Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• dodo79
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 16:47

dodo79

witte dikke tonnie

Topicstarter
Ik heb een gsm abbo bij de website www.gsmpartner.nl genomen een klein jaar terug.
Ik weet dat er hier meerdere mensen zijn die dit hier gedaan hebben (had de info via dit forum)

Echter kreeg ik vandaag een computer aan de telefoon met de melding dat ik afgesloten zou worden.
Meer info kon ik opvragen via 06-12001200.

Ik heb dit nummer gebeld, en daar wisten ze te vertellen dat het overkoepelend bedrijf van gsmpartner zijn betalingen aan kpn niet heeft nagekomen, en dat ik donderdag a.s. wordt afgesloten.

Ik zou tussentijds nog wel bericht krijgen over het hoe en wat, maar meer weet ik nog niet.
Zijn er hier mensen die hier meer van weten?

omdat het kan!

• deuxani
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 08-01-2023
Ja, ze zijn toch iets meer dan gewoon failliet zelfs. GSM Partner (oftewel Top Value B.V.) heeft maar liefst een schuld van zo'n 700.000 euro opgebouwd (hoe hebben ze dat in vredesnaam voor elkaar gekregen) bij KPN. Hierdoor worden alle lopende abonnementen per donderdag a.s. afgesloten. Wat dit inhoudt voor ons als particulieren blijft nu nog even een raadsel, maar in de algemene voorwaarden staat dat ze niks bij ons kunnen verhalen (dus ook niet de resterende abonnementskosten). Morgen het eerste ding wat ik (en mijn communityleden) ga doen is de automatische betaling stopzetten voordat ze gekke dingen gaan doen. Erg jammer, het was een goed concept.

Verwijderd

Wat was het goede concept dan?

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Raar ...

Op zich heb je toch een overeenkomst met KPN, waarbij GSMpartner slechts als tussenpartij optreedt? :?

|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

• SYQ
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

SYQ

pven schreef op maandag 10 april 2006 @ 23:37:
Raar ...

Op zich heb je toch een overeenkomst met KPN, waarbij GSMpartner slechts als tussenpartij optreedt? :?
je gaat een contract aan met gsmpartner, niet met kpn. als debitel falliet gaat kun je je verhaal ook niet ophalen bij telfort/kpn of vodaphone

ben benieuwd of ik eindelijk verlost ben van gsmpartner :)

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Ik heb bij smartphonestunts (of iets dergelijks) een Orange-contract ondertekend. Als sps failliet gaat, dan wordt mijn abbo toch zeker niet beëindigd? :?

|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

• deuxani
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 08-01-2023
Het goede concept was dat ik met een aantal vrienden van mij een Community Bellen abonnement had voor 14,95 per maand (met gratis toestel) en dat wij 1000 minuten onderling konden bellen (wat wij er zeker uit hebben gehaald). Voor ons was dat perfect!! Ik weet niet wat voor andere opties wij nu hebben.

We hebben in ieder geval 1 optie, want KPN heeft een aanbod gedaan om het abonnement over te nemen met exact dezelfde voorwaarden. En het is inderdaad zo dat het contract met GSMPartner is gesloten en niet met KPN. Dat is dus de reden waarom ik niet wil wachten totdat GSMPartner opeens een onverwachts hoog bedrag gaat laten afschrijven (het is allemaal automatisch, dus ja).

Pven, dat is niet hetzelfde principe. Jij hebt gewoon een particulier contract met Orange, dus daar hoef je je geen zorgen over te maken. GSMPartner is als het ware het verkooppunt en het gezicht van de Plan Mobiel en Community Bellen abonnementen. Achter GSMPartner schuilt het bedrijf Top Value B.V. Onder de naam Top Value B.V. zijn er op grote schaal zakelijke Business Select abonnementen bij KPN ingekocht en hiervoor betalen zij een lage prijs aan KPN. Wat zij met die abonnementen doen is hun zaak. En wat zij dus hebben gedaan is de SIM-kaartjes doorverkocht aan particulieren en wij als particulieren betalen hun een vergoeding per maand voor die SIM-kaartjes, terwijl zij daarvoor weer een vergoeding per maand aan KPN betalen. Leuk bedacht, maar uiteindelijk dus niet rendabel, zo blijkt.

[ Voor 38% gewijzigd door deuxani op 11-04-2006 09:16 ]

Verwijderd

Wat men hierboven zegt:

Ik zou nu (dus niet morgen of overmorgen) zo'n formuliertje invullen waarmee je de machtiging intrekt. (Bij de Rabobank kan dat zelfs online. Andere banken weet ik niet.) Dat formuliertje verstuur je, in het geval van de Rabo, per internet naar de bank. Je moet het formuliertje ook uitprinten en opsturen naar, in dit geval, GSMpartner. Mijn ervaring met telecombedrijven is dat ze doorgaans gewoon blijven afschrijven, ookal weten ze donders goed dat ze helemaal geen recht hebben op dat geld. (Zie mijn topic rond Vodafone ellende) Je kunt dan maanden (en in dit geval misschien wel eeuwig) wachten voordat je je geld weer terug hebt.

Nog een tip: hou je afschriften goed in de gaten zodat je meteen kan laten storneren als GSMpartner toch nog geld denkt af te mogen schrijven. Een eventuele eindafrekening betaal je dan gewoon per overboeking of acceptgiro.

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 11-04-2006 10:08 ]

• Aaargh!
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 13-11 23:25

Aaargh!

Bow for me for I am prutser

Nu staat er dit op de website:

http://www.gsmpartner.nl/gsmpartner_11042006.pdf

Those who do not understand Unix are condemned to reinvent it, poorly.

Pagina: 1