Toon posts:

Is Bijplaatsen 6700XL mogelijk als soort van SLI optie

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een medion 8808 gekocht en kan nu een 6700XL (videokaart) kopen. Is het mogelijk
om deze kaart naast de andere 6700XL te plaatsen om zo in een soort van SLI opstelling te draaien.
Er zit op het moederbord een PCIe 1x aansluiting. Kan ik em daar insteken en draait ie dan mee als 2e videokaart?! Of is er perse een SLI bridge nodig? Die aansluitmogelijkheid zit volgens
mij niet mogelijk op de 6700XL. Correct me if i'm wrong...

In afwachting uwer reactie :)

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 11-04-2006 00:53 ]

• Rone
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

Rone

Moderator Tweaking
Welkom op GoT :w

Allereerst zou je eens in de handleiding van je moederbord op kunnen zoeken of deze überhaupt SLi ondersteunt. Waarschijnlijk niet, want dan zou er een extra PCI-E x16-slot aanwezig zijn ;)
Daarnaast rijst de vraag of een 6700XL (6600GT @ 525/1100MHz) naar behoren zal functioneren wanneer deze in een PCI-E x1-slot wordt geplaatst en is bovendien een SLi bridge vereist.

[ Voor 18% gewijzigd door Rone op 11-04-2006 02:20 ]

PC1: 9800X3D + RX 9070 XT || PC2: 5800X3D + RTX 3080 || Laptop: 7735HS + RTX 4060

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben al een tijdje een stille gast :) Echt een leuk en nuttig forum. Mn complimenten!!

Ik heb gezocht in de handleiding maar heb niet kunnen vinden dat het SLI ondersteund. Dus dan zal dat wel niet ;) Als ik een tweede kaart erbij wil plaatsen dan moet ik zeker het mobo vervangen?!

• MadMarky
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

Zoals r00n zegt kun je alleen SLI gebruiken als zowel je moederbord en de videokaarten dat ondersteunen.
Je hebt er sowieso een ander moederbord voor nodig en dan is het nog maar de vraag of die kaarten bruikbaar zijn. Vaak worden extra features door nVidia uitgeschakeld voor OEM producten (6700XL is OEM variant van 6600GT?). Ookal heb je een ander moederbord, dan is het dus nog maar de vraag of het gaat werken.

🖥️ | 🚗

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor replies! Mobo is dus niet SLI ready. Kaarten zijn ook niet SLI ready. Er zit geen aansluiting boven voor SLI bridge. Ik dacht als ik goedkoop een kaartje kon kopen en erbij kan zetten. :)

• MadMarky
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

Je hebt trouwens 2 exact dezelfde topics lopen. Foutje?

🖥️ | 🚗

Verwijderd

Topicstarter
Ja, een beetje dubbel. Keek in het verkeerde forum met mn slaperige hoofd. ;)

• Laurent
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Duss... 1 is genoeg.

[ Voor 3% gewijzigd door Laurent op 11-04-2006 10:43 ]

• Turkish
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 20-01 17:00

Turkish

zhé germans

Volgens mij is er eentje teveel dicht nu, dus kan deze weer open :P

'When you're not paying for the product, you are the product!'