kan geen draadloos netwerk ontvangen

Pagina: 1
Acties:

• iwp
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 27-06-2023
Hallo mensen,

Ik ben bij mijn vriendin thuis een draadloos netwerk aan het leggen. Daarvoor gebruik ik een E-tech WLRT03 rooter en een 802.11b WLAN PCI kaartje waarvan ik het merk niet weet. Bijna alles doet het. Mijn laptop kan een draadloze verbinding maken met de rooter. De computer op zolder is verbonden met een netwerk kabel. Alleen de computer met het PCI kaartje kan geen draadloos netwerk vinden. Hoewel mijn laptop hem met bijna volle sterkte kan ontvangen.
Als ik het zelfde PCI kaartje in mijn computer thuis stopt dan ontvangt hij wel het draadloze netwerk van mij thuis.
Weet iemand waarom ik geen draadloos netwerk ontvang bij mijn vriendin thuis?

Al vast bedankt.

• bolluserectus
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 25-04-2025
Welkom bij Opslagmedia & I/O Controllers!

Actions speak louder than words

• John2B
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 01-03 16:45

John2B

I Love RAID5..!!

Kan het zijn dat de E-tech WLRT03 op een kanaal staat hoger dan 11, waarschijnlijk kan je WLAN PCI kaartje dit niet ontvangen. Zet de E-tech eens op 11 of lager en propeer het dan nog eens.

A friendship founded on business is better than a business founded on friendship

• iwp
John2B schreef op maandag 10 april 2006 @ 22:31:
Kan het zijn dat de E-tech WLRT03 op een kanaal staat hoger dan 11, waarschijnlijk kan je WLAN PCI kaartje dit niet ontvangen. Zet de E-tech eens op 11 of lager en propeer het dan nog eens.
dan zou mijn laptop hem toch ook niet kunnen ontvangen?

• John2B

John2B

I Love RAID5..!!

Ik heb je verhaal eens drie keer gelezen, nu begrijp ik het pas "denk ik"

Waar staat die PC dan in huis t.o.v. de router, wel binnen bereik?

(ik heb zelf ook een laptop met standaard WIFI, nu begrijp dat je dat kaartje in je laptop hebt gedaan om te testen, en dat kwam niet duidelijk over.

[ Voor 108% gewijzigd door John2B op 10-04-2006 22:47 ]

A friendship founded on business is better than a business founded on friendship

• iwp
John2B schreef op maandag 10 april 2006 @ 22:40:
[...]

Heb je thuis dan diezelfde E-tech WLRT03 router, en in je laptop hetzelfde 802.11b WLAN PCI kaartje.

Zo ja, staat die router thuis dan op 11 of lager.

zo nee, staat die andere router thuis dan 11 of lager?
Thuis staat het op 1. mijn laptop kan thuis en bij mijn vriendin het netwerk ontvangen.

• John2B

John2B

I Love RAID5..!!

Waar zit dat kaartje in je PC, in een PCI slot aan de achterzijde?

• iwp
John2B schreef op maandag 10 april 2006 @ 22:48:
Waar zit dat kaartje in je PC, in een PCI slot aan de achtzijde?
Ja, het zit in een PCI slot. Ik heb hem ook in verschillende sloten geprobeerd.

• John2B

John2B

I Love RAID5..!!

ZOu het kunnen zijn dat de hele PC als scherm het signaal tegen houdt, misschien eens de PC draaien en kijken of die dan de router vindt?

• iwp
John2B schreef op maandag 10 april 2006 @ 22:54:
ZOu het kunnen zijn dat de hele PC als scherm het signaal tegen houdt, misschien eens de PC draaien en kijken of die dan de router vindt?
nee, dat helpt ook niet

• naftebakje
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 12-04 10:17
Ik heb hetzelfde al gehad bij mijn broer, de case staat op zijn bureau, waardoor zijn scherm vlak naast de achterkant (waar die antenne zit) staat. Schuiven met de boel, en door het scherm 5cm te verplaatsen heeft ie nu perfect bereik.

Dus ga eens aan de gang, zet networkstumbler (of een ander progje dat de ontvangststerkte van draadloze netwerken toont) aan, en schuif alles in het rond tot je goeie ontvangst hebt. Voor de zekerheid kan je ook eerst de PC vlak naast de router zetten, dan ben je zeker dat alles goed geconfigureerd is (als ie netjes verbinding krijgt).

