Ik zit met een probleem, op het moment moet ik bij een bedrijf kijken of het netwerk nog beter beveiligd kan worden.
Nu is het volgende het geval:

Nu komen er regelmatig klanten, als die netwerk willen zouden ze gewoon een draadje in een port kunnen stoppen en de dhcp server geeft ze gewoon toegang. Makkelijk voor de klant, maar is niet de bedoeling.
Als draadloos netwerk dacht ik zelf aan een radius server. Zodat de gebruikers als het ware kunnen inloggen. Hier ben ik al een tijd mee aan het stoeien geweest.
Mijn vragen:
Kan ik ook authenticatie of een vergelijkbaar iets toepassen op de dhcp server?
Het moet zo simpel mogelijk zijn voor de klant.
Kan ik een radius server zo toepassen als in de tekening? Want las ook al ergens dat je gebruik moet maken van een NAS (network access server). En certificaten?!
Kan iemand mij verder helpen? Alvast bedankt!
Nu is het volgende het geval:

Nu komen er regelmatig klanten, als die netwerk willen zouden ze gewoon een draadje in een port kunnen stoppen en de dhcp server geeft ze gewoon toegang. Makkelijk voor de klant, maar is niet de bedoeling.
Als draadloos netwerk dacht ik zelf aan een radius server. Zodat de gebruikers als het ware kunnen inloggen. Hier ben ik al een tijd mee aan het stoeien geweest.
Mijn vragen:
Kan ik ook authenticatie of een vergelijkbaar iets toepassen op de dhcp server?
Het moet zo simpel mogelijk zijn voor de klant.
Kan ik een radius server zo toepassen als in de tekening? Want las ook al ergens dat je gebruik moet maken van een NAS (network access server). En certificaten?!
Kan iemand mij verder helpen? Alvast bedankt!