Toon posts:

[XP] Beeldscherm instellingen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik start net mijn computer op en ik zag meteen dat er iets mis was. De kleur van de monitor is geelachtig geworden. De kleur wit is licht-geel geworden en de rest van de kleuren zijn dus ook veranderd.

Mijn broertje is de laatste die op de computer is geweest en ik zal hem opwachten met een honkbal-knuppel als hij straks thuis is, maar nu moet ik eerst dit probleem oplossen.

Hij heeft, zonder mijn toestemming, een gratis MMO-spel geinstalleerd samen met .NET Framework 2. Deze heb ik net allebei verwijderd.

Mijn driver-instelling zijn nog hetzelfde, maar waardoor komt het dat de kleuren veranderd zijn? Waar kun je in Windows allemaal de kleur-instellingen veranderen behalve in de driver-controlpanel en Beeldscherm in Configuratiescherm?

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

Toevallig ook niets fysiek aan het beeldscherm veranderd?

ARME AOW’er

Verwijderd

Topicstarter
Nee, heb alles gecontroleerd. Draden zitten goed en instellingen van de monitor heb ik gereset.

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Wat gebeurt er als je in safemodus boot? :)

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 10 april 2006 @ 19:24:
De kleur van de monitor is geelachtig geworden. De kleur wit is licht-geel geworden en de rest van de kleuren zijn dus ook veranderd.

Mijn driver-instelling zijn nog hetzelfde, maar waardoor komt het dat de kleuren veranderd zijn?
Ik heb exact hetzelfde probleem met een pc van een kennis. Alle kleuren zijn "geel" geworden, ondanks dat al de instellingen goed stonden. Ik heb het beeldscherm gereset naar factorysettings, maar dat hielp niks.

En het zit in de monitor, en niet in Windows zelf, want als ik er een andere monitor aan hangt, geeft hij de kleuren goed weer.

@ MIV
Probeer eens een andere monitor en controleer de kleuren, dan weet je of het de software of de hardware is ;)

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 11-04-2006 10:20 ]

• P4uluz
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 12-01 14:25
Misschien dat het aan de kabel ligt? Ik heb ooit iets gehad met dat het beeldscherm roze werd, en toen bleek dat mijn moeder (:)) met het stofzuigen de kabel in een dergelijke kronkel had weten te manouvreren dat deze dus het signaal niet goed meer kon doorgeven.

• ThunderNet
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 04:21

ThunderNet

Flits!

Probeer even aan de kabel te wiebelen. En anders kan een goed gemikte ram op de monitor ook wel eens helpen (op eigen risico natuurlijk ;) )

Heb je liever vooraf, of achteraf, dat ik zeg dat ik geen flauw idee heb wat ik doe?

• pistole
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 14-03 08:13

pistole

Frutter

Verwijderd schreef op dinsdag 11 april 2006 @ 10:19:
[...]

Ik heb exact hetzelfde probleem met een pc van een kennis. Alle kleuren zijn "geel" geworden, ondanks dat al de instellingen goed stonden. Ik heb het beeldscherm gereset naar factorysettings, maar dat hielp niks.

En het zit in de monitor, en niet in Windows zelf, want als ik er een andere monitor aan hangt, geeft hij de kleuren goed weer.

@ MIV
Probeer eens een andere monitor en controleer de kleuren, dan weet je of het de software of de hardware is ;)
Hoeft niet per sé de monitor zijn; volgens mij worden kleurprofielen gekoppeld aan een monitor (m.a.w. andere monitor -> standaard kleuren profiel)

Ik frut, dus ik epibreer

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

zoiets had ik ook, beetje wiebelen aan connector van scherm hielp

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Verwijderd

bartgrefte schreef op dinsdag 11 april 2006 @ 10:39:
zoiets had ik ook, beetje wiebelen aan connector van scherm hielp
Ik heb al ontzettend veel gewiebeld aan de connector, maar het helpt niet :'(
ThunderNet schreef op dinsdag 11 april 2006 @ 10:27:
Probeer even aan de kabel te wiebelen. En anders kan een goed gemikte ram op de monitor ook wel eens helpen (op eigen risico natuurlijk ;) )
Ik heb een gemikte ram gegeven op de monitor, maar geen goede, want de kleuren herstellen zich niet :'(
pistole schreef op dinsdag 11 april 2006 @ 10:31:
Hoeft niet per sé de monitor zijn; volgens mij worden kleurprofielen gekoppeld aan een monitor (m.a.w. andere monitor -> standaard kleuren profiel)
Oké, dan weet ik dat ook weer :*)

_/-\o_

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 13-04-2006 20:47 ]

Pagina: 1