Toon posts:

HELP! muis zit vast in de rand van scherm

Pagina: 1
Acties:
  • 857 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Probleem:

bij het opstarten staat de "pointer" in het midden, vanaf ik de muis beweeg gaat hij vanzelf naar de rechter-rand van het scherm & blijft daar vast zitten (ik kan enkel omhoog & omlaag, niet naar links / rechts (tis een silvercrest van bij de Lidle, maar een oude muis heeft hetzelfde).

Ik heb systeemherstel, reinstall drivers geprobeerd, maar geen succes :(

geen nieuwe programma's geïnstalleerd trouwens.

Hopelijk weten jullie meer raad. Alvast bedankt voor tips!

• OfNoAvail
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 10:21

OfNoAvail

Beter een half gezegde...

PC schuin houden....?

Kun je checken op spyware? Werkt toetsenbord nog wel?

• Entity
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 20:19

Entity

9000rpm

-nevermind-

[ Voor 84% gewijzigd door Entity op 10-04-2006 22:15 ]

• kamerplant
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Boot eens van een Knoppix CDtje om uit te sluiten dat het geen software probleempje (virus ofzo?) is :P. Doet hij het onder Knoppix ook niet goed.. tsja, succes met troubleshooten :+

🌞🍃

Verwijderd

Topicstarter
toetsenbord werkt wel.

pc schuin houden? :p

kga direct eens laten checken op spyware via hitmanpro.

alvast bedankt voor de vlugge reacties!

• Card Nox
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 18:28
Hitman Pro is praktisch spyware.

Het word iig veel afgeraden.

Ik gebruik zelf Ad-Adware en SpyBot S&D [plus nog wat andere dingen] maar deze twee werken goed samen en heb nooit last van spyware [klopt meteen even af ;)]

• Pendora
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 19:19
Heb je misschien een draadloze muis?
Zo ja controleer de battarijen eens

• TheovdS
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 10-12 08:01
Card Nox schreef op maandag 10 april 2006 @ 22:20:

Ik gebruik zelf Ad-Adware en SpyBot S&D [plus nog wat andere dingen] maar deze twee werken goed samen en heb nooit last van spyware [klopt meteen even af ;)]
Bron? Hoe kom j erbij dat HMP spyware is :?

Ik gebruik het zelf naar volle tevredenheid
In HMP zit trouwens ook Ad-Adware en SpyBot S&D ;)

edit:

* TheovdS zwaait naar Guardian Angel :w

[ Voor 11% gewijzigd door TheovdS op 10-04-2006 22:31 ]

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

Card Nox schreef op maandag 10 april 2006 @ 22:20:

Zou je hiervan de bron kunnen geven?

ARME AOW’er

• Bozozo
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 20-02 16:10

Bozozo

Your ad here?

Volgens mij is Hitman Pro zelfs een maaksel van een Tweaker... en dus onfeilbaar :P

Over dat muisprobleem... tja, klote :P
Misschien zit er ergens een Mouse Calibration functie in windows? Om een bias voltage te compenseren zegmaar.

TabCinema : NiftySplit

• kamerplant
  • Niet online
Goh, ik heb een keer iemand Hitman pro zien installeren. Dat ding installeert 30 spyware scanners waarvan sommige nogal twijfelachtig overkomen. Bij een reeds redelijk schone PC doet HMP echt meer schade aan dan dat het goed doet :o
Uit tests is gebleken dat Microsoft AntiSpyware overduidelijk de beste spyware detectie heeft :).

Maarja, wie zegt dat dit muis probleem door spyware veroorzaakt wordt 8)7

🌞🍃

• Jazco2nd
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 22-12 21:49
Datafeest schreef op maandag 10 april 2006 @ 23:01:
Goh, ik heb een keer iemand Hitman pro zien installeren. Dat ding installeert 30 spyware scanners waarvan sommige nogal twijfelachtig overkomen. Bij een reeds redelijk schone PC doet HMP echt meer schade aan dan dat het goed doet :o
Uit tests is gebleken dat Microsoft AntiSpyware overduidelijk de beste spyware detectie heeft :).

Maarja, wie zegt dat dit muis probleem door spyware veroorzaakt wordt 8)7
Dat overduidelijk valt best mee. Bovendien was dat een test van de Consumentenbond, Cb en pcsoftware vind ik niet samengaan. Huishoudelijke apparatuur en elektronica ok, maar voor computerstuff moet je niet bij de Bond zijn.

en 30 scanners? Twijfelachtig?
  • Ad-Aware SE 1.06 Personal (Freeware), Plus en Professional Lavasoft
  • Spybot Search & Destroy 1.4 Freeware PepiMK
  • Spy Sweeper 3, 4 en 4.5 (1 Probeerversie en abonnementsversie Webroot
  • Spyware Doctor 3.5 Lite versie en abonnementsversie PC Tools
  • CWShredder 2.19 Freeware InterMute
  • SpywareBlaster 3.5.1 Freeware Javacool Software
  • Spyware Block List Freeware SpywareGuide
  • NOD32 Antivirus 2.5 Probeerversie en abonnementsversie NOD32 Nederland
  • Sysclean Package Freeware Trend Micro
heb de patches weggelaten in deze lijst

Ik heb alleen de Freeware scanners geselecteerd, dus geen Spysweeper en geen Nod32 (je hebt natuurlijk al een antivirus).
Doet het prima hoor.
Kun je even aangeven welke twijfelachtig zijn?

