Toon posts:

Ik zit muurvast met een Netwerk creëren

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Probleem 1:

ADSL <- Wired -> Router <- Wired -> PC1 <- WiFi -> PC2 <- Wired -> PC3

PC 1 heeft dus 2 NIC's > een voor het Adsl signaal en 1 voor de WiFi verbindingen tussen PC2
PC 2 heeft dus 2 NIC's > een voor de verbinding tussen PC3 en 1 voor de WiFi Verbinding Tussen PC1
PC 3 heeft dus 1 NIC > een voor de verbinding tussen PC2

Mijn ADSL verbinding komt binnen op PC 1 op een 100/10 Netwerkkaart.
In PC1 zit ook een WiFi kaart. Deze kan wel vrolijk netwerken en bestandjes overzetten maar
ik kan niet internetten via PC2. De verbinding tussen PC1 en PC2 komt tot stand via AD-HOC.
Hoe krijg ik internet werkend op PC2?

Probleem 2:

Het is nu ook de bedoeling dat PC3 gevonden kan worden in het netwerk zodat ik via
PC1 direct bestanden op PC3 kan zetten. Ook moet er op PC3 geïnternet kunnen worden.

Als iemand voorgebakken TCP/IP instellingen heeft zou dat mooi zijn.

• Obliterator
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 30-03 13:50
Als je windows gebruikt moet je eens kijken naar Internet connection sharing. Staat vast wel iets over in de faq. Je kunt misschien makkelijker je router vervangen door een router met meerdere poorten EN wireless. Dan kan elke PC internetten zonder dat een andere PC aan hoeft te staan.

• Schapie
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 19-02-2025

Schapie

Bleh...

Je zou netwerk bruggen kunnen maken tussen je NIC's.
Dit doe je als volgt:

Ga naar netwerkverbindingen > selecteer de twee NIC's > rechtermuisknop 'Verbindingsbrug maken'.
Dit doe je dus op PC1 en PC2. Als het goed is zou het dan moeten werken mits de rest van je TCP/IP instellingen goed staan.

Is het overigens niet makkelijker om een switch tegebruiken icm met een AP?

Je kan idd ook kijken naar ICS maar dat werkt op een net iets andere manier en heeft denk ik hier niet de voorkeur. Tenminste op PC1 zou je het kunnen gebruiken maar op PC2 is het niet praktisch als je ook bestanden wilt delen tussen PC1 en PC2 en 3.

[ Voor 29% gewijzigd door Schapie op 10-04-2006 22:09 ]

No signature found

• DeZwarteKip
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
zoals Obliterator al zegt... ik zou dar Router voor eentje vervangen die ook wireless ondersteund. Dan is je probleem al zo goed als opgelost... standaard dhcp'tje desnoods, en draaien die hap.

Verwijderd

alle 3 de pc's op het zelfde subnet houden en defaultgateway instellen zodat een goede routering onstaat zodat wireless en fixed niet doormekaar brabbelen.

je WIFI en je nic's bridgen op pc 1 en 2 zou de truc ook moeten doen

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 11-04-2006 10:03 ]

Verwijderd

Topicstarter
ok ik heb vandaag even research gedaan.

is deze opstelling makkelijker op te stellen met Sygate,Winroute,Wingate of Winproxy?

• Brede P
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08-01 14:43
Ik zou absoluut niet voor deze opstelling gaan.
Op het moment dat PC2 uit staat, komt PC3 al niet meer online.
Als PC1 uit staat, komen PC2 en PC3 niet online.
Gewoon een wireless routertje kopen, ben je van al het gezeik af, zijn de machines ook niet meer afhankelijk van elkaar voor internetten. Machines instellen op DHCP, en ze kunnen elkaar ook meteen vinden in het netwerk (tenminste, binnen dezelfde werkgroep is dan nog wel makkelijk, niet noodzakelijk trouwens).

Verwijderd

Topicstarter
PC1 staat altijd aan en PC3 hoeft allen maar online te zijn als ik er bestanden op zet via PC2 en via een home theather prog de informatie over de film download op imdb.com

• MrDummy
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 25-07-2025

MrDummy

Nog steeds gek op anime...

Afbeeldingslocatie: http://mrdummy.net/zooi/got/netwerk1.png
Jouw configuratie. Geen mooi netwerk, omdat PC3 afhankelijk is van PC2 en er speciaal in PC2 ingesteld worden om internet ook te kunnen doorgeven. PC2 MOET aan voor PC3.
Kortom, geen slimme opzet.