[ Voor 16% gewijzigd door naftebakje op 10-04-2006 23:07 ]

Als de boer zijn koeien kust, zijn ze jarig wees gerust. Varkens op een landingsbaan, leiden nooit een lang bestaan. Als de boer zich met stront wast, zijn zijn hersens aangetast. Als het hooi is in de schuur, zit het wijf bij den gebuur.

• Resistor
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

Resistor

Niet meggeren!

Kan je überhaupt wel een netwerk vinden met een scanprogje als netstumbler? (wat naftebakje zegt dus)
Zo nee, dan zou ik eens proberen het kaartje opnieuw te installeren.

En de computer vlak naast de zender zetten zou ik niet doen, 1m er tussen lijkt mij iets beter.

En anders een antenne met een stuk draad er aan (waardoor je de antenne een iets andere plek kan geven).

What will end humanity? Artificial intelligence or natural stupidity?

• iwp
ik ga vandaag al jullie idëen eens uitproberen. alleen ik denk niet dat het aan het ontvangst licht maar dat de rooter en de pci kaart niet compettebel zijn

• Mishmash
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 13-12-2023
9 van de 10 routers en pci kaarten zijn compatible met elkaar. Welk OS staat er op die pc die geen netwerk kan vinden?

• ecageman
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 16-03 20:55
Wellicht dat je router nu geen 802.11b toelaat/gebruikt, maar alleen 802.11g? Dit is vaak ook een instelling in de router. Vaak kun je instellen op gebruik van alleen b, alleen g of gemixt.

AMD Athlon 2800+, MSI K7N2Delta-L, 1024MB PC3200, SB Audigy2, XFX GF4MX440, BenQ DVD+-RW, NEC 1300A DVD+-RW, 2x WD 120GB 8mb, 2x Maxtor 250GB, Chenbro Gaming Bomb, Tagan 480W, 17" Iiyama monitor

• iwp
ik ben vandaag weer bij mijn vriendin geweest om te kijken of ik het probleem kon verhelpen. Ik had de rooter van ons thuis meegenomen en deze tijdelijk aangesloten. De rooter van mijn thuis werd zonder problemen gevonden. het gekken was dat toen ik weer de rooter maarmee ik problemen had terug aansloot, deze ook werd gevonden.
Ik heb de computer meer de malen opnieuw gestart en alles doet het.
Ik snap er nik van. ik heb niks aan de instellingen van de pci kaart en de rooter gedaan. ook heb ik mijn computer of de rooter niet verplaatst. het probleem heeft zich zelf opgelost. :? :?

• naftebakje
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 12-04 10:17
Dat is de magie van PC's. Soms lossen ze stiekem het probleem zelf op.

Als de boer zijn koeien kust, zijn ze jarig wees gerust. Varkens op een landingsbaan, leiden nooit een lang bestaan. Als de boer zich met stront wast, zijn zijn hersens aangetast. Als het hooi is in de schuur, zit het wijf bij den gebuur.

• bartvl
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 09:04

bartvl

Vlieg! Kan ik niet. Te laat...

iwp schreef op dinsdag 11 april 2006 @ 22:19:
...het probleem heeft zich zelf opgelost. :? :?
Welkom in de wereld van de computers. Dit heb ik ook nog al eens, en meestal baal ik er wel van, aangezien je niet/nooit te weten krijgt wat nou de oorzaak was.

Life is not about specs, it is about joy!

• iwp
iig alles doet het, en ik ben weer blij. hopen dat het netwerk het blijft doen.

• AllSeeyinEye
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 12-04 11:24

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

Probleem opgelost = :)

Rooter = :( Je bent wel consequent; op school zou het maar 1 maal fout gerekend worden (herhaalfout). Helaas begreep je ondanks de tip van MishMash:
9 van de 10 routers en pci kaarten
niet dat een rooter gespeld wordt als router.

Jammer, maar we gaan er vanuit dat in het vervolg er in jouw berichten 'router' staat. O-) (of toch }) ??)

edit: typo

[ Voor 6% gewijzigd door AllSeeyinEye op 11-04-2006 22:36 ]

EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+

• iwp
router :)
Pagina: 1