Toon posts:

[HTML] PayPal script modificeren?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben relatief nieuw bij het maken van websites en ik beheerst HTML dan ook dusdanig minimaal dat ik de grootste moeite heb om dit stukje werkend te krijgen. Ik heb al verschillende HTML websites afgezocht die tutorials hebben voor het werken met "forms" in HTML maar ik kon er helaas niks van maken.

Situatie: Wil via PayPal donations accepteren, echter ik wil dat de donor z'n gegevens automatisch worden ingevoerd op het PayPal venster. Na het klikken op doneren worden ze doorverwezen naar de PayPal site waar ze dit zien:
Pay To: mijn@email.com
Payment For: ......
Currency: Euros
Amount: €40.00 EUR
Shipping & Handling: €0.00 EUR
Total Amount: €40.00 EUR
Ik wil dus dat de lijn "Payment For:" automatisch wordt ingevuld door mijn website, ik wil uiteindelijk dat het komt te staan als: "Payment For: forumaccount+serveraccount"

Hiervoor heb ik twee textinvoer velden gemaakt. Nu is mijn probleem dat ik ervoor moet zorgen dat hetgene dat ingevoerd wordt in deze textbalken wordt ingevoerd/gekopieërd in de PayPal HTML template en dan wel in de volgende regel:
code:
1
<input type="hidden" name="item_name"  value="forumaccount+serveraccount">

Alhier is de totale scriptje (met weizigingen voor privacy). Het geheel werkt heel goed, behalve dus mijn probleemonderwerp.

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
<form action="https://www.paypal.com/cgi-bin/webscr" target="_blank" method="post">

<input type="text" name="forumaccount" size="22" value="Forum Account Name"> 
<input type="text" name="serveraccount" size="22" value="Server Account Name">

<select name="amount">
  <option value="10">€10 // Optie 1</option>
  <option value="20">€20 // Optie 2</option>
  <option value="30">€30 // Optie 3</option>
  <option value="40">€40 // Optie 4</option>
  <option value="50">€50 // Optie 5</option>
</select>

<input type="hidden" name="cmd" value="_xclick">
<input type="hidden" name="business" value="mijn@email.com">
<input type="hidden" name="cancel_return" value="http://www.mijnwebsite.nl">
<input type="hidden" name="item_number" value="1">
<input type="hidden" name="currency_code" value="EUR">
<input type="hidden" name="tax" value="0">
<input type="hidden" name="no_shipping" value="1">
<input type="hidden" name="notify_url" value="http://www.mijnwebsite.nl">

<input type="submit" value="Donate">
<input type="reset" value="Reset">

</form>

Ik heb vanalles geprobeerd maar ik kom er maar niet uit, alvast bedankt en excuses als dit topic op wat voor manier dan ook hier niet hoort.

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 10-04-2006 23:17 ]

• Juup
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Kun je niet gewoon regel 17 vervangen door
JavaScript:
1
<input type="hidden" name="item_name"  value="Forum Account Name+Server Account Name">

?

Een wappie is iemand die gevallen is voor de (jarenlange) Russische desinformatiecampagnes.
Wantrouwen en confirmation bias doen de rest.

Verwijderd

Topicstarter
Nee sorry je begrijpt me niet,

Er zijn 2 textinvoer balken:
code:
1
2
<input type="text" name="forumaccount" size="22" value="Forum Account Name"> 
<input type="text" name="serveraccount" size="22" value="Server Account Name">

De persoon vult dus bijvoorbeeld bij de "forumaccount" balk "jantjesmit01" in.
Bij de tweede balk (de "serveraccount" balk) vult hij "ranja4life" in.

Wat ik dus wil is dat na het invoeren hiervan de paypal regel er zo uit komt te zien:
code:
1
<input type="hidden" name="item_name"  value="jantjesmit01+ranja4life">

Vervolgens drukt de persoon dan op "donate" en dan komt de PayPal website er zo uit te zien:
Pay To: mijn@email.com
Payment For: jantjesmit01+ranja4life
Currency: Euros
Amount: €40.00 EUR
Shipping & Handling: €0.00 EUR
Total Amount: €40.00 EUR
En dat is dus precies wat ik nodig heb.