ONtopic : misschien helpt het als je het stuurprogramma van de muis verwijderd en de pc opnieuw opstart (wordt hij vanzelf weer geinstalleerd). als het een touchpad (laptop) is, bij oude laptops kan dat gebeuren, is het touchpad beetje oud... heb ik ook met een oude laptop. Een externe muis is dan de oplossing.

[ Voor 17% gewijzigd door Jazco2nd op 10-04-2006 23:11 ]

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Bozozo schreef op maandag 10 april 2006 @ 22:34:
Volgens mij is Hitman Pro zelfs een maaksel van een Tweaker... en dus onfeilbaar :P

Over dat muisprobleem... tja, klote :P
Misschien zit er ergens een Mouse Calibration functie in windows? Om een bias voltage te compenseren zegmaar.
Hitman Pro - Ultimate Spyware Removal Tool

Iperf

• kamerplant
  • Niet online
Jazco2nd schreef op maandag 10 april 2006 @ 23:07:
[...]

Dat overduidelijk valt best mee. Bovendien was dat een test van de Consumentenbond, Cb en pcsoftware vind ik niet samengaan. Huishoudelijke apparatuur en elektronica ok, maar voor computerstuff moet je niet bij de Bond zijn.
* kamerplant eensch is :P
Ik weet niet meer waar de test vandaan kwam die ik zag. :P
en 30 scanners? Twijfelachtig?
  • Ad-Aware SE 1.06 Personal (Freeware), Plus en Professional Lavasoft
  • Spybot Search & Destroy 1.4 Freeware PepiMK
  • Spy Sweeper 3, 4 en 4.5 (1 Probeerversie en abonnementsversie Webroot
  • Spyware Doctor 3.5 Lite versie en abonnementsversie PC Tools
  • CWShredder 2.19 Freeware InterMute
  • SpywareBlaster 3.5.1 Freeware Javacool Software
  • JScript Patch 1.01 Freeware eEye Digital Security
  • Flash Player security upgrade Freeware Adobe Systems
  • WMF Security Update (KB912919) Freeware Microsoft
  • Spyware Block List Freeware SpywareGuide
  • NOD32 Antivirus 2.5 Probeerversie en abonnementsversie NOD32 Nederland
  • Sysclean Package Freeware Trend Micro
Ik heb alleen de Freeware scanners geselecteerd, dus geen Spysweeper en geen Nod32 (je hebt natuurlijk al een antivirus).
Doet het prima hoor.
Kun je even aangeven welke twijfelachtig zijn?
Nee, kan ik niet :+. Ik zag een aantal "Trail version - buy online now" popups voorbij komen en kreeg daar een beetje jeuk van :X Feit is dat iedere losse applicatie zijn eigen bestanden op de computer installeert, tijdens het uninstallen blijft er altijd wat achter. Normaal gesproken is dat niet zo'n ramp, maar nu installeer je 'eventjes' een pakket die tig andere dingen installeerd, is het middel dan niet erger dan de kwaal? Is het dan niet slimmer om gewoon één goed programma te installeren? ;) De meeste spyware komt juist binnen omdat de gebruiker allerlei meuk en ellende installeerd, je wilt de spyware verwijderen en wat doe je: Je installeerd eventjes 30 spyware programma's.
Het is een persoonlijke keuze/menig :), en deze discussie is zwaar offtopic. Mijn spijt :P

[ Voor 4% gewijzigd door kamerplant op 10-04-2006 23:20 ]

🌞🍃

• the_stickie
  • Laatst online: 14-09 11:46
Datafeest schreef op maandag 10 april 2006 @ 23:18:
[...]

* the_stickie eensch is :P
Ik weet niet meer waar de test vandaan kwam die ik zag. :P

[...]

Nee, kan ik niet :+. Ik zag een aantal "Trail version - buy online now" popups voorbij komen en kreeg daar een beetje jeuk van :X Feit is dat iedere losse applicatie zijn eigen bestanden op de computer installeert, tijdens het uninstallen blijft er altijd wat achter. Normaal gesproken is dat niet zo'n ramp, maar nu installeer je 'eventjes' een pakket die tig andere dingen installeerd, is het middel dan niet erger dan de kwaal? Is het dan niet slimmer om gewoon één goed programma te installeren? ;) De meeste spyware komt juist binnen omdat de gebruiker allerlei meuk en ellende installeerd, je wilt de spyware verwijderen en wat doe je: Je installeerd eventjes 30 spyware programma's.
Het is een persoonlijke keuze/menig :), en deze discussie is zwaar offtopic. Mijn spijt :P
Laat ons het erop houden dat Hitman pro een quick'n dirty way is ;)

Maar dat lost TS's probleem niet op B) Het zou me verbazen als dit door virus of spyware veroorzaakt wordt. Om software problemen compleet uit te sluiten, zou je eens kunnen booten met een of andere bootflop met muisdrivers (dos, of zo'n knoppix geval).
Als ie het dan nog doet heb je een probleem :P Dan zou ik toch nog een keer met een andere muis proberen (is dat ding btw usb? ps/2? serieel?) en een andere interface. (eens een usb muis probere ipv ps/2).

[ Voor 3% gewijzigd door the_stickie op 10-04-2006 23:27 ]

Pagina: 1