reden: topiclink toegevoegd ]

Mijn muziek op SoundCloud - Speel online rikken - Maak muziek in je browser

• equationunequal
Misschien wel een goed idee ja :)

Verwijderd

Topicstarter
Na een weekendje paaseieren zoeken is er niet veel bijgekomen, zie ik...
Mag ik daar uit concluderen dat er weinig input/interesse is?

• pagani
  • Niet online
Het topic is net naar graphics verhuisd, geef het een kans :)

Verwijderd

Topicstarter
johnnyv.nl schreef op dinsdag 18 april 2006 @ 08:49:
Het topic is net naar graphics verhuisd, geef het een kans :)
:z /me had even niet gezien dat het topic er al bij stond :D

edit: ik zie het ook helemaal niet... is het verhuist dan, die Mural-topic?

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 18-04-2006 11:08 ]

• equationunequal
Hij staat ook nog gewoon in de HK...

[ Voor 15% gewijzigd door equationunequal op 18-04-2006 17:44 ]

• Vecodo
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 27-12-2025

• Creesch
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21:06

Creesch

bla bla!

wat mij betreft blijft dat ding ook in de HK. Als ik zoiets had willen doen in graphics had ik daar wel een mural topic aangemaakt.

Sowiezo lijkt het maken van een animatie me opzich ook wel wat, vooral het idee om stills te combineren met motion :)

• equationunequal
craze_ schreef op woensdag 19 april 2006 @ 12:07:
wat mij betreft blijft dat ding ook in de HK. Als ik zoiets had willen doen in graphics had ik daar wel een mural topic aangemaakt.

Sowiezo lijkt het maken van een animatie me opzich ook wel wat, vooral het idee om stills te combineren met motion :)
In de HK gebeurt er geen drol meer mee, hier kan er misschien nieuw leven in worden geblazen...
roy2001 schreef op woensdag 19 april 2006 @ 11:40:
[...]

niet iedereen heeft daar toegang tot !
En laat dat nou net een van de redenen zijn waarom het handig zou zijn dat hij naar Graphics verplaatst zou worden ;)...

[ Voor 24% gewijzigd door equationunequal op 19-04-2006 16:20 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik denk dat we sowieso het best met iets nieuws kunnen beginnen...
Wie maakt er even een poll?! :P

• Creesch

Creesch

bla bla!

Hankey schreef op woensdag 19 april 2006 @ 16:14:
[...]

In de HK gebeurt er geen drol meer mee, hier kan er misschien nieuw leven in worden geblazen...

[...]

En laat dat nou net een van de redenen zijn waarom het handig zou zijn dat hij naar Graphics verplaatst zou worden ;)...
tja gebeurt geen drol mee... dat ligt aan de mensen die zich hebben ingeschreven. Veel projecten hier zijn een zelfde stille dood gestorven.
Dus hier heen verplaatsen is geen garantie.

En de hoofdreden dat het topic in de HK staat is om het niveau. In de HK kan je de eisen wat minder hoog stellen en het veel meer voor de lol doen.
Plus dat iedereen welkom is om verder te gaan in de HK de inschrijflijst is overboord gegooid en degene die nu het eerste reageert mag er verder met het volgende stuk.

• equationunequal
Tsjah, maar als niemand er in de HK mee verder gaat...

Hier zitten nou juist de grafische mensen (ook een aantal die niet in de HK kunnen!), dus zou het hier misschien nog de kans hebben om een doorstart te maken... Anyways, van mij mag de hele Mural een langzame stille dood sterven, ik ga er geen tijd meer aan verspillen iig. Ik zie wel wat in zo'n gezamenlijk animatieproject voor dit forum, mits het goed georganiseerd is...

• Creesch

Creesch

bla bla!

Een animatie project lijkt mij ook erg leuk om te doen.
Een leuk voorbeeld is het 3d project waar men een trein had gemaakt en die in een landschap liet rondrijden. (staat die animatie nog ergens online ?)

• Scipionyx
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
I don't think so. Maar ik heb m nog wel thuis staan. Kan m evt wel online zetten/mailen.

Overigens is er nog een (zo goed als) dood 3d-project: [rml]3D groepsproject [ Pimp My Ride] - Deel 2[/rml] :|

Top 4 Anti-Stress regels:
1) Doe zo weinig mogelijk of laat het anderen doen.
2) Als je plots zin hebt om te werken, ga dan zitten en wacht tot het over gaat.
3) Als je iemand ziet rusten...help hem!!
4) Doe vandaag niet wat morgen kan.