[ Voor 55% gewijzigd door Verwijderd op 10-04-2006 23:24 ]

• djexplo
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21-12-2025
Waarschijnlijk werkt dat niet, want op het moment dat de browser over die regel (<input type="hidden" .... ) heen komt is Forum Accounnt Name + Serve Acount Name nog niks....

Volgens mij moet je in de <input type="text".... dingen iets inbouwen van onChange, daarna met javascript de waarden uitlezen en die dan via document.item_name.value=a+b; er in zetten

'if it looks like a duck, walks like a duck and quacks like a duck it's probably a duck'

Verwijderd

Topicstarter
Dus dan zou ik dus 2 forms moeten maken... eentje om de paypal regel te updaten en eentje om daadwerkelijk naar paypal te gaan :?.
Hoop dat ik dat voor elkaar kan krijgen, mijn skills zijn niet zo best.

• djexplo
Dus dan zou ik dus 2 forms moeten maken... eentje om de paypal regel te updaten en eentje om daadwerkelijk naar paypal te gaan
Nee 1 form is voldoende...
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
<html>
<script>
  var A=""; var B="";
  function setA(str)
  {
    A=str;
  }
  function setB(str)
  {
    B=str;
  }
  function optellen()
  {
    document.prep.T3.value=A+"+"+B;
  }
</script>

<body>
  <form method="POST" name="prep" action="a.htm">
    <p><input type="submit" value="Verzenden" name="B1"><input type="reset" value="Invoer wissen" name="B2"></p>
    <p><input type="text" name="T1" size="20" onkeyup="setA(this.value);optellen();"></p>
    <p><input type="text" name="T2" size="20" onkeyup="setB(this.value);optellen();"></p>
    <p><input type="text" name="T3" size="20"></p>
  </form>
</body>
</html>

Probeer dit maar eens!
Voer in de eerste twee een woord in!, het 3e tekstvak bevat dan de woorden bij elkaar.
Alleen jij maakt dan van het 3e tekstvak een hidden input...

[ Voor 224% gewijzigd door djexplo op 10-04-2006 23:39 ]

'if it looks like a duck, walks like a duck and quacks like a duck it's probably a duck'

Verwijderd

Topicstarter
Hey dat is inderdaad een handig scriptje :), heb je die zelf gemaakt? In ieder geval bedankt.

Ik heb er echter wel een paar vraagtekens bij, ten eerste maakt het gebruik van de functie "optellen", werkt dit wel als bijvoorbeeld een buitenlander bezoekt? Ik neem niet aan dat hun PC snapt wat "optellen" is...

Ten tweede krijg ik Active-X waarschuwingen... is dit te verhelpen? Want het scriptje werkt alleen als je expliciet de Active-X popup accepteerd.

Ten derde, hoe zou ik het beste de uitkomst van dit script kunnen laten invoeren bij:
code:
1

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 10-04-2006 23:50 ]

• djexplo
Ten eerste: Een functie mag je elke wille keurige naam geven..., dus is niet afhankelijk van taal gebruiker, idd... heb ik dit scriptje even zelf bedacht/ingetyped. Het is echt Basis, dus leer zelf eerst basis Javascript voor dat je nog meer topics opent!!

Ten tweede: Een Active-X waarschuwing krijg je als je pagina een fout in het script bevat, of te weinig andere tekst behalve de javascript is mijn ervaring. Kan je waarschijnlijk wel meer over op GoT vinden

Ten derde: Dat moet met mijn voorbeeld script geen probleem zijn, gewoon de namen wat aan passen..., en het type hidden maken ...

Ten vierde: Leer je zelf wat meer javascript, leer je zelf ook wat PHP en MySql en google veel, het kost misschien even wat moeite maar het loont wel!!!! :) , als je PHP kent kan je ook zelf bij houden wat en wie en wanneer iemand doneert etc.. ;)

[ Voor 18% gewijzigd door djexplo op 10-04-2006 23:56 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ja dat gevoel had ik zelf ook al :P, helaas heb ik op dit moment niet zoveel tijd op het moment, maar in ieder geval wel bedankt en ik zal eens kijken wat ik ervan kan bakken.

edit: WOOHOO, tis gelukt, het werkt absoluut perfect, danke schön

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 11-04-2006 00:15 ]

Pagina: 1