Schotel en radio

Pagina: 1
Acties:
  • 1.515 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SvMp
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Op GoT staan diverse topics over schotels die voornamelijk betrekking hebben op de TV. Nou ben ik geen grote tv kijker (enkele uren per week) maar vooral radio luisteraar. UPC wil ik de deur wijzen.

Hoe geschikt is schotel voor radio liefhebbers? Heb je dan ook RDS?
Kun je alle Nederlandse radiozenders ontvangen? Zijn er ook veel extra zenders zoals je bij TV ook hebt. Kortom, wie kan mij meer info geven over radio icm. een schotel ipv. kabel. Dit in tegenstelling tot de vele andere topics waar het vooral om tv gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alaksandus
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 15-05 09:35

Alaksandus

Vae puto deus fio

Zie hier een lijst van alle radiozenders van Canal Digitaal

http://www.canaldigitaal.nl/default.asp?id=41&t=Radio

Mijn ouders hebben het ook, maar luisteren niet veel naar de radio, maar ik denk dat dit zenderaanbod zeker het zenderaanbod van de kabel zal overtreffen.

Kwaliteit van het geluid ligt altijd hoor, het is namelijk een digitaal signaal. Echter durf ik je niets te vertellen over eventuele funcionaliteit/ondersteuning van RDS.

[ Voor 24% gewijzigd door Alaksandus op 11-04-2006 00:35 ]

Als een god in Nijmegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whiteguy
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14-05 13:26
De meeste Nederlandse zenders kan je gewoon ontvangen. Let wel: regionale zenders hebben niet allemaal een plekje op de schotel; dat is gewoon te duur voor ze!

Verder is het extra (buitenlandse) aanbod enorm - ik zapte pas langs een Duitse radiozender die ALLEEN maar 'slagermusik aus dem 60s' doet |:(
Themazenders genoeg dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thefox154
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 13-05 21:21
Ik denk dat je als radiolief hebber ook erg blij bent met de schotel. Zelf heb ik een hekel aan die over het paard getilde dj's die allemaal zogenaamd grappig zijn. Luister veel thema zenders. Er zitten er echt een boel op de schotel!! Lekkere lounge zender voor als er visite is, dance voor de avonduurtjes etc. En zonder veel gelul en irri reclames.

Leg wel even een tulpkabeltje van je receiver naar je versterker. Veel mensne die ik ken laten het geluid via de tv lopen beetje jammer :X

Ik luister ook veel nar zenders van de hotbird. Maar goed ik weet niet wat voor installatie je hebt staan? Als je iets gaat kopen overweeg dan een eclipse vormige schotel (minimaal 75cm) en daarop 3 koppen. Dan kun je 3 satellieten met 1 schotel uit de lucht pakken. Het vergt wat fine-tuning met de installatie mar het aanbod is overweldigend!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tranquility
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23:52
Heb ook al een paar jaar satelliet, en naast TV-signalen kun je ook ontelbare radiostations ontvangen, en dit allemaal in perfecte digitale kwaliteit! Daar zijn de FM-uitzendingen echt niks bij. Uiteraard moet je het geluid van je satontvanger wel op je audioversterker aansluiten zoals thefox154 correct opmerkt, en als je een digitale versterker hebt, bijvoorbeeld een homecinema receiver met digitale audio-ingangen, loont het zeer de moeite om de eventuele digitale audiouitgang van je satontvanger daar op aan te sluiten. Zelf heb ik een Topfield dual-satontvanger met HDD en digitale audio-uitgang en heb ik digitaal aangesloten op mijn Harman/Kardon homecinema receiver en dat klinkt als een klok.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SvMp
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
JazzySOB schreef op vrijdag 14 april 2006 @ 12:24:
Heb ook al een paar jaar satelliet, en naast TV-signalen kun je ook ontelbare radiostations ontvangen, en dit allemaal in perfecte digitale kwaliteit! Daar zijn de FM-uitzendingen echt niks bij. Uiteraard moet je het geluid van je satontvanger wel op je audioversterker aansluiten zoals thefox154 correct opmerkt, en als je een digitale versterker hebt, bijvoorbeeld een homecinema receiver met digitale audio-ingangen, loont het zeer de moeite om de eventuele digitale audiouitgang van je satontvanger daar op aan te sluiten. Zelf heb ik een Topfield dual-satontvanger met HDD en digitale audio-uitgang en heb ik digitaal aangesloten op mijn Harman/Kardon homecinema receiver en dat klinkt als een klok.
Ik zal bij de aanschaf van de ontvanger sowieso heel goed letten op radio-vriendelijkheid. Ook het bedienen van de ontvanger tbv. radio zonder dat gelijk die tv aan hoeft.

Nog een radio-vraagje: Het is mij opgevallen dat Q-Music (voorheen NoordzeeFM) ontbreekt in de lijst van Canal Digital. Is deze zender wel via de schotel te ontvangen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GaMeOvEr
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 01:08

GaMeOvEr

Is een hork.

Dit zijn mijn huidige radiozenders op Canal Digitaal:

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/b30c6fba39fde858abcc9587315dbb27/full.jpg

Aannames zijn fataal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigfoot
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 07-05 14:56
Het Xtra Music pakket is ook erg interessant, dan heb je een hele lijst met zenders die elk een eigen thema hebben, zonder reclame of DJ's

[ Voor 10% gewijzigd door Bigfoot op 01-05-2006 09:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rimave
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 23:04
Ik gebruik mijn satelliet kastje eigenlijk bijna nooit voor de radio. Maar ik heb er wel eens radio op geluisterd en dat overtreft inderdaad radio uit de ether. Prima zuivere kwaliteir. Het vervelende alleen is dat je niet naar de radio kan luisteren en tv kan kijken tegelijk.

The only thing better than a cow, is a human. Unless you need milk. Then you really need a cow.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:03

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Heb je al een schotel, of nog niet? Als je alleen maar radio luistert, zou ik ook serieus internetstreams als alternatief overwegen :) Heb je ook aparte kastjes voor, desnoods een HTPC en je kunt vooruit :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Pagina: 1