• Tjeemp

Tjeemp

BEER N TEA

nog iets moois wat je met dat animatieproject zou kunnen is 3d modellen van de pimp my ride contest gebruiken in de animaties bijv. Dan gebeurt er toch nog iets nuttigs met andere groepsprojecten. Zeg niet dat het MOET, maar misschien als practische oplossing. Maar ik denk dat je bij animatie wel het beste zit in de combinatie om heel het graphics forum te laten werken. Iedereen die 2d, 3d, tekeningen, animaties, motion, etc... maakt kan er aan meewerken, das een groot voordeel denk ik!

• XangadiX

XangadiX

* XangadiX raapt zijn kaak weer op
jeuz... iemand met tijd te veel zeg

Stoer; Marduq

Verwijderd

Topicstarter
:o
Inderdaad zeg!

Maar goed, we hebben dus een voorzichtig uitgesproken mening van een motion-combo met 2d+3d+de motion freaks?

Dan lijkt het me zinvol om (bij voorstel) de volgende acties te ondernemen:

- Goed inventariseren wie er mee doet / welk onderdeel
- Thema / Onderwerp bedenken
- Taken verdelen
- Details uitwerken ;)

Toch?

• Tjeemp

Tjeemp

BEER N TEA

moet er een precies thema achter zitten dan denk je?

ik zou zeggen, vrijheid blijheid :D

hoe meer creatieve vrijheid hoe meer mensen zullen meedoen, bij zo'n mural waar mensen het over hadden zit toch ook geen thema... als alles maar op een sterke manier gecombineerd wordt is het al goed...

• Savantas
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 20:44
Dan nog heb je afstemming nodig wie aan wie aanschuift, zodat je niet per ongeluk dubbel werk doet...
Overigens mis ik als onderdeel nog typografie... Daarmee wil ik wel eens proberen op mijn bek te gaan ;)
Savantas opteert dan voor het rode linkerachterlicht van de metro! Lekker op detail focussen zonder het overall in de gaten te hoeven houden.. :P

Nu nog even net zoveel tijd vinden... Hoeveel van die 11 maanden zit er in zo'n lampje? :+

[ Voor 38% gewijzigd door Savantas op 26-04-2006 17:45 ]

Ik denk niet zwart-wit, ik denk diapositief! ( ͡° ͜ʖ ͡°)

Verwijderd

Topicstarter
Savantas schreef op woensdag 26 april 2006 @ 17:41:
Dan nog heb je afstemming nodig wie aan wie aanschuift, zodat je niet per ongeluk dubbel werk doet...
Overigens mis ik als onderdeel nog typografie... Daarmee wil ik wel eens proberen op mijn bek te gaan ;)
Ik denk dat je teams moet maken en moet kijken wie wat en waar...
Ideale situatie is
Groep
_projectleider
_eindmotioner (die alles aan elkaar knoopt zeg maar)
_Typograafjes
___subgroepen
____-2D
____-3D
____-Motion
____-Typograaf (adviseur)

Maar dan moeten we wel weten wie er mee doen en wat ze kunnen :D

• XangadiX

XangadiX

Verwijderd schreef op woensdag 26 april 2006 @ 08:25:
- Taken verdelen
- Details uitwerken ;)

Toch?
bijna; het moet zo:
- Taken verdelen
- Details uitwerken ;)
- Modjes mailen met het idee en toestemming vragen

[ Voor 3% gewijzigd door XangadiX op 27-04-2006 19:17 ]

Stoer; Marduq

Verwijderd

Topicstarter
Tsssk.... jahoor :+
Ik had je eerste hint al begrepen, eerder in dit draadje :P

• Wild_Snake
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 08-01 09:06
Is er in dit mooie project ook plaats voor beginnende / minder ervaren mensen?

Het lijkt mij een prachtige gelegenheid voor minder ervaren personen om nieuwe ideëen en etc. op te doen als deze in een groep worden gezet met bijvoorbeeld een ervaren persoon (of in een soort van tweetallen werken). Ik weet niet of dit haalbaar is, of dat mensen dat zelf af moeten spreken.
Ik wil wel met een een ervaren persoon 'meekijken' / samenwerken aan een onderdeel van het project...

Of er kan een onderdeel in het project worden ingebouwd voor beginnende / minder ervaren mensen. Dit zou dan begeleid kunnen worden door iemand die wel meer verstand van zaken heeft om zo te helpen c.q. bij te springen mocht dat nodig zijn.

