Standalone MP3 speler met scherm, wifi en HDD...

Pagina: 1
Acties:
  • 272 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Streamz
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 18-02 11:12
...da's alles wat ik zoek. Gewoon om MP3's te luisteren, meer niet.
Maar wat ik zoek heb ik nog nergens gevonden.

Ik heb geen zin een laptop/Media Center op te starten (en te moeten wachten) voor MP3's. En ook niet een TV aan te zetten om een playlist te selecteren.
Wat te doen? Een miniPC met mini LCD? Heeft een te lange opstarttijd. (>5sec)
Een portable mediaplayer met HDD? Dan wel één met dockingstation en A.B.. Een Dreameo in een grotere, zwaardere case oid?

Een iPOD? Mwoah. Te klein scherm voor playlist selectie.
Een MBridge met MBox? Hmm. Geen handig scherm.
Zelfbouw? Ik kan net een bak koffie zetten...

Dit mooie apparaat komt aardig in de buurt:
http://www.olive.us/p_bin/?cid=01_01_symphony
Hifilook, HDD, scherm, wifi, internetradio en waarschijnlijk zeer korte opstarttijd. A.B, goede kwaliteit, maar het scherm is wel aan de kleine kant voor playlist samenstelling, selectie etc.
En ik heb geen Mac.....ow, en de prijs is ook niet mals trouwens.
En een optische drive is niet nodig. Branden doe ik wel op m'n laptop.
In dezelfde categorie zit de Hifidelio.

Iemand anders nog ideeën?

• Streamz
Sjips. De Olive lijkt wel heel erg op de Hifidelio. Herkende 'm niet in het zwart.

O, uiteraard heb ik draadjes doorgespit en nee, de Dlink DSM-210, die wil je niet in de woonkamer neerzetten.

• C00KW4US
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 19-02 19:38
www.slimdevices.com

Dit is alles wat je zoekt :)
Heb er eentje inmiddels maandje staan en kan je zeggen dat het een super relaxed apparaat is :)

• Tele
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
C00KW4US schreef op maandag 10 april 2006 @ 20:19:
www.slimdevices.com

Dit is alles wat je zoekt :)
Heb er eentje inmiddels maandje staan en kan je zeggen dat het een super relaxed apparaat is :)
Ik heb een half jaar een squeezebox2 en vind het echt een ideaal ding.. Wel moeten je mp3's ergenst vandaan komen via wifi of bedraad netwerk. :)

Hiervoor had ik een terratec m3po, daar is ook nog wel eens een opvolger, de c.a.r.4000 van geweest..

En turtle beach heeft een tijdje de audiotron gehad.

[ Voor 26% gewijzigd door Tele op 10-04-2006 21:19 ]

Verwijderd

Ik heb een Netgear MP-101, deze laat ik connecten naar een wireless HD (Asus WL-HDD) waar een custom firmware op zit (draait op linux, php included ;) ) icm met twonkymedia, een stuk software wat de muziek beheert, twonky is ook beschikbaar voor de PC, maar dus ook voor vele soorten NAS disken en is compatible met veel players (jammer genoeg niet met de squeezebox). Ik heb de MP-101 voor €70 gekocht via marktplaats.

Die squeezebox is erg mooi, al vind ik hem wat prijzig. Ik zie dat de slimserver ook beschikbaar is voor een linux-based NAS drive (iig de NLSU2). Erg interessant, al lijkt het erop dat twonky een stuk efficienter/sneller werkt. Een mooi alternatief voor de squeezebox is een Roku soundbridge (ook wat goedkoper)

Maar wil je de ultieme oplossing, dan neem je Sonos. Werkt fantastisch, is gelikt en lekker duur :Y)

Bij deze devices moet je wel altijd een PC/NAS hebben waar de muziek op staat.

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 10-04-2006 22:23 ]

• Streamz
In die categorie zijn er vele te vinden ja.

De Roku werd al genoemd. Maar voor zowel de Squeezebox, Roku en alle andere die henoemd zijn, is altijd nog een PC of externe HDD benodigd. De MBridge+MBox is een Roku Soundbridge met extrerne HDD's. En nog steeds niet met een display waarop je playlists kan samenstellen of selecteren.

En dat wil ik juist niet. Dan kan ik net zo goed mijn laptop in het hifirack zetten. Of (mijn inmiddels bijna werkloze) Media Center PC.

Ik ga weer ff verder zoeken..

• Oesie
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 08:14
Toevallig ben ik een paar weken terug ook op zoek geweest naar een standalone speler. Toen heb ik ook de oplossing gevonden voor mijn probleem met alle mogelijkheden die ik zou willen.

Ben alleen het merk vergeten en kan het nu niet meer vinden met google. Helaas was de speler voor mij geen optie, de prijs bedraagd 3000 dollar :(

• TheTMC
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 11-08-2025
Is een iPod achtige speler toch niet gewoon het makkelijkst. Het scherm valt best mee. Het is denk ik de goedkooptste en makkelijkste oplossing

• MarcoKL
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 20-02 15:33

MarcoKL

That's a huge b*tch!

