[gentoo]USB-keyboard werkt niet, USB-HID in kernel

Pagina: 1
Acties:

• Paultje3181
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 08:11
Ik heb een Logitech Cordless Pro toetsenbord en muis en ik heb zojuist Gentoo 2006.0 geinstalleerd.
Na de reboot is alles prima, tot aan de login. Want mijn toetsenbord doet het niet. Het grote probleem is alleen dat mijn ps/2 poort kapot is, waardoor ik dus niet zomaar een ander toetsenbord eraan kan hangen.

USB is in de kernel gebakken (USB-HID ook), maar ik kan nog steeds niets typen. Het ligt niet aan het tobo, want die werkt in windows wel.

Tijdens Grub werkt het toetsenbord wel. Het probleem ligt dus in mijn kernel, maar ik heb geen idee wat ik dan meer aan zou moeten zetten naast USB-HID.

• BoAC
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 15:13

BoAC

Memento mori

Tijdens het installeren werkte je Toetsenbord ook neem ik aan?

• Paultje3181
ja, sorry... Dat is met de minimal install-cd gedaan. Stage3 install

Verwijderd

Probeer eens met verloopjes.
Bijv van USB naar PS/2, en van PS/2 naar die ervoor.
Ben de naam ff kwijt.
Dat soort verloopjes heb ik hier ook nog liggen.
Je hebt er dan wel ff 2 verloopjes opzitten .. maar als dit werkt kan je je tobo instellen en ze daarna er weer vanaf halen.

• Paultje3181
ik heb geen verloopjes... Zijn er trouwens wel verloopstukjes om van PS/2 naar USB te gaan voor toetsenbord (voor muis wel, maar voor tobo volgens mij niet)

Verwijderd

Van USB naar PS/2 wel, maar andersom volgens mij niet ..
En die verloopjes werken voor zowel muis, als toetsenbord!

• b19a
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
PS/2 naar USB zijn er zeker wel, heb die voor mijn moeders laptop ook in gebruik (2x ps/2 naar usb in 1 apparaatje). Kosten zijn zo'n 10 euro voor zo'n ding.

Verwijderd

Ohh .. ik vroeg pas bij Click en Fit naar zo'n dingetje .. en die zeiden dat die niet bestonden ..
Stelletje n00bjes daar!: P

• Paultje3181
ok, dat zou dus moeten kunnen... Maar dat is onzinnig werken, aangezien de livecd het wel kan en dus zou mijn install het ook moeten kunnen ;)

De vraag blijft dus: wat moet er in de kernel aanstaan en wat moet uitstaan?

De kernel: gentoo-sources (2.6.15) met een paar kleine aanpassinkjes (niks schrikbarends)

• karreman
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 03-12-2025
Zie je de USB devices/poorten allemaal langskomen bij het opstarten? Heb je zowel USB-OHCI, -EHCI als -UHCI in je kernel gebakken staan?

Een dmesg kan je niet doen natuurlijk, maar is het mogelijk een lsusb te geven vanuit de LiveCD?

• Parasietje
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 10-06-2024

Parasietje

linux-geek

Zet vanaf de live-cd even sshd standaard aan op je installatie, zodat je via een andere computer kan inloggen en fiddlen.
Verder: kijk eerst even in dmesg of je usb-apparaat wel gedetecteerd wordt. Zoja: double check USB-HID drivers. Zonee: Zorg dat de juiste usb-driver wel geladen wordt. Met lspci (of cat /proc/pci) valt meestal goed te zien welk type chipset je USB-kaart is :-).

WebDAV in Vista is horribly broken. Ik wil het fixen, maar ben nog steeds op zoek naar de tarball met de source...

• Paultje3181
ik ben erachter gekomen. Ik heb via de livecd gechroot naar de install en de kernel nog eens nagekeken. Daarna heb ik USB-OHCI (ook al hebben de meeste intel en via chips die niet nodig ;) ) in de kernel gebakken en het werkt nu als een tierelier :D
Ik typ dit nu op mijn gentoo bakje met vooralsnog alleen firefox erop :P
Pagina: 1