• Tjeemp

Tjeemp

BEER N TEA

ik denk wel dat het zeker mogelijk is om zo iets te doen.

maar sowieso wordt er in de motion nog post-productie op toegepast en dingen worden gemixt, dus ik denk dat ook minder ervaren mensen mee kunnen werken aan dit project.

en misschien kunnen er ook wel afspraken tussen mensen gemaakt worden om samen te werken natuurlijk aangezien het een GROEPsproject is.... :D

iedereen moet zich gewoon voor 100% geven, en dan komt het vast goed ;)
bovendien, probeer heeeeel veel te experimenteren in photoshop of iets anders voordat je iets instuurt voor een project! ik ben geen echte voorstander van tutorials namelijk (ook al helpt het wel natuurlijk) maar zelfstudie is nog altijd nummer 1

Verwijderd

Topicstarter
Toch denk ik niet dat er op dit moment genoeg support is voor een dergelijk project. Daarvoor zie ik te weinig reacties van overwegend steeds dezelfde mensen :D

• sdomburg
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 03-09-2024
Verwijderd schreef op donderdag 04 mei 2006 @ 09:07:
Toch denk ik niet dat er op dit moment genoeg support is voor een dergelijk project. Daarvoor zie ik te weinig reacties van overwegend steeds dezelfde mensen :D
Dan meld ik me hierbij dan ook maar even, ik volg dit topic zeker, maar ben niet zo'n spamslet ;)

• kidfunk
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 29-06-2015

kidfunk

none

Verwijderd schreef op donderdag 04 mei 2006 @ 09:07:
Ik wil ook wel weer eens mee doen met een leuk project, en anders wil ik wel een game ps tennis met je spelen ;)

none

• HunterPro
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
ik heb ook wel weer es zin an een balletje tennis, maar motion vind ik niet wat :P Een sequence lijkt me wel weer fijn. Lekker photoshoppen, en die HK'ers die 90% met gradient alpha's over laten gaan even flink op hun plaats zetten. Wat een saaie sequence zeg (uitzonderigen daargelaten uiteraard, want er zit ook echt goed werk tussen). :)

Verwijderd

Ik wist niet waar en of ik me ergens voor moest stellen ofzow, maar bij deze dan:

ik ben mpty (nicks kick ass ;) )

'k volg al heel lang vanaf de tribune, via vrienden, GoT, en besloot me maar eens echt aan te gaan melden, khad zelfs toen ik Casema helpdeks moest bellen, ivm email trouble, denk ik een tweaker aan de lijn, aangezien 'ie wist dat je inderdaad niet met hotmails en gmails kon registreren _/-\o_

Afijn, ik wil wel een duitje in zakkie stoppen als er iets mooi gemaakt gaat worden. :Y)

Wat ik laatste tijd doe/heb gedaan: hier

Er staan qua digi werk nog niet zoveel, buiten de site niets zelfs... 't is nu voornamelijk analoog werk, dit voornamelijk ivm ongelooflijke stapels werk zonder orde hier in huis.. De site is dus nog niet helemaal al, maar de overall feel geeft een idee waar ik vandaan kom qua smaak en sfeer...

Wat de content van 't weblog betreft; zeg maar niets, kdoe sindskort de huis- tuin- en keuken entries als protected posts, en binnenkort is alles netjes herschreven en ontdaan van te persoonlijke info...

Terug naar 't onderwerp:

Is er nog ruimte voor iemand, of moet ik (on)geduldig afwachten tot de volgende jam?

• Tjeemp

Tjeemp

BEER N TEA

tis toch niet voor jan met de korte achternaam een groepsproject :P

hoe meer zielen hoe meer vreugd :D

Verwijderd

:D klare taal!

waar moet ik zoiets naar uploaden? niet dat ik nu iets heb, maar da's in het aard van 't beestje... en een kwestie van een kop koffie.

B)

• Tjeemp

Tjeemp

BEER N TEA

er is sowieso nog niks definitief, dit is gewoon nog even brainstormen en bedenken wat voor iets we willen gaan doen...

Verwijderd

Topicstarter
kidfunk schreef op zondag 07 mei 2006 @ 03:39:
[...]

