Toon posts:

Akai switched continue van mono naar stereo en terug...

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een tweedehands AKAI televisie gekocht en hij doet het prima op een klein dingetje na.
Als de televisie aanstaat op een zender switched het geluid voortdurend van Mono naar Stereo en weer terug naar Mono.

Mono is het normale geluid en Stereo geeft extreem veel ruis. Dit duurt maar een paar seconden, maar als dat zo'n 60 x per avond gebeurt wordt je het aardig zat!

Heeft iemand enig idee hoe ik dit op kan lossen? Een vriend vertelde me dat je op dit forum het antwoord op al je (technische) vragen kon krijgen dus ik ben benieuwd!

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 10-04-2006 23:23 ]

• Ray
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 24-11-2025

Ray

welkom op GOT, haal je mail even weg uit je post om een boel spam te voorkomen en groeten hoeft ook niet :)

Als ik het zo lees lijkt het dat het inkomende audiosignaal te zwak is om stereo vast te houden en daarom schakelt hij. Dit zie je ook bij auto radios die op de grens van een bepaalde zender zitten. Ze pakken net stereo, met ruis inderdaad en schakelen dan weer naar mono.

Is het beeld verder wel goed ?

Wat is je source ? gewoon kabel tv of een schotel ?

[ Voor 4% gewijzigd door Ray op 10-04-2006 21:41 ]

Verwijderd

Topicstarter
Zo beter? :) ik heb gewoon kabel en het beeld is prima. Ik kan alle zenders ontvangen die beschikbaar zijn! Weet jij hoe ik dat op kan lossen?

• Ray

Ray

tja het simpeltste is hem handmatig vastzetten op mono, maarja of dat nu de wens is ? Heb je een dvd speler aangesloten op de tv ? Zoja heb je hier ook het probleem van mono / stereo. Zo niet dan ligt het toch in je tuner deel lijkt me (omdat het ook ruist met stereo) Doet een andere tv het wel goed op dezelfde aansluiting ?

Het is overigens niet ongebruikelijk zelf wat onderzoek te doen (zoals hierboven) en dat in je TopicStart te vermelden. Doe je dat niet heb je een goede kans dat je topic direct gesloten wordt wegens gebrek aan eigen onderzoek :)

Verwijderd

Topicstarter
Hey, heb geen DVD speler en via mijn PC werkt mijn TV wel gewoon. Ik kan de TV niet handmatig op mono zetten (geen id hoe, alles al geprobeerd) dus heb wel degelijk onderzoek gedaan, maar kom er simpelweg niet uit! Heb het ook gevraagd bij een electronicazaak maar zij konden mij ook niet verder helpen!

T probleem is dus dat alléén bij TV er switch naar mono is en dat ik de TV niet handmatig op mono kan zetten!

• Ray

Ray

heb je toevallig nog wel een aude video recorder staan ? dan kan je daar de tuner van gebruiken en via scart naar je tv toe

Verwijderd

Topicstarter
Is er geen andere mogelijkheid? Ik heb nl geen oude videorecorder en bovendien moet je dan altijd via je videorecorder kijken of niet?

• Nibbz
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 16:18

Nibbz

Postmaster General

wij hadden hetzelfde probleem... oorzaak was dat de stekkers vanuit de tv naar de reciever bij de tv kant niet goed aangesloten waren. Waardoor hij af en toe wel contact maakte -> stereo, en af en toe was er 1 kabel die niet goed contact maakte, dus alleen links erin zat -> mono. Kabeltjes goed erin gedaan, no problem

13:37

Verwijderd

Topicstarter
ik begrijp niet helemaal wat je bedoeld! Ik heb alleen een kabel (voor naar de CAI-aansluiting), maar verder geen extra speakers of zo! Welke kabel zou er dan niet goed inzitten?
Pagina: 1