Win2k3 AD vpn server - FreeBSD client

Pagina: 1
Acties:

• B@MB@M
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 17-11-2025

B@MB@M

Het leven is geen krentenbol!

Topicstarter
Op de zaak staat een win2k3 server met Active dir. en ingebouwde VPN server. daar wil ik naartoe connecten met FreeBSD.
Waar ik nu mee zit is of ik nou racoon moet gebruiken of openvpn? of iets anders?

Van wat ik gelezen heb komt het sowieso vaker andersom voor... Maar is volgens mij openvpn niet de juiste tool.

iemand hier ervaring mee?

het komt er op neer dat 1 op de 6 mensen er 5 om zich heen hebben.

• B@MB@M

B@MB@M

Topicstarter
is er niemand die hier iets van weet?

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Jawel, maar volgens mij kan jij er ook heel veel meer over teweten komen zonder er al te veel moeite voor te doen: lees de handleidingen ;)
GoT is geen "vraag-raak-voor-een-knaak"-helpdesk. We zouden het op prijs stellen dat je zelf wat onderzoek doet. Lees daarover onze Algemene gedragsregels (Netiquette) nog eens door.

Je beslissing tussen de twee zal waarschijnlijk liggen in de authenticatiemethode. Het lijkt me namelijk dat ze beiden wel pptp of l2tp ondersteunen :)

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

• B@MB@M

B@MB@M

Topicstarter
leuk en aardig deze reactie.
Maar de vraag is denk ik wel degelijk terecht. Wat ik namelijk begrepen heb gebruikt windows een ietwat apart iets voor z'n tunnels.
Daarom zie je dat het andersom wel werkt, maar vanaf een linux/BSD machine niet.

Ik vraag mij daarom af of het uberhaupt iemand gelukt is om met de ingebouwd windows VPN server te communiceren...

Verwijderd

Ik heb een dergelijke setup werkend met een linux client. Deze gebruikt een geporte isakmpd, linux 2.6 met ipsec en een gehackte iptables module, waardoor ge-vpn-de packets alsnog een keer door de de ip tables worden gestuurd.