ik gebruik Conseal firewall, maar die blijkt toch niet zo fijn te werken als ik gehoopt had.
Gisteren werd er ingebroken in mijn comp. door een linux2.blablabla adres.
De whois liet zien dat dat de verbinding afkomstig was uit Italie.
Hoogwaarschijnlijk een `loop` connectie, zeer moeilijk te tracen.
Ik denk niet dat ik achter de `hacker` zijn/haar gegevens kan komen maar ik vraag me wel af hoe ik een ruleset moet schrijven voor dat programma.
Heefdt iemand advies over wat ik nu moet doen, en hoe ik er achter kan komen welke exploit/trojan gebruikt is e.d.
Graag zou ik ook wat advies willen hebben over firewalls. Is er een firewall die bekend staat om zijn/haar kwaliteit.
Gelieve geen replies zoals : gebuik blackICE omdat ik dat ook doe, ... beargumenteer je response aub.
MvG en BvD
Gisteren werd er ingebroken in mijn comp. door een linux2.blablabla adres.
De whois liet zien dat dat de verbinding afkomstig was uit Italie.
Hoogwaarschijnlijk een `loop` connectie, zeer moeilijk te tracen.
Ik denk niet dat ik achter de `hacker` zijn/haar gegevens kan komen maar ik vraag me wel af hoe ik een ruleset moet schrijven voor dat programma.
Heefdt iemand advies over wat ik nu moet doen, en hoe ik er achter kan komen welke exploit/trojan gebruikt is e.d.
Graag zou ik ook wat advies willen hebben over firewalls. Is er een firewall die bekend staat om zijn/haar kwaliteit.
Gelieve geen replies zoals : gebuik blackICE omdat ik dat ook doe, ... beargumenteer je response aub.
MvG en BvD