Ik zoek eigenlijk ook zoiets, maar dan ook voor divx/xvid films.
ik zat te kijken naar K|i|S|S DP-1500, maar hoor slechte dingen over kiss, maar dat apparaat kan het wel allemaal volgens mij..

• Streamz
De Kiss DP 588 en z'n grote broer had ik ook al gezien. Handig, want die is inclusief DVD recorder en TV tuner. Maar die is me nog lang niet stabiel genoeg helaas.

En heeft geen scherm, dan zou er een 8" schermpje bij moeten.
Of besturing vanaf m'n PocketPC.

Dat laatste is natuurlijk ook een optie. Ik zag dat de Squeezebox inmiddels via Wifi vanaf PocketPC bestuurd kan worden. Maar in die Squeezebox zit weer geen HDD.....

Mijn (GBPVR gebaseerde) Media PC bedien ik (voor het WMP en iTunes deel) via wifi met RemoteAmp. En dat gaat prima.

Verwijderd

dinow schreef op dinsdag 11 april 2006 @ 16:01:
Ik zoek eigenlijk ook zoiets, maar dan ook voor divx/xvid films.
ik zat te kijken naar K|i|S|S DP-1500, maar hoor slechte dingen over kiss, maar dat apparaat kan het wel allemaal volgens mij..
nothing beats een xbox met xbmc (xbox media center), die speelt werkelijk alles (films direct uit .rars/iso/bin etc)+ HDTV upscaling en kan ook vanaf een pocketpc bediend worden. Nu zijn ze zelfs bezig om PVR functionaliteit (icm een PC/tv kaart) te maken.
En daar zit een harddisk in (kan ook groter). Qua formaatcompatibility kan er werkelijk niets op tegen xbmc, want elk formaat wat maar bestaat kan ie afspelen, zonder er extra moeite voor te hoeven doen.

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 11-04-2006 16:48 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 11 april 2006 @ 16:42:
[...]

nothing beats een xbox met xbmc (xbox media center), die speelt werkelijk alles (films direct uit .rars/iso/bin etc)+ HDTV upscaling en kan ook vanaf een pocketpc bediend worden. Nu zijn ze zelfs bezig om PVR functionaliteit (icm een PC/tv kaart) te maken.
En daar zit een harddisk in (kan ook groter). Qua formaatcompatibility kan er werkelijk niets op tegen xbmc, want elk formaat wat maar bestaat kan ie afspelen, zonder er extra moeite voor te hoeven doen.
Eensch :) , alleen nu nog een aantrekkelijk behuizing en we zijn klaar.

• Oesie
OK, voor degene die teveel geld hebben heb ik hier een leuke oplossing: Escient.

• Oesie
[...]

WTF, met pocketpc.. dus dat zou ook nog met een gewone pc kunnen?

Dan wil ik best wel een 500 gig hdd in mijn XBOX neergooien. Nergens meer gezeur mee :D

• regmaster
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online
Streamz schreef op maandag 10 april 2006 @ 19:18:
...da's alles wat ik zoek. Gewoon om MP3's te luisteren, meer niet.
Maar wat ik zoek heb ik nog nergens gevonden.

Ik heb geen zin een laptop/Media Center op te starten (en te moeten wachten) voor MP3's. En ook niet een TV aan te zetten om een playlist te selecteren.
Wat te doen? Een miniPC met mini LCD? Heeft een te lange opstarttijd. (>5sec)
Een portable mediaplayer met HDD? Dan wel één met dockingstation en A.B.. Een Dreameo in een grotere, zwaardere case oid?

Een iPOD? Mwoah. Te klein scherm voor playlist selectie.
Een MBridge met MBox? Hmm. Geen handig scherm.
Zelfbouw? Ik kan net een bak koffie zetten...

Dit mooie apparaat komt aardig in de buurt:
http://www.olive.us/p_bin/?cid=01_01_symphony
Hifilook, HDD, scherm, wifi, internetradio en waarschijnlijk zeer korte opstarttijd. A.B, goede kwaliteit, maar het scherm is wel aan de kleine kant voor playlist samenstelling, selectie etc.
En ik heb geen Mac.....ow, en de prijs is ook niet mals trouwens.
En een optische drive is niet nodig. Branden doe ik wel op m'n laptop.
In dezelfde categorie zit de Hifidelio.

Iemand anders nog ideeën?
Je had de Hifidelio al bekeken dus....... ( http://www.hifidelio.nl/ ) maar dat is toch wat je zoekt? Redelijk betaalbaar, bijzonder design. Tja, 699 euri voor 80 GB is niet goedkoop maar dan heb je wel een mooi apparaat staan.

• Streamz
Nee, niet geheel wat ik zoek, want het scherm lijkt me te klein om playlists samen te stellen. Nu las ik dat er een Wifi afstandsbediening zal komen met ingebouwd scherm. Wellicht dat die wat groter is. Aan de andere kant: als ze nu die afstandsbedieningssoftware beschikbaar zouden stellen voor PocketPC...dat zou ideaal zijn.
Daarnaast hoef ik geen DVDspeler erin te hebben. Ow, en de prijs mag ook wel wat lager ;-)

Die Escient is ook leuk. PocketPC bediening etc.
Maar verder geen toegevoegde waarde tov de Hifidelio.

