Toon posts:

[XP] Sommige Fn combinaties werken niet meer na upgrade OS*

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Onlang heb ik een Dell Latitude CPx h500GT weten te bemachtigen, en die wilde ik uiteraard een beetje upgraden. Aangezien er nog Windows '95 (op een computer uit 2000) op geïnstalleerd stond heb ik geupgrade naar Windows XP pro. Tot zo ver ging het allemaal goed.

Na installatie bleek dat sommige Fn combinaties niet meer werken. Fn + esc, helderheids- en contrastinstellingen lijken te werken, maar ik kan niet meer direct de BIOS setup in (Fn + f1), de batterijstatus bekijken (ook in de BIOS), en ik kan geen HD spindown meer doen (soms ook handig).

Ik heb al best een hoop gezocht, maar ik kan nergens vinden of, en hoe ik deze funties weer terug krijg. Het lijkt geen hardwareprobleem te zijn, aangezien sommige functies het doen, en het probleem ook ontstond na een softwareupgrade. De drivers beschikbaar voor mijn systeem op de Dell website verhelpen het probleem niet. Er lijkt een oplossing voor te zijn (QuickSet), maar dat werkt alleen op nieuwere systemen.

Ik heb niet de laatste BIOS versie, maar ik kan in de fixlists niets terugvinden over deze functie, en ik doe het liefst alleen een BIOS upgrade als het niet anders kan (en als ik weet dat het helpt).

Weet iemand hoe ik dit probleem kan verhelpen?

Edit: Sorry, tag vergeten in titel. Ik weet het, n00b.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 10-04-2006 22:14 ]

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Zoals je zelf ook al zegt - dit zijn functies met een software koppeling. Ik ben bang dat een aantal features gewoon niet meer werken onder Windows XP, is XP bijvoorbeeld een ondersteund OS uit vanuit Dell? :)

[ Voor 4% gewijzigd door elevator op 10-04-2006 23:23 ]

Verwijderd

Topicstarter
Nou ja, er is een list van downloads voor mijn model en Windows XP, dus dan lijkt het mij toch dat Dell het okay vindt om dat OS op dat systeem te draaien.

Voor de nieuwere modellen is er iets wat Quickset heet dat precies dit schijnt te fixen, maar dat bestaat niet voor mijn model, en de versie voor nieuwe modellen werkt helaas niet op mijn systeem.