Afbeeldingslocatie: http://mrdummy.net/zooi/got/netwerk2.png
Als PC2 en 3 ver staan en kabels teveel gedoe is, dan is Accespoint erbij doen handig idee voor signaal naar beide computers. Alle computers krijgen internet en kunnen met elkaar communiceren.
PC1 zit vlakbij en kan voldoen met de kabel. Tenminste, de router moet dat allemaal doen! DHCP aanzetten in router indien nodig, of handmatig eigen ip adres instellen als je weet hoe het moet.
Heeft router maar 1 poort? Zet dan kleine switch ertussen.

Afbeeldingslocatie: http://mrdummy.net/zooi/got/netwerk3.png
Zelfde opstelling, maar dan met router met ingebouwde wireless gedeelte. Deze opstelling komt vaak voor.

Afbeeldingslocatie: http://mrdummy.net/zooi/got/netwerk4.png
Deze opstelling is sneller en zonder storingen. Je hebt geen last van traagheid door WiFi. Je moet wel kabels trekken door huis. De router kan eigen switch hebben, maar als je 1 poorts router hebt, dan kun je switch even tussen zetten. Makkelijk zo.

Afbeeldingslocatie: http://mrdummy.net/zooi/got/netwerk5.png
En deze is erg bekende opstelling bij velen. Dat heb ik hier ook. PC3 is vaak laptop om mobiel te blijven, de overige computers die niet verplaatst worden (kantoor / andere kamers) worden dan bekabeld voor snelle overdracht.

Zoals je kan zien is jouw opstelling in startpost gewoon niet handig. Eigenlijk heb je niet gezegd waar de computers staan. Allemaal in 1 huis? Of bij je buren? Of....?
Waar staan de computers dus en hoe ver staan ze uit elkaar? Dat is allemaal afhankelijk hoe netwerk eruit gaan zien en hoe het in elkaar gezet wordt.

• aZuL2001
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 31-01 11:11
offtopic:
lof voor je afbeeldingen. Dat maakt het voor veel leken veel duidelijker lijkt me.

Veel duidelijker kan het imho niet.
In combinatie met de FAQ moet je zo een heel eind kunnen komen.

Abort, Retry, Quake ???

Verwijderd

Topicstarter
Ok ik heb jullie tips bekeken en ben aan de slag geweest met uitkomst :)
het is me gelukt om internet aan de gang te krijgen op PC2. om nu internet
op PC3 aan de praat te krijgen is het dan alleen een kwestie van netwerk bridge op de 2 NIC's
op PC2?

• MrDummy
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 25-07-2025

MrDummy

Nog steeds gek op anime...

Verwijderd schreef op woensdag 12 april 2006 @ 15:13:het is me gelukt om internet aan de gang te krijgen op PC2. om nu internet op PC3 aan de praat te krijgen is het dan alleen een kwestie van netwerk bridge op de 2 NIC's op PC2?
Blijft het nog steeds geheim waar de computers staan? :X

Als je alleen maar over A gaat op B, C doet zo via B, C wil met A praten... zo kom je niks uit.
Ik zeg echt: de locaties van pc's bepalen ook hoe netwerk eruit gaat zien.

Waar is PC1, waar is PC2 en waar is PC3? Ik heb zo anders gevoel dat je jezelf onnodig moeilijk maakt. Staat het allemaal in 1 huis, dan kan je 1 van de betere oplossingen doen die ik heb voorgesteld. Is het in 2 huizen, dan zou aparte Accespointen (2 stuks, om brug te maken) veel beter zijn omdat je niet verplicht PC2 aan moet zetten. Het kost meer stroom met pc2 aan dan 2 ap's erop.
Deze AP's staan in bridge mode. Dat geeft meteen al het netwerk door. Er ontstaat als het ware draadloze netwerk deel. De rest is kinderspel!
Of je probeert zoveel mogelijk geld sparen. Dat kan ook heel goed. Maar als het allemaal in 1 huis gebeurt, dan kosten andere oplossingen amper geld en je bent gelijk klaar.
Wat anderen ook al zeggen zijn ook veel simpeler te doen en het werkt meteen zonder knoeien op PC2...

Dus waar staan ze opgesteld? 8)7
Pagina: 1