Stereo signaal niet goed op televisie

Pagina: 1
Acties:

• Leolinedance
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 21-02 16:47
Op een hoop televisie zenders klopt het stereogeluid bij mij niet. Dus in een film is dat niet leuk. Een vliegtuig wat bijvoorbeeld van links naar rechts gaat klinkt bij mij dus alsof het van rechs naar links gaat...Op de commerciele zenders zijn links en rechts dus omgedraaid (niet bij allemaal volgens mij), bij bepaalde zenders (the box en volgens mij nog wel meer) komt er geluid uit slechts 1 luidspreker. Bij de publieke omroepen is het wel goed. Weet iemand waar dit aan ligt? Het gaat hier over een aansluiting van Essent in de plaats Best.

Zou iemand hier misschien iets meer over kunnen vertellen? Of zijn er mensen die dezelfde klachten hebben (gehad)?

En oh ja, heb de helpdesk gesproken en die hebben er geen antwoord op. Ze hadden de vraag ook nog niet eerder gehad volgens de vrouw aan de telefoon.

• remco_k
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 11:37

remco_k

een cassettebandje was genoeg

Eerst moet je even zeker weten dat het probleem niet op de een of andere vage manier aan je TV ligt, of aan iets anders aan je installatie (kans is klein, maar je weet nooit).
Pak effe een andere TV en probeer het uit, of ga even bij je buurman op visite. Als hij hetzelfde probleem heeft, ligt het niet aan jouw iig.

Dan:
Essent bellen en netjes je klachten op een rijtje deponeren bij de storingsdienst.
Dat ze zeggen dat niemand anders erover klaagt, zou kunnen kloppen. Zoveel mensen maken zich niet druk om een verdraait stereobeeld.
Gewoon die opmerking van die domme muts negeren en zeggen dat je de klacht wilt indienen.
Wat zij er daarna mee doen, is van later zorg.

Zo heb ik ooit Casema hier in de regio het rechter kanaal van TMF aan laten sluiten en L + R van sommige zenders om laten wisselen. :-) Kostte me 1 keer een telefoontje naar de storingsdienst, 4 dagen later was het geregeld.

Alles kan stuk.

• Leolinedance
remco_k schreef op maandag 10 april 2006 @ 23:27:
Eerst moet je even zeker weten dat het probleem niet op de een of andere vage manier aan je TV ligt, of aan iets anders aan je installatie (kans is klein, maar je weet nooit).
Pak effe een andere TV en probeer het uit, of ga even bij je buurman op visite. Als hij hetzelfde probleem heeft, ligt het niet aan jouw iig.

Dan:
Essent bellen en netjes je klachten op een rijtje deponeren bij de storingsdienst.
Dat ze zeggen dat niemand anders erover klaagt, zou kunnen kloppen. Zoveel mensen maken zich niet druk om een verdraait stereobeeld.
Gewoon die opmerking van die domme muts negeren en zeggen dat je de klacht wilt indienen.
Wat zij er daarna mee doen, is van later zorg.

Zo heb ik ooit Casema hier in de regio het rechter kanaal van TMF aan laten sluiten en L + R van sommige zenders om laten wisselen. :-) Kostte me 1 keer een telefoontje naar de storingsdienst, 4 dagen later was het geregeld.
Ik weet zeker dat het niet aan de tv ligt. Heb de hele boel door een B&O dealer aan laten sluiten en heb een Denon test-cd geprobeerd. De de kanalen zijn perfect aangesloten :)

Denk dat ik toch nog maar eens een klacht in dien bij Essent. Niet dat het zo'n ramp is maar toch...ik heb nu mooie spullen en dan mag de rest ook wel goed zijn he :P

ps: Het valt me nu pas op dat het verschil in kwaliteit tussen de zenders ook erg kan verschillen, heb dit bij mijn vorige tv nooit gemerkt. Verschil tussen MTV en The Box is echt onvoorstelbaar 8)7

• remco_k
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 11:37

remco_k

een cassettebandje was genoeg

Leolinedance schreef op dinsdag 11 april 2006 @ 11:01:
[...]...
ps: Het valt me nu pas op dat het verschil in kwaliteit tussen de zenders ook erg kan verschillen, heb dit bij mijn vorige tv nooit gemerkt. Verschil tussen MTV en The Box is echt onvoorstelbaar 8)7
Klopt, en dat hoeft niet perse aan je kabelaar te liggen. MTV gebruikt wellicht iets betere audioprocessors dan The Box. (ik heb weleens ergens gehoord dat die niet verder komen dan Behringer compressortjes).
Echter, een goede links rechts verhouding, dat is iets wat je kabelaar fout kan doen.
En dat is je goed recht om daarover te klagen.

Ps:
Nog meer grove verschillen in geluid horen: fiets de radio band eens af en schakel eens heen en weer tussen je lokale omroep en een bv Radio 2.
De meeste lokale omroepen hebben de centen niet om hun geluid goed te processen, wat als resultaat een groot verschil oplevert tov andere zenders.

[ Voor 19% gewijzigd door remco_k op 11-04-2006 11:17 ]

Alles kan stuk.

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 07:13

Wildfire

Joy to the world!

Leolinedance schreef op dinsdag 11 april 2006 @ 11:01:
[...]

Ik weet zeker dat het niet aan de tv ligt. Heb de hele boel door een B&O dealer aan laten sluiten en heb een Denon test-cd geprobeerd. De de kanalen zijn perfect aangesloten :)

Denk dat ik toch nog maar eens een klacht in dien bij Essent. Niet dat het zo'n ramp is maar toch...ik heb nu mooie spullen en dan mag de rest ook wel goed zijn he :P

Probeer eerst nou maar 's een andere TV op die aansluiting. En die test-CD zegt niets, het geluid van kabel-TV komt via je TV-tuner en niet via een CD.

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

• Question Mark
  • Registratie: Mei 2003
  • Nu online

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

Ik heb precies hetzelfde (gehad) als de TS. Ook bij Essent (regio zuid-oost Friesland).

Sommige zenders hebben het stereobeeld verkeerd om. Linker en rechterkanaal zijn bij sommige zenders omgedraaid. Ik heb er nu geen last meer van, omdat ik nu digitale tv van Essent heb. De decoder is optisch op mijn reciever aangesloten. Stereobeeld is nu wel goed. Probleem zit hem dus bij Essent.

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

• Leolinedance
Wildfire schreef op dinsdag 11 april 2006 @ 11:54:
[...]

Probeer eerst nou maar 's een andere TV op die aansluiting. En die test-CD zegt niets, het geluid van kabel-TV komt via je TV-tuner en niet via een CD.
Dus jij zegt dat mijn tuner sommige kanalen omdraait. Zou wel heel apart zijn he :P

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 07:13

Wildfire

Joy to the world!

Leolinedance schreef op dinsdag 11 april 2006 @ 12:36:
[...]

Dus jij zegt dat mijn tuner sommige kanalen omdraait. Zou wel heel apart zijn he :P
Ik zeg dat het zou kunnen. De TV-tuner ontvangt het kabelsignaal en als daar het audiogedeelte steekjes laat vallen, wie weet.

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

• Leolinedance
:X
Wildfire schreef op dinsdag 11 april 2006 @ 12:40:
[...]

Ik zeg dat het zou kunnen. De TV-tuner ontvangt het kabelsignaal en als daar het audiogedeelte steekjes laat vallen, wie weet.
Ik mag toch hopen van niet bij een tv van ruim 3000 euro, waar de garantie volgens mij net vanaf is :X

• Leolinedance
Nou, mail is eruit. Zodra ik iets hoor post ik het :)
Pagina: 1