• Streamz
Wacht even, wat zie ik nu?
"Met de binnenkort verwachte WiFi afstandsbediening of een WiFi PDA heeft u de volledige bediening (incl. albums, afspeellijsten, etc.) in uw hand! Simpel met de Hifidelio."

Wifi PDA! Kijk, dit begint ergens op te lijken.

• MarcoKL
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 20-02 15:33

MarcoKL

That's a huge b*tch!

[...]

true dat heb ik ook al, maar die begint langzaam te sterven dus zocht eigenlijk een vervanger, maar nix komt helaas in de buurt.
Zeker als er een nieuwe xbmc uitkomt dan werken al je divx'jes gewoon, met een kiss moet je het nog maar afwachten :9

je kan in een xbox ook een lcd bouwen, misschien is dat een idee voor ts?
160gb aan mp3's is nog wel genoeg lijkt me zo.. en alle extra's zijn mooi meegenomen :)
misschien dat ik gewoon weer een nieuwe koop als deze dood is :)

• Elkristo78
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 18-11-2025
Die Squeezebox ondersteund geen UpNp, welk protocol gebruikt hij dan om een NAS aan te sturen?
kun je gewoon directory inladen op NAS? moet de pc aanliggen?
Ik gebruik een Asus WL500G premium router met Harde Schijf aangekoppeld, hoe kan ik de mp3's op de schijf afspelen zonder dat de pc aanligt?

Hoe zit dit probleem voor de SoundBridge ? ondersteund deze wel UpNP?

[ Voor 23% gewijzigd door Elkristo78 op 24-05-2007 21:22 ]

• kamstra
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

kamstra

ipso iure

eeuh, megakick? :P

Ben overigens wel benieuwd of er inmiddels iets op de markt is wat aan de eisen van de TS voldoet :)

Ik ben zelf ook al een tijdje op zoek, heb een terratec noxon wifi ding gehad, maar da was echt 1 groot drama....

Ik zoek precies hetzelfde...Ik wil wifi omdat ik dan de files makkelijk via de laptop kan benaderen, een schermpje omdat ik niet afhankelijk wil zijn van mijn tv en de hdd omdat ik niet altijd mijn pc aan wil hebben als ik muziek wil luisteren. Heb wel t eea gezien, maar nooit met een fatsoenlijk scherm waar je makkelijk doorheen scrollt, t mooiste zou natuurlijk een klein touchscreentje zijn, maar ik wil niet weten wat dat gaat kosten ben ik bang...naja :P

Huh..?? Neuh...bedankt | Qui habet aures audiendi audiat

• Dreamvoid
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Philips heeft daar al jaren een produkt voor.

• ikweetniks
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 27-04-2022
[...]

Bakman dat pocketpc gebeuren voor de xbox heb je daar een ander link voor want volgens mij doet tie t nie.

• Elkristo78
ik had een nederlandse winkel gevonden die allerlei mediaspelers en nas devices verkocht, maar kweet het internetadres niet meer. het begon met www.wifi .nl , iemand die het kent?

• kamstra
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

kamstra

ipso iure

Elkristo78 schreef op zondag 27 mei 2007 @ 18:48:
ik had een nederlandse winkel gevonden die allerlei mediaspelers en nas devices verkocht, maar kweet het internetadres niet meer. het begon met www.wifi .nl , iemand die het kent?
www.wifisound.nl ?

stond ook al in deze thread :+

Huh..?? Neuh...bedankt | Qui habet aures audiendi audiat

• Elkristo78
ahzo, zal er over gekeken hebben

dankt u

• -Stef-
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 16:05

-Stef-

Slainthe!

Elkristo78 schreef op donderdag 24 mei 2007 @ 21:20:
Die Squeezebox ondersteund geen UpNp, welk protocol gebruikt hij dan om een NAS aan te sturen?
kun je gewoon directory inladen op NAS? moet de pc aanliggen?
Ik gebruik een Asus WL500G premium router met Harde Schijf aangekoppeld, hoe kan ik de mp3's op de schijf afspelen zonder dat de pc aanligt?
Even ter info, Squeezebox ondersteunt sinds kort MP3tunes via Squeezenetwork:

Je upload je mp3-verzameling naar een (onbeperkte) "locker". Om deze locker met je Squeezebox te bereiken moet je normaal een Premium account aanvragen op de MP3tunes.com site maar om het uit te proberen biedt Slimdevices gebruikers van de Squeezebox momenteel een "free 60 day trial" aan zodat je Squeezebox je gratis locker kan uitlezen en dus je mp3's kan afspelen zonder dat je je pc heb aanstaan, want daar wilde ik naartoe. Na die 60 dagen zul je een premium locker moeten aanvragen (ik meen 40 USD/jr).

Nadeel is nog wel o.a. geen ondersteuning FLAC-formaat en maximum filesize is 10 MB (free) en 50 MB (premium).

Yamaha - Chario - MJ Acoustics - Squeezebox - Trends Audio - Beresford

Pagina: 1