Probleem 1:
ADSL <- Wired -> Router <- Wired -> PC1 <- WiFi -> PC2 <- Wired -> PC3
PC 1 heeft dus 2 NIC's > een voor het Adsl signaal en 1 voor de WiFi verbindingen tussen PC2
PC 2 heeft dus 2 NIC's > een voor de verbinding tussen PC3 en 1 voor de WiFi Verbinding Tussen PC1
PC 3 heeft dus 1 NIC > een voor de verbinding tussen PC2
Mijn ADSL verbinding komt binnen op PC 1 op een 100/10 Netwerkkaart.
In PC1 zit ook een WiFi kaart. Deze kan wel vrolijk netwerken en bestandjes overzetten maar
ik kan niet internetten via PC2. De verbinding tussen PC1 en PC2 komt tot stand via AD-HOC.
Hoe krijg ik internet werkend op PC2?
Probleem 2:
Het is nu ook de bedoeling dat PC3 gevonden kan worden in het netwerk zodat ik via
PC1 direct bestanden op PC3 kan zetten. Ook moet er op PC3 geïnternet kunnen worden.
Als iemand voorgebakken TCP/IP instellingen heeft zou dat mooi zijn.
ADSL <- Wired -> Router <- Wired -> PC1 <- WiFi -> PC2 <- Wired -> PC3
PC 1 heeft dus 2 NIC's > een voor het Adsl signaal en 1 voor de WiFi verbindingen tussen PC2
PC 2 heeft dus 2 NIC's > een voor de verbinding tussen PC3 en 1 voor de WiFi Verbinding Tussen PC1
PC 3 heeft dus 1 NIC > een voor de verbinding tussen PC2
Mijn ADSL verbinding komt binnen op PC 1 op een 100/10 Netwerkkaart.
In PC1 zit ook een WiFi kaart. Deze kan wel vrolijk netwerken en bestandjes overzetten maar
ik kan niet internetten via PC2. De verbinding tussen PC1 en PC2 komt tot stand via AD-HOC.
Hoe krijg ik internet werkend op PC2?
Probleem 2:
Het is nu ook de bedoeling dat PC3 gevonden kan worden in het netwerk zodat ik via
PC1 direct bestanden op PC3 kan zetten. Ook moet er op PC3 geïnternet kunnen worden.
Als iemand voorgebakken TCP/IP instellingen heeft zou dat mooi zijn.