Toon posts:

bearshare etc

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo Tweakers,

Ik heb een vraag misschien dat dit al beantwoord is (en of dit het goede forum is voor deze vraag) maar ik stel hem nogmaals: Ik zit hier in mijn studenten huis en heb enorm last van mijn huisgenoten die continu aan het downloaden zijn met bearshare en andere p2p progries, is het mogelijk om dit te blokken in de router?? Eventueel zou ik ze ook mogelijk zijn om te cappen (hoe?!)
Ik maak gebruik van een E-tech router...

als jullie me kunnen helpen zou dat fantastisch zijn!!

groeten

• Mint
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 14-04 14:43
Welke router gebruik je precies?

Misschien kun je de poorten voor deze p2p programma's dichtgooien zodat ze in ieder geval de hele verbinding niet meer leeg kunnen slurpen.

• enveekaa
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 14-04 22:04
Wie betaald de lijn? Wie is er verantwoordelijk voor?

Verder verschilt het per router of je al dan niet kan cappen en / of blokkeren.

• usgaap
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 12-04 16:56
Ikzelf heb ook een E-tech router, alhoewel dat in dit geval weinig uitmaakt. Ze kennen bijna allemaal dezelfde specificaties. Ik ben zelf ook op zoek naar zo'n "mogelijke" oplossing maar van wat ik tot nu toe gevonden heb is dat alleen mogelijk in Linux.

Aan jouw vraag te zien en het antwoord eronder zou je eens naar http://192.168.1.1 kunnen surfen, de passwords intypen en kijken onder Virtual Server of er poorten openstaan. Zo nee, dan is de snelheid van jouw huisgenoten al niet optimaal :9

Verder zou het beter (zie antwoord hierboven) zijn als je afspraken maakt met jouw huisgenoten, in bijna alle P2P-clients is het mogelijk een maximum en minimum download snelheid in te voeren, één die het voor jou ook nog mogelijk maakt te internetten.

• Jazco2nd
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10-04 14:41
Als er zoveel gedownload kan worden via p2p programma's als Bearshare wil dat dus zeggen dat de poorten correct geforward zijn (weinig p2p apps hebben upnp)? Maarja forwarden kan maar naar 1 pc.

Best kans dat het dus maar 1 persoon is die zoveel download.
Als de porten niet (correct) geforward worden (dat staat dus onder Virtual Server) lijkt het me heel sterk dat p2p programma's voor zoveel downloadverkeer zorgen.

ik weet van de Asus wl-500g router dat je per client snelheidslimiet kan instellen... pcies wat jij wil denk ik?

[ Voor 19% gewijzigd door Jazco2nd op 10-04-2006 22:49 ]

• Daimanta
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 23-10-2025
Aan jouw vraag te zien en het antwoord eronder zou je eens naar http://192.168.1.1 kunnen surfen, de passwords intypen en kijken onder Virtual Server of er poorten openstaan. Zo nee, dan is de snelheid van jouw huisgenoten al niet optimaal :9
Ik neem aan dat je 192.168.2.1 bedoelt?

• objectief2
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 12-01 14:22
Bekend probleem bij meerdere gebruikers op 1 verbinding helaas ;) Ik vermoed dat ze naast een full downloadspeed ook een fullupload hebben en dat is zo ongeveer nog meer funest.

Softwarematig kun je op elke pc Netlimiter installeren en aanvinken dat de upload beperkt dient te worden. De duurdere routers hebben Traffic Shaping waarmee je dit hardwarematig kunt beperken

• Icey
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 14-04 09:34
Daimanta schreef op maandag 10 april 2006 @ 22:48:
Hangt af van de router, soms is het 10.0.0.138, 192.168.1.1, 192.168.2.1, 192.168.0.1, 192.168.0.153 en alles wat daartussen ligt ;).

Persoonlijk zou ik eerst eventjes in overleg treden voordat je de contactgestoorde huisgenoot gaat uithangen. Leg uit dat het niet leuk is 3 minuten naar een leeg scherm te staren voordat er wat gebeurd. Vraag of je anders het aantal connecties wat kan verlagen.

• usgaap
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 12-04 16:56
Icey schreef op maandag 10 april 2006 @ 22:52:
[...]

Hangt af van de router, soms is het 10.0.0.138, 192.168.1.1, 192.168.2.1, 192.168.0.1, 192.168.0.153 en alles wat daartussen ligt ;).

Persoonlijk zou ik eerst eventjes in overleg treden voordat je de contactgestoorde huisgenoot gaat uithangen. Leg uit dat het niet leuk is 3 minuten naar een leeg scherm te staren voordat er wat gebeurd. Vraag of je anders het aantal connecties wat kan verlagen.
I'm with Icey. Probeer eerst eens je probleem voor te leggen voordat je hun internetsnelheid gaat afknijpen.
Ik was vergeten dat het ook een ander adres kon zijn maar bij mijn E-Tech router is het dus http://192.168.1.1

• Cpt.Morgan
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-11-2025
Jazco2nd schreef op maandag 10 april 2006 @ 22:48:
Als er zoveel gedownload kan worden via p2p programma's als Bearshare wil dat dus zeggen dat de poorten correct geforward zijn (weinig p2p apps hebben upnp)? Maarja forwarden kan maar naar 1 pc.
Natuurlijk kun je wel naar meerdere PCs forwarden, zolang je maar een verschillende port(-range) per PC gebruikt.

Maar ik ben het met de anderen hier eens dat je beter eens kunt overleggen met je huisgenoten over mogelijk oplossingen. Tenzij jij degene bent die de verbinding betaald en onderhoud, dan snap ik dat je zelf 'voorrang' zou willen hebben..

• kamerplant
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Overleg lijkt mij inderdaad hetgeen wat je als eerste zou moeten proberen. :P

De meeste standaard adsl routertjes bieden helaas geen mogelijkheid voor traffic managment (waarom eigenlijk, iedere p2p gebruiker heeft toch dit probleem? :?). Indien de Linux of Netlimiter mogelijkheden geen optie zijn zou je kunnen kijken of de router mogelijkheden heeft DNS records te veranderen, en op zo'n manier kunnen voorkomen dat de gebruiker kan connecten met de BearShare server. :)

🌞🍃

Verwijderd

Topicstarter
idd overleggen heb al de upload geheel uitgeschakeld op hun pc's, maar ze blijven downloaden... ik heb een 5000 kbit lijntje die ik overigens zelf betaal :P !
Maar dan als er dan 3 huisgenoten ook nog eens zitten te webcammen etc.. dus misschien is het handig als ik ze allemaal evenredig kan cappen dan is het het eerlijkst maar volgens mij kan dat niet met mijn eenvoudige router...
tevens mijn Ip van mijn router is 192.168.1.1 ;)

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 11-04-2006 00:12 ]

• Jazco2nd
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10-04 14:41
Misschien een andere router overwegen...
De asus 500g kost volgens mij minder dan 60 euro...
je hebt wel de gemodde firmware nodig, die doet het prima. Dan krijg je een Management menuitem erbij.
Pagina: 1