Ik wil ook wel weer eens mee doen met een leuk project, en anders wil ik wel een game ps tennis met je spelen ;)
Gozer! :o B)

Ik ben een weekje weggeweest en zie dat er dus wel genoeg mensen zijn die het topic via de zijlijn volgen... Meng je er eens in dan ;)
Zijn er mensen die ook een gritty ideetje hebben voor een project?

• XangadiX

XangadiX

nou, ik las van de week een gitty ideetje; in 'understanding comics' verteld scott mccloud over de kunst van het weglaten in comics; hij illustreerd dit met de strip "carl", waarin ieder plaatje (op 2 na( in principe weggelaten kan worden ( http://www.scottmccloud.com/comics/carl/3a/02.html )

Op zich interessant, maar hij gaat nog een stap verder, waarbij hij de verhaallijnen van carl door elkaar heen laat lopen door de leesrichting niet alleen van links naar rechts te maken, maar ook van boven naar beneden en van rechts naar links. Wat je dan dus krijgt is een soort scrabble-bord van plaatjes waarbij verschillende verhaaltjes door elkaar gaan lopen: http://www.scottmccloud.com/comics/carl/3b/cyoc.html

Als we hier een aardige interface voor kunnen verzinnen; kunnen we best een leuk groepsproject beginnen, waarbij verschillende tekenaars, artiesten, 2ders en 3ders op hun eigen wijze een pad kunnen volgen. Er kunnen dus meerdere mensen tegelijk werken; iets wat niet kon bij de oude comic sequentie.

wie lijkt dit wat?

Stoer; Marduq

• HunterPro
  • Niet online
pfff, dat klinkt wel *errug* pittig xang, vooral omdat je één 'architect' nodig hebt die het gehele proces begrijpt en begeleidt. Je kan dit niet met een hoop losse zielen die elkaar niet kennen doen ben ik bang. Soms moest ik al huilen van het niveau in de afgelopen sequences (en die in de HK), en ik ben bang dat als je daar ook nog humor, verhaal en andere pittige ;) dingen aan gaat toevoegen, een hoop mensen 'het' simpelweg niet hebben. :)

• XangadiX

XangadiX

volgens mij valt het wel mee; ik denk dat als je een grid opzet en mensen foto's laat uploaden naar een set coordinaten je een heel eind kunt komen. Ook als het verschil in kwaliteit groot is maakt dat niet uit, en als een verhaallijn niet zo interessant is, dan loopt ie gewoon dood. Ik denk juist dat een flexibele manier is om te werken; en dat je op deze manier juist weinig controle hoeft uit te oefenen...

Stoer; Marduq

• HunterPro
  • Niet online
je moet iig een 'tegellocatie' kunnen reserveren dan. Die mag je dan bijv drie dagen houden, en als je dan nog niks geupped hebt, wordt ie weer vrijgegeven bijv. Dan kun je doorwerken en toch is er niemand die even jouw plekje waar je net voor heb zitten werken inpikt.

• XangadiX

XangadiX

HunterPro schreef op zaterdag 03 juni 2006 @ 20:58:
je moet iig een 'tegellocatie' kunnen reserveren dan. Die mag je dan bijv drie dagen houden, en als je dan nog niks geupped hebt, wordt ie weer vrijgegeven bijv. Dan kun je doorwerken en toch is er niemand die even jouw plekje waar je net voor heb zitten werken inpikt.
eensch met...

dus er moet een accountje komen en jadijadi... lijkt me allemaal niet zo'n probleem. Ik zit meer te wachten op al die W&G oezers die hier posten: "ja leuk, ik doe mee, waar kan ik me inschrijven... :D _/-\o_ "

maar die mis ik nog een beetje :/

Stoer; Marduq

• equationunequal
"Ja leuk, ik doe mee, waar kan ik me inschrijven... :D _/-\o_ "

:P

[ Voor 22% gewijzigd door equationunequal op 04-06-2006 19:56 ]

• Tjeemp

Tjeemp

BEER N TEA

HunterPro schreef op zaterdag 03 juni 2006 @ 20:58:
dit principe wordt ook gehanteerd op www.shootnshop.nl/billboard/

Verwijderd

Topicstarter
Hankey schreef op zondag 04 juni 2006 @ 19:56:
"Ja leuk, ik doe mee, waar kan ik me inschrijven... :D _/-\o_ "

:P
Wat Hankey zegt ;)

Verwijderd

Topicstarter
*niet bepaald subtiel schopje*

Xang was de man met het plan, nu zorgen dat we er wat mee kunnen doen!
What next?
Pagina: 1